اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912205054514750

معرفی 3 نوع از مهم ترین ورق های فولادی

کد: 139912205054514750

https://bit.ly/38ChIDR

، تهران , (اخبار رسمی): ورق های فولادی از پرکاربردترین بخش‌ها در صنایع مختلف است. در این مطلب چند نمونه از پرکاربردترین ورق‌های فولادی که در صنایع مختلف کاربرد دارند مرور شده است. ابن ورق‌ها شامل ورق سیاه، ورق روغنی و ورق گالوانیزه هستند.

معرفی 3 نوع از مهمترین ورق های فولادی
معرفی 3 نوع از مهم ترین ورق های فولادی

ورق های فولادی از پرکاربردترین بخش‌ها در صنایع مختلف است. در این مطلب چند نمونه از پرکاربردترین ورق‌های فولادی که در صنایع مختلف کاربرد دارند مرور شده است. ابن ورق‌ها شامل ورق سیاه، ورق روغنی و ورق گالوانیزه هستند.

ورق سیاه

ورق سیاه یا ورق آهن  یکی از معروف ترین و پر کاربردترین ورق های فولادی است. به دلیل دمای بسیار بالا در فرایند تولید رنگ محصول مات است و به همین دلیل این ورق ها به عنوان ورق های سیاه شناخته می شوند.

نامگذاری ورق های سیاه به شکل ST با یک عدد دو رقمی که بین ST33 و ورق ST52 متغیر است ، و اعداد بعد از ST میزان کربن موجود در ورق را نشان می دهد. طبق آن ، ورق ST33 کمترین مقدار کربن را دارد و انعطاف پذیری بیشتری نسبت به ورق ST52 دارد که بیشترین مقدار کربن را دارد. دارد

ورق سیاه به صورت رول و شیت موجود است. همانطور که گفته شد ، ورق سیاه به طور گسترده در صنایع مختلف از جمله صنایع ساخت و ساز، خودروسازی، کشتی سازی، ساخت تانکر، ساخت سد و صنایع پتروشیمی و غیره استفاده می شود.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه نیز نوعی ورق است که با فلز روی پوشانده شده است تا سطح آن را از خوردگی محافظت کند. پوشش روی مانع از خوردگی سطح گالوانیک توسط محافظ گالوانیک می شود.

ورق های گالوانیزه با دو روش گالوانیزه گرم و گالوانیزه گرم تولید می شوند ، اما روش متداول استفاده از روش گالوانیزه گرم یا غوطه ور شدن ورق در فلز مذاب است. به دلیل عملکرد نورد سرد و گالوانیزه ، قیمت ورق گالوانیزه بالاتر از ورق سیاه است.

این ورق به صورت رول و شیت در ضخامت های مختلف در بازار موجود است و مورد معامله قرار می گیرد. از ورق های گالوانیزه در محیط هایی استفاده می شود که خورنده هستند و باید در برابر خوردگی مقاوم باشند، مانند سیلوها، مجاری هوا، لوله های آب، لوله های فولادی برق و غیره.

ورق روغنی

ورق فولادی دیگری که در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد ورق روغنی است. ورق روغنی از آلیاژهای بر پایه آهن تشکیل شده است که دارای عناصر آلیاژی مانند نیکل ، کروم ، کبالت و غیره هستند.

ورق های موجود در بازار با درجه های مختلف 304 ، 316 ، 321 و غیره موجود است. از ویژگی های خاص ورق های فولادی، خاصیت ضد خوردگی آنها به دلیل عناصر آلیاژی مانند نیکل و کروم است.

  ورق فولادی در ضخامت های مختلف و در شیت و رول در بازار موجود است. از عمده کاربردهای اصلی ورق های فولادی می توان به کاربرد آنها در صنایع غذایی ، ساخت لوازم خانگی ، ساخت تانکرهای مواد شیمیایی ، ساخت تجهیزات آشپزخانه ، صنایع سیمان و شیمیایی ، ساخت قطعات کشتی و غیره اشاره کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تجارت فلز

شرکت توسعه تجارت فلز با داشتن ۲۵ سال تجربه موفق مدیران خود در بازار سنتی خرید و فروش فلزات ایران، از سال 1395 جهت پر کردن حلقه مفقوده کیفیت و خدمات برتر در بازار آهن و فولاد کشور و ایجاد تجربه خرید متفاوت، مطمئن و راحت برای مشتریان گرامی تاسیس گردید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید