اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011215699413811

آشنایی با صادرات پسته به ترکیه

کد: 140011215699413811

https://bit.ly/3LFG55J

، اصفهان , (اخبار رسمی): اگرچه میزان تقاضای بازارهای جهانی برای خرید پسته صادراتی ایران رو به افزایش است، اما راهکارهای متعددی وجود دارد تا بتوان میزان صادرات پسته به ترکیه و سایر کشورهای اروپایی را افزایش داد.

صادرات پسته به ترکیه
خرید پسته صادراتی

در مطالعات آماری که درباره میزان صادرات جهانی پسته انجام شده است، در سال ۲۰۱۱ کشورهای ایران و آمریکا به ترتیب رتبه اول و دوم را در صادرات پسته داشتند. اگرچه میزان نوسانات قیمت پسته صادراتی در کنار سایر عوامل، بسیار قابل توجه است، به نظر می رسد برای افزایش صادرات پسته به ترکیه  باید تمهیدات جدید و متفاوتی اندیشیده شود.

کشور ترکیه، خود، یک کشور تولید کننده پسته صادراتی مرغوب است که سهم زیادی از بازارهای اروپایی را تامین می کند. بنابراین اگر قرار باشد صادرات پسته به ترکیه افزایش پیدا کند و از آنجا به کشورهای اروپایی و آمریکایی راه یابد، باید انعطاف‌پذیری بیشتری درباره قیمت پسته صادراتی به خرج داده شود. تغییرات قیمت ارز به طور مستقیم در قیمت صادرات پسته و محصولات مشابه و همچنین صادرات صنایع دستی بسیار موثر خواهد بود. این عوامل می‌تواند موفقیت یا شکست را در بازارهای اروپایی و آمریکایی به دنبال داشته باشد.

بررسی تغییرات در بازار پسته صادراتی
تغییرات در خرید و فروش پسته صادراتی، صادرات پسته به ترکیه یا سایر بازارهای جهانی، قابل توجه و با فراز و نشیب های زیادی همراه بوده است. در این بازار، برخی از کشورها، رشد مثبت و برخی رشد منفی داشته اند. آنچه باعث شده است که یک کشور در صادرات پسته به ترکیه، موفق‌تر از کشور دیگر عمل کند، در حقیقت، قیمت فروش، مرغوب بودن پسته ها و از همه مهمتر، بسته‌بندی آنها محسوب می شود.

به عنوان یک فروشنده، صادر کننده و یا حتی بازاریاب بین المللی برای صادرات پسته به ترکیه، باید تسلط کافی در بازارهای بین‌المللی داشته باشید. به طور مثال، ارزیابی میزان درآمد تولید ناخالص یا تورم داخل یک کشور به طور مستقیم در بازارهای داخلی تاثیر می‌گذارد و این عامل، صادرات و واردات را تحت تأثیر قرار می دهد.

به نظر می رسد اگر قرار باشد در صادرات پسته به ترکیه  موفق شویم باید محصولات مشابه که به این کشور صادر می‌شوند را از نظر کیفیت، بسته بندی و قیمت، ارزیابی کنیم. عرضه و تقاضا در بازارهای پسته صادراتی موجب تغییر قیمت این کالای پرطرفدار خواهد شد. در حال حاضر، بهترین پسته صادراتی در اختیار ایران است که از میان انواع پسته، پسته احمد آقایی و پسته فندقی، از طرفداران زیادی در کشورهای اروپایی برخوردار است.

 

چشم اندازها برای صادرات پسته به ترکیه
افرادی که در حوزه تجزیه و تحلیل اقتصادی و بازارهای صادرات و واردات و خرید و فروش کالا در بازارهای بین المللی متخصص هستند، مهمترین عامل در نوسانات قیمت یک کالا را تغییرات در قیمت ارز، گزارش کرده اند. این ترتیب اگر قرار باشد به طور مثال، صادرات پسته به ترکیه افزایش پیدا کند، نرخ مبادلات ارزی در این عامل تاثیرگذار است. قوانین گمرکی در هر دو کشور صادر کننده و وارد کننده نیز در این عامل دخیل هستند. بنابراین لازم است دو طرف معامله، توافق هایی را بر سر خرید و فروش پسته صادراتی ایران داشته باشند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کسب و کار و خرده فروشی