اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905154476014586

با دیدنی های باکو آشنا شوید

کد: 139905154476014586

https://bit.ly/2XFh5Ur

، تهران , (اخبار رسمی): عده زیادی هر ساله برای دیدن بناهای تاریخی و آثار باستانی این شهر که در کنار ساختمانها و برجهای مدرن جذابیت خاصی به شهر بخشیده اند به باکو سفر می کنند. با ما همراه شوید تا برخی از مهمترین دیدنیهای این شهر زیبا را با هم مرور کنیم.

با دیدنی های باکو آشنا شوید
با دیدنی های باکو آشنا شوید

باکو پایتخت کشور آذربایجان شهری است که در آن تلفیق سنت و مدرنیته گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب می کند

ایچری شهر (شهر قدیمی باکو)

قدمت این قسمت از شهر باکو به قرن 12 باز می گردد. اگر عاشق تاریخ و سفر به اماکن قدیمی هستید گشت و گذار در خیابانها و کوچه های سنتی این شهر و دیدن آثار باستانی و معماریهای سنتی و جذاب این قسمت از باکو را از دست ندهید. ایچری شهر به یکی از جذابترین جاذبه های تور باکو برای گردشگران تبدیل شده است. در سفر به ایچری شهر که به آن ارگ باکو هم گفته می شود بازدید از برج دختر, قلعه شیروانشاه, حمام شاه, دروازه مراد و ... را از دست ندهید.

برج های شعله

در سفر به باکو دیدن 3 برج آتشین این شهر که در مرکز باکو قرار دارند را حتما در برنامه های خود قرار دهید. ارتفاع بلندترین این برجها به 182 متر می رسد و دو برج دیگر هم 165 و 161 متر ارتفاع دارند. این برجها که هم کاربری اداری و هم مسکونی دارند شبیه شعله های آتش طراحی شده اند و به ویژه در شب, نمای بیرونی آنها که به رنگ آتش درمی آید شگفت انگیز است. این برجها به نوعی به نماد باکو و حتی جمهوری آذربایجان تبدیل شده اند.

برج مایدن یا دختر

برجی استوانه ای با بیش از هزار سال قدمت که در قسمت ایچری شهر واقع شده است. کارشناسان معتقدند این برج پیش از تبدیل شدن به یک برج مراقبت در قرن 18 یک معبد زرتشتی بوده است. در داخل این برج موزه ای قرار دارد که نظر بسیاری از علاقه مندان به تاریخ را به خود جلب می کند. دیدن شهر باکو از بالای برج دختر یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های باکو است, آن را از دست ندهید.

موزه ملی تاریخ آذربایجان

دیدن آثار باستانی و تاریخی را در سفرهایتان حتما مورد توجه قرار دهید. موزه تاریخ آذربایجان یکی از اماکنی است که باید آن را دید. این موزه که یک عمارت به سبک رنسانس ایتالیا است بزرگترین موزه کشور جمهوری آذربایجان به حساب می آید.

موزه فرش آذربایجان

این موزه در سال 1967 به عنوان اولین موزه فرش جهان تاسیس شد. این موزه در فضایی بسیار زیبا و در ساختمانی که شبیه یک فرش لوله شده است ایجاد شده و در بازدید از آن می توانید اطلاعات بسیار خوبی در مورد فرش بافی سنتی و اهمیت آن در فرهنگ آذربایجان به دست آوردید. در این موزه مجموعه ای بی نظیر از فرشهای دستباف را می توانید ببینید و یکی از اماکنی است که در سفر به باکو باید حتما از آن بازدید کرد.

قلعه شیروانشاه

محل سلطنت سلسله شیروانشاهان که متعلق به قرن 15 میلادی است. با رفتن به این قلعه می توانید از فصای تاریخی و آثار قدیمی آن لذت ببرید.

میدان فواره

میدانی در مرکز شهر باکو با ده ها فواره, این میدان یکی از مناطق مدرن و پر جنب و جوش شهر باکو است که در آن می توانید انواع فروشگاه ها, مراکز خرید, هتلها, کافه ها و رستورنها را پیدا کنید. موزه ادبیات نظامی گنجوی در نزدیکی این میدان قرار دارد.

موزه ادبیات نظامی گنجوی

ساختمانی زیبا و به رنگ آبی و فیروزه ای در نزدیکی میدان فواره که برای گرامیداشت شاعر معروف نظامی گنجوی نام او را بر خود گرفته است. در این موزه نسخه های خطی برخی کتابها, مجسمه ها, نقاشیها و بسیاری آثار هنری و فرهنگی دیگر را می توانید ببینید. جالب اینکه در این موزه مجسمه هایی از مشاهیر ادبیات آذربایجان را هم می توانید مشاهده کنید.

بلوار باکو

خیابانی ساحلی در امتداد دریای خزر به طول بیش از 3 و نیم کیلومتر که یکی از توریست پذیرترین قسمتهای این شهر است. در سفر به این شهر پیاده روی در بلوار باکو را از دست ندهید. دراین بلوار انواع کافه ها, رستورانهای باکو و مراکز خرید باکو را می توانید ببینید.

کاخ اسماعیلیه

بنایی تاریخی در بخش مرکزی آذربایجان با معماری بی نظیر و دیدنی, ساخت این بنا از سال 1908 آغاز شد و به دلیل زنده نگه داشتن یاد پسر فقید معمار کاخ موسی نقی یف کاخ اسماعیلیه نامگذاری شده است. این بنا امروزه به عنوان آکادمی ملی علوم آذربایجان مورد استفاده قرار می گیرد.

پارک مفاخر

این پارک در اصل یک آرامستان است که به دلیل درختها و فضای سبزی که دارد به پارک تبدیل شده است. بسیاری از مهمترین شخصیتهای آذربایجان در این پارک دفن شده اند و نکته جالب اینکه مجسمه آنها نیز بر سر مزار آنها قرار دارد.

مرکز تفریحی مگافان باکو

مجموعه ای با طبقات مختلف شامل شهربازی, رستوران, سالن بیلیارد و دیگر امکانات تفریحی که در سفر به آذربایجان می توانید اوقاتی خوش را به همره خانواده در این مجموعه سپری کنید.

پارک آبی دالغا بیچ

اگر علاقه مند به تفریحات آبی هستید حتما به این پارک آبی که در سال 2016 ساخته شده هم سر بزنید. این مجموعه 7 استخر متصل, 700 متر استخر اختصاصی کوکان, سرسرهای بزرگ و ... را شامل می شود و می توانید لحظاتی بسیار هیجان انگیز را در آن سپری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی