اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139912185049414586

آشنایی با محله های معروف استانبول

کد: 139912185049414586

https://bit.ly/3tc9dYf

، تهران , (اخبار رسمی): استانبول وسیع ترین و شلوغ ترین شهر ترکیه است و به خاطر ساختار بافت شهری تاریخی و همینطور زیبایی های طبیعی فراوان خود در شمار زیباترین شهر های اروپایی شناخته می شود. محله های استانبول، هر یک تاریخچه ای طولانی و ساختاری منحصر به فرد دارند و زیبایی های شهری را در هر کوچه و خیابان آن ها می توان دید.

محله های معروف استانبول
فاتح در واقع یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های معروف استانبول است.

این زیبایی و جذابیت، در چشم گردشگران و ساکنان غیر بومی این شهر، کمی پر زرق و برق تر دیده می شود و به همین دلیل هم بعضی از آنها محبوبیت فوق العاده ای نزد گردشگران تور استانبول پیدا کرده اند. در این مقاله 7 مورد از زیباترین محله های معروف استانبول با توضیحی مختصر شرح داده می شوند. با ما همراه باشید.

فاتح (Fatih)

فاتح در واقع یکی از قدیمی ترین و تاریخی ترین محله های معروف استانبول است و در دوره ی امپراطوری روم باستان، دارای موقعیتی استراتژیک در منطقه بوده است.

محله ی فاتح که آدرس آن، کرانه های شمالی شاخ طلایی استانبول است، امروزه در شمار محبوب ترین و شلوغ ترین محله های این شهر قرار گرفته و موقعیت جغرافیایی آن ناحیه ی قدیمی استانبول را از قسمت های اروپایی این شهر جدا می کند.

فاتح، خود به محله های کوچک و بزرگ متعددی تقسیم بندی شده که "بالات" یکی از معروف ترین آنهاست. بالات در واقع جایی است که یونانیان باستان در آن زندگی می کرده اند و امروزه به عنوان یکی از نواحی معروف و اروپایی محله ی فاتح شناخته می شود.

سلطان احمد (Sultan Ahmet)

یکی دیگر از زیباترین نواحی منطقه ی فاتح در گذشته، سلطان احمد است که امروزه خود به عنوان محله ای مستقل و مجزا در نظر گرفته می شود.

اگر می خواهید به علت شهرت این محله پی ببرید باید بگوییم که جاذبه های دیدنی فراوانی از جمله بازار مصری ها، کاخ توپکاپی، مسجد معروف ایاصوفیه، باسیلیکا سیترن و بازار بزرگ در آن قرار گرفته اند.

این دیدنی ها باعث شده اند تا "سلطان احمد" از دیرباز در شمارمعروف ترین محله های توریستی استانبول قرار بگیرد.

اسکودار (Uskudar)

در رابطه با اسکودار باید بگوییم که محله ای است قدیمی و پر جمعیت که در نیمه ی آسیایی استانبول و در شرق کرانه ی "بسفر" واقع شده و نزدیک به یک سوم از کل جمعیت این کلانشهر ترکیه ای را در خود جاده داده است.

دلیل این تراکم جمعیت در این محله را باید زیبایی های طبیعی و بافت شهری خاص و منحصر به فرد آن دانست. البته محبوبیت این محله برای بومیان استانبولی یک دلیل دیگر هم دارد و آن این است که اسکودار، یکی از پل های رابط اساسی نیمه ی شرقی به نیمه ی غربی این شهر به حساب می آید.

گالاتا (Galata)

مسافرانی که به استانبول سفر می کنند اسم محله ی معروف "بیوگلو" را بار ها شنیده اند و شاید بهتر باشد بدانید که یکی از معروف ترین نواحی کل استانبول، در این محله واقع شده است. "گاتالا" در واقع محله ی کوچکی است که اماکن تفریحی و توریستی فراوانی در آن وجود دارد و به همین دلیل هم بیشتر از هر جای دیگری در استانبول، شاهد حضور و تردد گردشگران خارجی در آن خواهید بود.

بشیکتاش (Besiktas)

کمی آنطرف تر از گاتالا و درست در قسمت شمالی شاخ طلایی استانبول، یکی دیگر از محله های معروف این شهر، یعنی "بشیکتاش" واقع شده است.این محله در گذشته روستای کوچکی بیش نبوده و آخرین سلطان شهر استانبول هم در این محله زندگی می کرده است.

البته اگر به بشیکتاش امروزی بروید، اثری از خانه های روستایی و خان ها و سلطان های ترکی را در آن نمی بینید و در عوض، با یک محله ی مدرن اروپایی، شلوغ و کاملا توریست پسند مواجه می شوید. این را هم بگوییم که اصلی ترین مرکز اداری دودمان عثمانی یا همان "کاخ دلما باغچه" هم در این منطقه قرار گرفته است.

تارابیا (Tarabya)

تارابیا نام منطقه ی زیبایی در استانبول است که در نخستین سده های تاریخ میلادی، به واسطه ی جاذبه های طبیعی بسیار زیبایش شناخته شد.

این زیبایی ها به حدی تاثیر گذار بود که فردی به نام "پاتریک آتیکو" در سده ی پنجم میلادی، لقب ترابیا (به معنی درمان و آرامش) را به این منطقه نسبت داد و شهری که پس از آن در این ناحیه به وجود آمد هم "تارابیا" نام گرفت. برای بازدید از این محله ی قدیمی و زیبا، باید به کرانه های بسفر در نیمه ی اروپایی استانبول بروید.

امینیو (Eminonu)

بسیاری از استانبولی ها، "امینیو" را معروف ترین محله ی شهرشان می دانند و علت این موضوع را هم می توان موقعیت جغرافیایی ویژه ی این محله دانست.

امینیو که خود بخشی از محله ی فاتح به شمار می رود، درست در شاخ استانبول واقع شده و وجود یک اسکله ی بزرگ در آن هم رونق این محله را دوچندان کرده است. تاریخچه ی محله ی امینیو را می توان نمونه ی کوچکی از تاریخ کل استانبول دانست؛ چرا که دقیقا با توسعه و رشد این محله بود که توسعه و رشد کل استانبول هم شروع شد. امینیو در حال حاضر به عنوان یکی از شلوغ ترین و پر تردد ترین محله های معروف استانبول شناخته می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]