اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105196346213811

صادرات زعفران به ارمنستان

کد: 140105196346213811

https://bit.ly/3dn5K6u

، اصفهان , (اخبار رسمی): ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که مساحت نسبتاً کمی داشته و جمعیت کمی نیز دارد اما یکی از مهمترین بازارهای صادراتی ایران به شمار می رود. زیرا این کشور با ایران مناسبات تجاری و سیاسی خوبی دارد.

صادرات زعفران به ارمنستان
صادرات زعفران به ارمنستان

نکات صادرات به ارمنستان
برای صادرات محصولات غذایی به هر کشوری در دنیا به ویژه زعفران، باید باکیفیت ترین و مرغوب ترین محصول را که با استانداردهای جهانی تولید شده است را برای این کار انتخاب کنید. زعفران از محبوبیت زیادی در ارمنستان برخوردار است. اما لازم به ذکر است که بازرگانان ارمنستانی به راحتی نوع زعفران تقلبی را با یک زعفران ارگانیک و با کیفیت تشخیص میدهند. بنابراین هنگام پرورش و فرآوری انواع محصولات کشاورزی از جمله زعفران صادراتی باید استانداردهای مورد نیاز را رعایت کنید.

تجارت با کشور ارمنستان از راه زمینی امکان پذیر است و محصولی مانند زعفران صادراتی که شرایط نگهداری  ندارد به راحتی از این طریق قابل ارسال است. اما نکته مهم آن است که به طریقی بسته بندی خود را انجام دهید که به روی محصولات خود فشاری نباشد. همچنین بسته بندی انجام گرفته شده برای زعفران از جوانب بسیار مهم صادرات است . یک بسته بندی زیبا و جذاب برای محصولات شما میتواند میزان فروش آن را در کشور هدف شما چندین برابر کند.

البته توجه کنید که کشور ارمنستان جهت ایجاد کردن قوانین گواهی های اصالت برای محصول زعفران یک پروسه به نام One Stop Shop دارد.  در این پروسه لازم است تا مالک محصول یک گواهی از شرکت مسئولیت محدود اکسپرزیتا در خزانه صنعت و تجارت ارمنستان بگیرد تا بتواند زعفران را به ارمنستان صادر کند.

برای صادرات زعفران به ارمنستان باید محصول شما دارای گواهی سلامت نباتی از وزارت غذا و دارو باشد چرا که ترخیص آن مشروط به داشتن این گواهی می باشد.

زعفران صادراتی چه ویژگی دارد؟
زعفران گلی است که از پیاز رشد می‌کند و در نواحی سرد و خشک بهتر عمل می آید. بعد از چیدن گل زعفران فرایند جداسازی گلبرگ و کلاله سرخ شروع می‌شود. کلاله های سرخ سه شاخه ای پس از فرآوری تبدیل به زعفران موجود در فروشگاه ها می‌شوند.  البته زعفران صادراتی و ارگانیک دارای بهترین کیفیت میباشد. طعم زعفران اصلی کمی تلخ و تند است و بویی کاملا قوی دارد. همچنین یک زعفران اصلی کاملا خشک شده و شکننده است. اما زعفران نرم دارای رطوبت است به همین دلیل قابل قبول نخواهد بود.

نکته دیگر آن است که اگر زعفران کاملا سرخ باشد نیز باید کمی به اصالت آن شک کنید زیرا برخی از فروشندگان آن را با رنگ خوراکی آغشته می‌کنند تا رنگ دهی بهتری داشته باشد. اما زعفران اصلی ممکن است کمی تفاوت داشته باشد و هرچه به انتهای سه شاخه نزدیک شویم باریک تر شده و رنگ آن به سمت زردی میرود. همچنین اگر مقداری از آن را داخل آب بریزید کمی طول می‌کشد تا رنگ بدهد . اما زعفرانی که دارای رنگ خوراکی است به سرعت رنگ به آب پس می‌دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]