اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905194482214586

در ایروان چه غذایی بخوریم؟

کد: 139905194482214586

https://bit.ly/31AHtQF

، تهران , (اخبار رسمی): علاوه بر جاذبه ها و زیبایی های ایروان، مسافران به این شهر می توانند از غذاهای بسیار خوش طعم کشور ارمنستان هم لذت ببرند و سفری بی نظیر و جذاب را در این شهر تجربه کنند. در این مطلب قصد داریم معروفترین غذاهای ارمنی را که می توانید در سفر به شهر زیبای ایروان امتحان کنید معرفی کنیم. با ما همراه شوید.

در ایروان چه غذایی بخوریم؟
در ایروان چه غذایی بخوریم؟

ایروان زیبا، پایتخت دیدنی کشور ارمنستان مملو از جاذبه های طبیعی و تاریخی بی نظیر است. شهری با بیش از 1 میلیون نفر جمعیت که هر ساله میزبان مسافران بسیاری از سراسر دنیاست

قاپاما (Ghapama)

شک نکنید قرار است طعمی متفاوت و منحصر به فرد را در سفر به تور ایروان زیبا تجربه کنید. قاپاما غذایی است خوش طعم که با کدو تنبل درست می شود. برای تهیه این غذای متفاوت ارمنی داخل کدو را خالی کرده و آن را با برنج پخته، میوه های خشک شده و آجیل پر می کنند. سپس روی آن را عسل، شکر و دارچین می ریزند و کدو پخته می شود. حاصل کار غذایی است بسیار خوش طعم و متفاوت که از معروفترین غذاهای کشور ارمنستان محسوب می شود و در میان مسافران به شهر زیبای ایروان از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

دلمه (Dolma)

یکی از غذاهای بسیار محبوب کشور ارمنستان که در بسیاری از کشورهای دیگر هم خورده می شود و طرفداران بسیاری دارد دلمه است. غذایی که برای مسافران ایرانی ایروان هم بسیار آشناست و معمولا در سفر به این شهر چشیدن طعم آشنا و بی نظیر آن بسیار دلپذیر و جذاب است. در ارمنستان هم برای درست کردن دلمه برگ مو را با موادی مانند گوشت و سبزیجات پر کرده و می پزند. در این کشور هم علاوه بر برگ مو دلمه با مواد مختلفی مانند بادمجان، گوجه فرنگی ، فلفل دلمه ای و .. درست می شود، ضمن اینکه گیاهخواران هم می توانند از خوردن دلمه های گیاهی که درون آنها را با سبزیجات پر می کنند لذت ببرند.

گاتا (Gata)

نوبت به یکی از شیرینی های بسیار خوش طعم و معروف ارمنی می رسد. گاتا از خمیری خوش طعم تهیه می شود که گاهی اوقات درون آن را با موادی مانند شکر، گردو و .. پر می کنند. در کل گاتا در نواحی مختلف کشور ارمنستان به شکل های مختلفی پخته می شود و دستور پخت مختلفی دارد، اما آنچه در همه آنها مشترک است طعم بسیار خوب و بی نظیر این شیرینی است که طرفداران بسیاری هم در میان مسافران به شهر زیبای ایروان پیدا کرده است.

چورچخلا (Churchkela)

یکی از خوراکی های متفاوتی که در شهرهای مختلف کشور ارمنستان می توانید ببینید چورچخلا است. چورچخلا رشته هایی است از گردو یا آجیل های مشابه دیگر که آن را در آب میوه فرو برده و خشک می کنند. این خوراکی خوش طعم که در ارمنستان و گرجستان می توان دید شبیه آب نبات است و می توانید آن را به عنوان سوغاتی هم برای کسانی که دوستشان دارید خریداری کنید.

کوفته خام (Chi Kofte)

یکی دیگر از غذاهای متفاوت و پرطرفدار کشور ارمنستان کوفته خام یا چی کوفته است. غذایی که شاید خیلی با ذائقه ما ایرانی ها سازگار نباشد اما در میان مسافران به ایروان از محبوبیت زیادی برخوردار است. برای تهیه این غذا گوشت با رب گوجه فرنگی، بلغور و ادویه جات مختلف ترکیب شده و با لیمو و زیتون سرو می شود. این غذا شباهت بسیاری به کیبه که یکی از غذاهای محبوب کشور لبنان است دارد.

باستورما (Basturma)

باستورما نوعی پیش غذای محبوب ارمنی است که برای تهیه آن گوشت گاو را به صورت کاملا نازک بریده و آن را با چاشنی های مختلف طعم دار می کنند. باستورما طعمی متفاوت و منحصر به فرد دارد و در میان مسافران به شهر زیبای ایروان از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است.

کوفته (Kyufta)

کوفته، یکی دیگر از غذاهای بسیار خوش طعمی است که می توانید در شهر ایروان امتحان کنید و کاملا هم برای ما ایرانی ها آشناست.  کوفته را در بسیاری از کشورهای دنیا می توان دید و در هه این کشورها هم به روش های متفاوتی پخته می شود. برای تهیه کوفته در ارمنستان گوشت را به خوبی کوبیده و آن را به صورت ورقه های نازکی در می آورند، سپس آن را با تخم مرغ، رب گوجه فرنگی، آرد و ادویه جات مختلف مخلوط کرده، کوفته ها را شکل داده و می پزند.

کباب لولا (Lula kebab)

کباب همیشه یکی از اولین انتخاب های مسافران ایرانی در کشورهای مختلف است. لولا کباب هم یکی از محبوب ترین غذاهای ارمنی به ویژه در میان ایرانی ها محسوب می شود. این کباب که شباهت زیادی هم به کباب کوبیده خودمان دارد از طعم و عطری فوق العاده برخوردار است.  برای تهیه این کباب خوشمزه از گوشت گوسفند، پیاز، رب گوجه فرنگی، سبزجاتی مانند جعفری و ادویه های مختلف استفاده می کنند و این غذا در کنار مخلفاتی مانند گوجه فرنگی  و فلفل سرو می شود. لولا کباب را هم با برنج و هم با نان می توان امتحان کرد.

خوراک گوشت با سس انار (Veal in Pomegranate Sauce)

به سراغ یکی از خوش طعم ترین غذاهای ارمنی می رویم، خوراک گوشت با سس انار که از محبوب ترین و معروفترین غذاهای ارمنی محسوب می شود. برای تهیه این غذا گوشت به خوب پخته و ترد می شود و روی آن را با سسی ملس و بسیار خوش طعم که از انار درست می شود می پوشانند. خواک گوشت با سس انار یکی از به یاد ماندنی ترین غذاها است

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی