اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912235058014586

جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی در استانبول

کد: 139912235058014586

https://bit.ly/3qIB28z

، تهران , (اخبار رسمی): جاذبه های طبیعی استانبول و اماکن تاریخی آن، از جمله مهم ترین دلایل سفر گردشگران به این شهر ساحلی است. استانبول بزرگترین کلان شهر اروپا و خاورمیانه است که در جوار دو دریای سیاه و مرمره قرار گرفته است.

جاذبه های جذاب طبیعی در استانبول
جاذبه‌ها و دیدنی‌های طبیعی در استانبول

هر ساله؛ میلیون ها گردشگر به ویژه گردشگران ایرانی به همراه تور استانبول راهی این شهر با سواحل زیبا می شوند. به واسطه حضور گردشگران از سراسر جهان در شهر توریستی استانبول و به دنبال آن ساخت و سازهای مدرن از جمله فرودگاه های استانبول ، هتل های مجلل، کافه های دنج و...جهت خدمات دهی به مسافران، سال هاست که این شهر به عنوان قطب اقتصادی و فرهنگی کشور ترکیه شناخته می شود.

جزیره پرینس

جزیره پرینس از معدود جاذبه های طبیعی استانبول است که در گذشته از آن به عنوان تبعیدگاهی برای شاهزادگان استفاده می شد.

این جزیره زیبا در دریای مرمره قرار گرفته و متشکل از 9 جزیره جداگانه است. آب زلال و خنک دریا، چشم انداز بی نظیر ساحل، پوشش گیاهی منحصر به فرد و آب و هوای مطلوب از جمله ویژگی های این جزیره زیباست.

بسیاری از افراد؛ به منظور سپری کردن تعطیلات و یا بازدید از جاذبه های این منطقه، مدتی را در هتل های اطراف ساحل سکنی می گزینند. چنانچه؛ به همراه تور استانبول عازم این شهر زیبا هستید، فرصت اقامت در این جزیره خوش آب و هوا در قلب دریای مرمره را از دست ندهید.

پارک گلخانه استانبول

از دیگر جاذبه های طبیعی استانبول که بخش اعظمی از طبیعت و تنوع گیاهی را در دل خود جای داده است، می توان به پارک گلخانه استانبول واقع در خیابان کندی اشاره کرد.

این پارک از قرن 16 میلادی برای بازدید عموم مردم بازگشایی شد و هر ساله جشنواره ها و فستیوال های متعددی در این مکان برگزار می گردد. طبیعت فضای سبز و مناظر دلبر درون پارک سبب شده است تا شاهد ورود جمع کثیری از گردشگران به این مجموعه باشیم.

موقعیت جغرافیایی پارک گلخانه استانبول به نحوی است که با ایستادن در مکان مرتفع آن، قادر خواهید بود تا چشم انداز زیبایی را از تنگه استانبول، دریای مرمره و منطقه شاخ طلایی مشاهده کنید.

جنگل بلگراد

اگر به طبیعت گردی و پیاده روی در جنگل علاقه مندید، بازدید از جنگل بلگراد بهترین مقصد شما خواهد بود. جنگل بلگراد یکی از جاذبه های طبیعی استانبول است، که در 15 کیلومتری این شهر قرار گرفته و هم اکنون بالغ بر 2 هزار گونه مختلف گیاهی و جانوری در آن زندگی می کنند.

جهت رفاه حال گردشگران، اتوبوس های متعددی در ساعات مختلف روز به جهت جابه جایی علاقه مندان از شهر استانبول به جنگل بلگراد در نظر گرفته شده است.

پارک ییلدیز

یکی از مکان های سرسبز و قدیمی استانبول که در گذشته از آن بعنوان شکارگاهی برای پادشاهان استفاده می شد، پارک ییلدیز واقع در منطقه بشیکتاش استانبول است.

این پارک زیبا و وسیع به کهن ترین پارک استانبول معروف است و به واسطه قرار گرفتن در موقعیت جغرافیایی مطلوب و دسترسی آسان، همواره مورد توجه گردشگران و افراد بومی است.

در فصل بهار و تابستان و همراه با رویش مجدد گیاهان و سرسبزی بی نظیر باغ، این منطقه به یکی از جذاب ترین جاذبه های طبیعی استانبول مبدل خواهد شد.

پارک امیرگان

جلوه تماشایی و شگفت انگیز پارک امیرگان در فصل بهار و برگزاری جشنواره گل های رنگارنگ در این فصل، از اصلی ترین دلایل انتخاب گردشگران برای بازدید است.

پارک امیرگان با مساحتی بالغ بر چهارصد هزار متر مربع، علاوه بر عرضه گل و گیاهان زیبا و منحصر به فرد، امکانات متنوعی نظیر؛ زمین بازی، کافه و رستوران، دریاچه، مسیرهای پیاده روی و.. را نیز شامل می شود.

تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی استانبول محسوب می شود، چرا که علاوه بر نقطه اتصال دو قاره آسیا و اروپا، دو دریای مرره و دریای سیاه را نیز به یکدیگر متصل می کند. تنگه بسفر دارای 30 کیلومتر طول است که در بخش شمالی کشور ترکیه واقع شده.

این مسیر آبی، علاوه بر نقطه جذاب گردشگری استانبول، بعنوان مرکز اقتصادی این شهر نیز شناخته می شود. همچنین؛ به لحاظ اهمیت تاریخی و دارا بودن بناها و ساختمان های تاریخی در اطراف این منطقه، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مسجد اوتاکوی، کاخ دولما باغچه، خانه موزه زکی پاشا و... بخشی از بناهای تاریخی و مهمی هستند که در جوار تنگه بسفر واقع شده اند. گردشگران می توانند علاوه بر بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی تنگه بسفر، از امکانات رفاهی جوار آن نظیر؛ کافه و رستوران های متنوع نیز استفاده کنند.

پارک مینیاتورک

پارک مینیاتورک یکی از جاذبه های زیبا و پرطرفدار شهر استانبول است، که تمامی آثار مهم و تاریخی این شهر در ابعادی بسیار کوچکتر در محوطه پارک ساخته شده است.

منطقه بیوغلو استانبول هر ساله میزبان هزاران گردشگر است که برای بازدید از این پارک جذاب راهی این منطقه می شوند. در پارک مینیاتورک به همت هنرمندان و سازندگان ترکیه ای، کلکسیون کاملی از بناهای تاریخی استانبول بصورت ماکت و در وسعتی به اندازه 60 هزار متر مربع احداث شده است.

قرارگیری در نقطه اتصالی دو قاره آسیا و اروپا سبب شده است تا در بخش های
مختلف این شهر زیبا شاهد تلفیقی از فرهنگ و سنن مربوط به دو قاره توام با هم باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی