اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139905224490913811

صادرات پسته ایرانی به ارمنستان

کد: 139905224490913811

https://bit.ly/3fZEyGj

، اصفهان , (اخبار رسمی): سود فراوانی که صادرات پسته برای تجار کشورمان دارد، باعث افزایش بازار برای تجارت این محصول شده است اما در نگاه اول انتخاب کشوری برای صادرات پسته اندکی دشوار می نماید.

صادرات پسته ایرانی به ارمنستان
صادرات پسته ایرانی به ارمنستان

ارمنستان در سال های اخیر به یکی از مقاصد پسته صادراتی ایران تبدیل شده است. اگر شما هم به تازگی قصد صادرات پسته را به کشور ارمنستان کرده اید باید اطلاعات کلی از کشور ارمنستان، بازار پسته صادراتی در ارمنستان و قیمت پسته در ارمنستان داشته باشید و برای کسب این اطلاعات نیاز به تحقیقات بازار کامل و گسترده ای دارید اما در این مقاله قصد داریم مبحث قیمت پسته در ارمنستان و نکاتی در خصوص صادرات پسته به ارمنستان را به صورت کلی بیان کنیم.

قیمت پسته در ارمنستان

یکی از دلایل رونق یافتن صادرات پسته صادراتی ایران به کشور ارمنستان، بحث هزینه ها است. قیمت پسته در ارمنستان به علل مختلفی پائین بوده و همین عامل باعث محبوبیت این خوراکی خوش طعم در این کشور شده است. در ادامه به دو عاملی که باعث به صرفه شدن قیمت پسته در ارمنستان شده، خواهیم پرداخت.

  • راه حمل و نقل زمینی: همان طور که می دانید حمل و نقل های دریایی و هوایی از نوع ترانزیت های گران محسوب می شوند اما خوشبختانه در زمینه روابط تجاری ایران و ارمنستان مرزهای زمینی وجود دارد و لزومی به استفاده از حمل و نقل هوایی وجود ندارد. بنابراین می توان گفت یکی از عوامل پائین بودن قیمت پسته در ارمنستان، راه حمل و نقل زمینی است؛ کشور ایران و ارمنستان به علت داشتن مرزهای زمینی با یکدیگر، به راحتی می توانند با یکدیگر تعاملات اقتصادی داشته باشند.
     
  • فروش پسته به صورت فله ای: یکی از عواملی که باعث بالا رفتن قیمت پسته در ارمنستان می شود، بحث بسته بندی است. پسته صادراتی ایران به دو شکل فله ای و بسته بندی به کشور ارمنستان صادر می شود اما بیشتر وارد کننده ها در این کشور به دنبال خرید پسته فله ای هستند زیرا قیمت پسته در ارمنستان به صورت فله ای، به شکل قابل توجهی کاهش می یابد. به همین علت تجار ایرانی امکان صادرات پسته فله ای را به کشور ارمنستان فراهم کرده اند.
     
  • روابط تجاری خوب با ارمنستان: ارمنستان از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی و سیاسی دارای روابط حسنه با کشور ایران بوده که همین عامل باعث رونق گرفتن تجارت این دو کشور شده است. نبود موانع تجاری سنگین برای تجارت ارمنستان با ایران، از عواملی محسوب می شود که باعث به صرفه بودن قیمت پسته در ارمنستان شده است.

اهمیت پسته ایرانی برای ارمنستان

پسته ایرانی با وجود درجه یک و با کیفیت بودن از قیمت مناسبی برخوردار است. در سال های اخیر آمریکا نیز به یکی از صادر کنندگان مطرح در زمینه پسته تبدیل شده اما به دو علت، پسته آمریکا طرفداران پسته ایرانی را ندارد؛ کیفیت پایین تر نسبت به پسته ایرانی و قیمت بیشتر نسبت به پسته ایرانی. به همین علت ارمنستان هم واردات پسته از ایران را ترجیح می دهد؛ در واقع می توان گفت قیمت پسته در ارمنستان با وجود با کیفیت بودن، بسیار مناسب است.

نکاتی برای تجارت پسته به ارمنستان

نکته اول: اگر قصد تجارت پسته دارید، بهتر است در زمینه بازار، اقتصاد و رقبایتان در صادرات پسته به ارمنستان تحقیقات بازاریابی را انجام دهید. اکتفا کردن به اطلاعاتی که در سایت ها وجود دارد، می تواند صادرات پسته را برای شما با شکست مواجه کند بنابراین حتما به صورت میدانی تحقیقات را انجام دهید.

نکته دوم: با وجود پر سود بودن تجارت پسته در ارمنستان، قیمت پسته در ارمنستان به علت نوسانات ارزی متغیر است. برای اطلاع از آخرین قیمت پسته در ارمنستان باید به سایت های تجارت این محصول مراجعه کرده و از آن ها مشاوره بگیرید.

نکته سوم: اگر می خواهید بهترین قیمت پسته در ارمنستان از آن محصولات شما باشد، باید به صورت کامل با سلیقه مردم کشور مقصد (ارمنستان) آشنایی داشته باشید زیرا همان طور که می دانید پسته انواع مختلفی دارد که هر کشوری سلیقه خاص خود را در خرید آن دارد. بنابراین می توان گفت علاوه بر نوسانات ارزی عامل دیگری که بر قیمت پسته در ارمنستان اثر می گذارد، نوع پسته ای است که صادر می شود (پسته اکبری دارای بیشترین ارزش اقتصادی در میان پسته های دیگر است).

علاقمندان می توانند برای خرید و فروش پسته صادراتی به سایت گروه بازرگانی ویمکس مراجعه نمایند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تجارت و بازار