اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105116332513811

قیمت گل زعفران چقدر است؟

کد: 140105116332513811

https://bit.ly/3OXkG89

، اصفهان , (اخبار رسمی): زعفران جزو ادویه‌های محبوب در تمام دنیا است و بزرگترین و بهترین تولید کننده آن کشور ایران است. همچنین ادویه محبوب برای فرآوری و بسته بندی، مسیر طولانی را طی می‌کند. البته به نسبت مزایایی که این ادویه دارد از ارزش خاصی برخوردار است.

قیمت گل زعفران چقدر است؟
قیمت گل زعفران چقدر است؟

گل زعفران خواص و مزایای درمانی بسیاری داشته و از گذشته تا به حال هم در غذاها و هم در برخی از داروهای سنتی استفاده شده است.

همانطور که می‌دانید زعفران یک گل ارغوانی رنگ با کلاله‌های قرمز و زرد است. بخش اصلی مورد نیاز زعفران همان کلاه های قرمز رنگ است که در هنگام برداشت این محصول و جداسازی زعفران از گلبرگ‌ها فرآوری شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای اینکه زعفران از تولید به محصول برسد اقدامات زیادی لازم است. تولید و پرورش زعفران دارلی پروسه تخصصی است و استخراج دشواری نیز دارد و این موضوع باعث شده تا قیمت بیشتری به نسبت سایر ادویه‌های موجود در بازار داشته باشد.

گل زعفران
گل زعفران در نواحی سرد و خشک مناطقی رشد می‌کند. مانند خراسان که دارای آب و هوای نسبتا سرد و خاک مناسب است و زعفران مرغوب تر و با کیفیت تری دارد. گل زعفران از گرانترین ادویه های جهان به شمار می‌رود، زیرا همانطور که گفته شد فرایند و پروسه دشواری داشته و و تنها تامین‌کنندگان زعفران جهان ایران و چین هستند. وجود ماده با عنوان سافرانال باعث شده است تا بوی و چاشنی ویژه‌ای از زعفران حاصل شود. گل زعفران هنگام برداشت ارتفاع یک تا چهار سانتی متری دارد.

بعد از داشت، گلبرگ‌ها جدا شده و این گلبرگ‌ها در برخی مواقع به عنوان عصاره‌ها یا دمنوش بسته بندی و به فروش می رسند. مهمترین قسمت گل زعفران کلاله‌ها هستند که زعفران از آن به دست می آید. این کلاه‌ها رنگ سرخ پررنگ تا نارنجی کم رنگ دارند و معمولاً سه شاخه هستند و اندازه آن بستگی به اندازه گلبرگ ها دارد. به عبارت دیگر هر چه گلبرگ ها بزرگتر باشند کلاله ها نیز به همان مقدار رشد می کند.

قیمت گل زعفران صادراتی
زعفران صادراتی همواره بهترین کیفیت را دارد و از جمله مرغوب ترین گلهای زعفران استخراج شده است است بنابراین قیمت بیشتری به نسبت زعفران نامرغوب دارد. همچنین لازم است بدانید که قیمت گل زعفران بر اساس بازدهی و قیمت روز سرگل زعفران به دست می‌آید. نکته دیگری که لازم است بدانید آن است که قیمت گل زعفران به صورت کیلویی و و قیمت زعفران صادراتی که فرآوری شده باشد به صورت مثقال وزن شده و قیمت با توجه به مثقال محاسبه می شود.

عموماً برخی از شهرهای ایران محیط بهتری برای پرورش زعفران هستند به عنوان مثال شهر گناباد و قائنات از بزرگترین تولید کنندگان زعفران در ایران هستند. معمولاً محصول پرورش یافته به عنوان زعفران اصل شناخته شده و به عنوان زعفران صادراتی از آن استفاده می‌شود.

البته در صورتی که میخواهید زعفران ارگانیک را فرآوری کنید می‌توانید گل آن را از کشاورزان خریداری کرده و خودتان کلاله قرمز آن را جدا کنید این کار معمولا هزینه کمتری در بر دارد اما به یاد داشته باشید که جدا کردن کلاه از گل عمل دشوار و زمانبر است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]