اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106156403813811

میزان سرمایه گذاری برای شروع صادرات زعفران

کد: 140106156403813811

https://bit.ly/3KVNYUE

، اصفهان , (اخبار رسمی): سرمایه گذاری برای تولید زعفران سرمایه اولیه نیاز دارد از این مقدار ۴۲۸ میلیون به عنوان هزینه های ثابت و ۱۳۲ میلیون تومان به عنوان هزینه در گردش در نظر گرفته می شود.

میزان سرمایه گذاری برای شروع صادرات زعفران
میزان سرمایه گذاری برای شروع صادرات زعفران

دوره بازگشت سرمایه برای تولید و پرورش زعفران حدود ۱ تا ۲ سال با سود آوری ۵۰ درصدی تخمین زده شده است. با در نظر گرفتن سود آوری ۵۰ درصد صادرات زعفران صنعت پرسود و جذاب برای بازرگانان ایرانی است.

در کنار هزینه های تولید و پرورش میتوانید زعفران را به طور آماده خریداری نموده و تنها یک بسته بندی شیک و جذاب برای آن در نظر بگیرید. گاهی هزینه تولید و پرورش به قدری است که خرید آماده زعفران صادراتی سوددهی بیشتری به همراه دارد.

موانع صادرات زعفران چه هستند؟
کشور ما ایران حدود نیمی از زعفران جهان را تامین میکند. اما متاسفانه در صادرات و عرضه زعفران در بازارهای جهانی موفق نیستیم. اما چه علتی باعث شده تا کشور ما ایران با داشتن بهترین آب و هوا و زمین های کشاورزی برای تولید زعفران نتواند تمام سهم صادرات جهانی را از آن خود کند؟ در ادامه به مهمترین مشکلات و موانع صادرات زعفران اشاره می‌کنیم که باعث شده کشورهای اروپایی و آسیایی محصولات خود را به عنوان زعفران ایرانی در دنیا عرضه کنند.

وضعیت کنونی صادرات زعفران
کشور ما برای صادرات زعفران رتبه اول را دارا می باشد که از کلیه صادرات انجام شده ۴۴ درصد سهم صادراتی زعفران ایرانی را تشکیل داده است. اما بعد از ایران کشورهای اسپانیا چین و هند بیشترین صادرات زعفران را انجام دادند. به گفته کارشناسان مربوطه زعفران ایرانی به علت حمل و نقل فله ای یا قاچاق چمدانی و نداشتن برند و نام جهانی به کشورهای دیگر صادر می شود و به همین دلیل نامی از زعفران ایرانی به چشم نمی خورد.
از طرف دیگر وجود نوسانات شدید قیمت در بازار امکان افتتاح حساب های ال سی وجود ندارد و عملاً توسعه بازار پرسود تجارت زعفران غیر ممکن شده است. همچنین با وجود تحریم های موجود، صادرات محصولاتی مانند زعفران نشان داد که با تمرکز بر حوزه محصولات غیر نفتی نیز می توان در جهان تجارت کرد و اقتصاد جهانی خود را توسعه داد.

موانع صادرات زعفران
وجود قوانین دست و پاگیر بر سر راه تجارت زعفران ایرانی باعث شده تا افراد نتوانند با کارت بازرگانی خویش زعفران ایرانی را صادر نکنند و بنا به دلایلی از طریق کارت بازرگانی افراد متفرقه استفاده نمایند. متاسفانه قانونی در سال ۱۳۹۷ منتشر شد که مضمون آن صادرات زعفران با دلار دولتی هفت هزار تومانی و بازگشت آن با دلار ۴۲۰۰ به دولت بود. این قانون در نهایت به افزایش قاچاق زعفران انجامید.

ظرف بسته بندی زعفران از دیگر موانعی است که در سر راه بازرگانان ایرانی قرار دارد. به طور مثال در کشور ما توجه به بسته بندی و سورتینگ زعفران طبق سلیقه مصرف کنندگان بین المللی انجام نمیشود. هر سال متوسط های طراحی بسته بندی جدید در دنیا عرضه می‌شود اما همچنان بسته بندی زعفران ایرانی در بسته های فلزی با نقش خاتم انجام می گیرد.

عدم بازارسازی مناسب یا برندینگ خوب از دیگر دلایلی است که زعفران ایرانی را به جایگاه پایین تری تنزیل کرده است. متاسفانه بسیاری از مشتریان آمریکایی و اروپایی زعفران ایرانی را به نام زعفران اسپانیایی می شناسند. در حقیقت نبود بازارسازی مناسب برای صادرات زعفران ایرانی سبب شده که مصرف کنندگان بین المللی ضمن مصرف زعفران ایرانی از برند و خاستگاه اصلی آن اطلاعی ندارند.

سیستم بانکی ضعیف به دلیل تحریم های موجود باعث شده تا مشتریان و فروشندگان ایرانی اعتماد نکنند و در حین معامله نیز با پرداخت پول عمل آنها را دچار مشکل کند. اینجاست که مشتری خارجی به سراغ تامین‌کنندگان اسپانیایی و اماراتی می رود این کشورها نیز زعفران را از ایران خریده و با برند خودشان عرضه می کند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت گروه بازرگانی ویمکس مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی