اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912054929114586

تجربه آب و هوای دلپذیر در سفر به آنتالیا

کد: 139912054929114586

https://bit.ly/3bBzqb9

، تهران , (اخبار رسمی): آنتالیا، یکی از توریستی ترین شهر های ترکیه است که به علت موقعیت مناسب مدیترانه ای خود، به یکی از خوش آب و هوا ترین مقاصد توریستی در سراسر جهان تبدیل شده است.

تجربه آب و هوای دلپذیر در سفر به آنتالیا
تجربه آب و هوای دلپذیر در سفر به آنتالیا

اگر بخواهیم در یک جمله و به طور خیلی خلاصه شرح مختصری از آب و هوای آنتالیا داشته باشیم، باید بگوییم که شهریست با آب و هوایی معتدل و گرم که تقریبا در 300 روز از سال، آسمانی ابری دارد. اگر این توضیح کوتاه درباره ی آب و هوای آنتالیا برایتان کافی نیست، اگر مسافر تور آنتالیا هستید و می خواهید تا اطلاعات بیشتر و دقیق تری پیرامون آب و هوای آنتالیا داشته باشید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیای آنتالیا

آب و هوای آنتالیا با توجه به موقعیت جغرافیایی قرار گیری آن معتدل و مرطوب است. استان آنتالیا با مرکزی به همین نام، حدود 20 هزار کیلومتر مربع مساحت از اراضی جنوب غرب کشور ترکیه را به خود اختصاص داده است.

موقعیت جغرافیایی این استان به شکلی است که در کرانه های شمالی دریای مدیترانه قرار گرفته و رشته کوه های مرتفع "توروس" در جنوب غرب ترکیه آن را از سه طرف محصور کرده است.

حدود 110 رودخانه ی بزرگ و کوچک، این رشته کوه را در استان آنتالیا سیراب می کنند و سرانجام پس از ادغام با یکدیگر، به دریای مدیترانه ملحق می شوند. جغرافیای آنتالیا در مجموع سرزمینی کوهستانی با آب و هوای معتدل مدیترانه ای است که اغلب زمستان هایی معمولی و تابستان هایی گرم را تجربه می کند.  

پوشش گیاهی و جانوری آنتالیا

به واسطه ی آب و هوای آنتالیا که مدیترانه ای و مساعد است، این شهر دارای سرزمینی سبز و حاصلخیز است و اغلب از ساحل دریا تا کوهستان های مرتفع آن، پوشیده از درختان مختلف بومی است.

درختانی مثل زیتون، سدر، راش، کاج و صنوبر که به شکل بسیار زیبایی این منطقه را تزیین کرده اند. علاوه بر این، گیاهان مختلفی مثل توت فرنگی، خشخاش، آویشن، مریم گلی، خارشتر، مارچوبه، زعفران و گل داوودی نیز در این منطقه رشد می کنند.

در میان این پوشش گیاهی متنوع و انبوه، زیست بوم های جانوری مختلفی هم وجود دارد که در آن گونه هایی مثل گوزن، سنجاب، سمور، خرس، شغال، بز کوهی و گرگ به بقای خود ادامه می دهند.

در کنار این جانوران، پرندگانی از جمله درنا، بلدرچین، کبک، سیاه خروس و دراج هم بخش دیگری از حیات وحش آنتالیا را پوشش داده اند.

آب و هوای آنتالیا چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، آنتالیا منطقه ای مدیترانه ای با تابستان هایی گرم و خشک و زمستان هایی معتدل و بارانی است و متوسط رطوبت سالیانه در هوای آن حدود 64 درصد اندازه گیری شده است.

حرکت دائم امواج هوای گرم از سوی دریای مدیترانه به سمت این منطقه، مانع از افزایش برودت هوا در ماه های سرد سال می شود. در واقع آب و هوای آنتالیا به گونه ای است که که پدیده هایی مثل یخبندان تقریبا در آن دیده نمی شود. دمای هوای آنتالیا در تابستان بین 28 تا 36 و در زمستان بین 9 تا 15 درجه ی سانتیگراد متغیر است و میانگین آن در طول سال در حدود 19 درجه ی سانتیگراد براورد شده است.

آب و هوای آنتالیا در بهار

اغلب شهر های اروپایی در فصل بهار، مرطوب و بارانی اند؛ اما آنتالیا جایی است که در این فصل یکی از بهترین دوره های آب و هوایی خود در سال را سپری می کند. میانگین دمای هوای آنتالیا در این فصل از سال حدود 21 درجه ی سانتیگراد است؛ اما در هفته های میانی آن، گرما و رطوبت هوا کم کم بالا می رود و دما تا 32 درجه سانتیگراد افزایش پیدا می کند. همچنین تابش نور آفتاب در این شهر در روز های ابتدایی از فصل بهار حدود 9 ساعت و در روز های انتهایی آن تا 11 ساعت به درازا می کشد. با این توصیف کاملا مشخص است که ماه های اولیه ی فصل بهار،  فرصت مناسبی برای سفر به آنتالیا به شمار می رود و قیمت تور آنتالیا، بلیط هواپیما و هتل های این شهر در این بازه ی زمانی از سال تا حدی افزایش پیدا می کند.

آب و هوای آنتالیا در تابستان

اگر در فصل بهار برای شنا در آب های سواحل آنتالیا باید تابع اخبار هواشناسی و دمای هوا باشید، در فصل تابستان با خیال راحت می توانید در هر ساعتی از شبانه روز که می خواهید در ساحل آب تنی کنید و به شنا و انواع ورزش های آبی بپردازید

 میانگین دمای هوای آنتالیا در تابستان حدود 28 درجه ی سانتیگراد است و دمای آب در ساحل آن نیز نزدیک به 27 درجه باقی می ماند.

اگرچه تابستان در آنتالیا فصلی خشک و کم باران به شمار می رود، اما میانگین رطوبت هوای این شهر در این فصل حتی به 85 درصد هم می رسد. در مجموع تابستان را می توان های سیزن تور آنتالیا و گران ترین زمان برای سفر به این شهر دانست.

آب و هوای آنتالیا در پاییز

پاییز، زمانی است که در آن آب و هوای آنتالیا به سمت خنک شدن می رود و به نوعی به عنوان فصل پر باران این شهر شناخته می شود؛ به این ترتیب که حدود یک ماه از سه ماه این فصل، هوای این شهر بارانی است و میزان تابش آفتاب در روز به 4 تا 5 ساعت می رسد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی