اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906104523714586

با سه شهر توریستی هندوستان بیشتر آشنا شوید

کد: 139906104523714586

https://bit.ly/3gLS5BO

، تهران , (اخبار رسمی): دهلی, آگرا و جیپور مثلث طلایی و سه شهر مهم توریستی کشور هند محسوب می شوند که در این مطلب سعی کرده ایم شما را کمی بیشتر با دیدنی های آنها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

با سه شهر توریستی هندوستان بیشتر آشنا شوید
با سه شهر توریستی هندوستان بیشتر آشنا شوید

هندوستان با جاذبه های طبیعی, اماکن تاریخی و ویژگیهای فرهنگی منحصر به فردش همواره یکی از کشورهای مورد علاقه گردشگران در سراسر دنیا بوده است

دهلی

دهلی, پایتخت زیبای تور هندوستان, شهری قدیمی و دیدنی است. بیش از 18 میلیون نفر در این شهر زیبای کشور هند سکونت دارند و سالانه میلیونها گردشگر برای دیدن دهلی به هندوستان سفر می کنند.

قلعه سرخ دهلی

زیباترین جاذبه گردشگری دهلی پایتخت هند قلعه سرخ یا لال قلعه است.

این قلعه در 1648 توسط شاه جهان ساخته شده است. این کاخ دیواره هایی از سنگهای سرخ دارد و دیدن نورپردازی آن در شب همراه با موسیقی مخصوص می تواند یکی از تجربه های منحصر به فرد شما در سفر باشد.

قطب منار

بلندترین برج آجری جهان نمونه ای است شگفت انگیز و بی نظیر از معماری اولیه هندو_اسلامی که دیدن آن را در سفر به دهلی نباید از دست داد. این برج که 73 متر ارتفاع دارد در 1193 ساخته شده و یکی از دیدنی ترین جاذبه های دهلی محسوب می شود.

قطب منار 5 طبقه دارد که روی دیوار هر طبقه کتیبه هایی هست که روی آنها آیاتی از قرآن به زیبایی هر چه تمام تر نوشته شده است.

آرامگاه همایون

یکی از زیباترین و دیدنی ترین جاذبه های شهر دهلی که اولین باغ ایرانی ساخته شده در شبه قاره هند محسوب می شود آرامگاه همایون است. این بنا در سال 1570 ساخته شده و پیکر دومین پادشاه سلسله گورکانیان هند, نصیر الدین همایون را در خود جای داده است. الهام بخش ساخت این بنا تاج محل بوده و این مقبره در میان باغهایی زیبا و دیدنی قرار گرفته است.

مسجد جامع دهلی

مسجد جامع دهلی یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز و بی نظیر این شهر است. این مسجد زیبا و دیدنی به دستور شاه جهان پنجمین پادشاه سلسله گورکانی ساخته شده است. ساخت این بنا 12 سال طول کشیده و در سال 1656 به اتمام رسیده است. مسجد جامع دهلی یکی از مراکز مهم مسلمانان در هند به شمار می رود و درسفر به دهلی دیدن این مسجد زیبا را با معماری باشکوهش نباید از دست داد.

دروازه هند یکی از جاذبه های مهم شهر دهلی محسوب می شود و سالانه میلیونها گردشگر از سراسر دنیا از این بنا بازدید می کنند.

آگرا

آگرا, شهریست زیبا و دیدنی در کنار رودخانه یامونا که بیشتر شهرت خود را از تاج محل گرفته و تاج محل زیبا و بی نظیر در کنار بسیاری جاذبه های تاریخی دیگر آگرا را به یکی از مقاصد محبوب گردشگران در هند تبدیل کرده است. با ما همراه باشید تا کمی بیشتر با جاذبه های این شهر زیبای کشور هند آشنا شویم.

تاج محل

آرامگاهی که شاه جهان برای همسر ایرانی اش ممتاز محل ساخته است در حال حاضر از مهمترین بناهای تاریخی و مقصد گردشگران بسیاری در دنیا محسوب می شود. خیلی ها تنها برای دیدن این سازه به هند سفر می کنند.

معمار این بنای باشکوه و بی نظیر احمد لاهوری بوده و این سازه ترکیبی از معماری ایرانی اسلامی و گورکانی است.

کمتر کسی است که با حضور در این مکان که یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان محسوب می شود از شکوه و عظمت و معماری منحصر به فردش شگفت زده نشود.

با حضور در تاج محل انگار می توانید روایت عاشقانه ای را که این محل براساس آن ساخته شده را با همه زیبایی اش حس کنید.

این بنا که تماما از مرمر ساخته شده و با سنگهای قیمتی و گلهای تزیینی و ... مزین شده است در شهر آگرا و در باغی 70 هکتاری واقع شده و سالانه مورد بازدید بیش از 8 میلیون از گردشگران در دنیا قرار میگیرد.

ساخت تاج محل از سال 1631 آغاز شده و با کار حدود 20 هزار کارگر درسال 1648 به پایان رسیده است. بهترین زمان بازدید از این بنا زمان طلوع یا غروب آفتاب است که تغییر در نورپردازی فضایی بسیار باشکوه را درتاج محل ایجاد می کند.

قلعه آگرا

این قلعه هم یکی از محبوب ترین مکانهای گردشگری هند است. این قلعه در شهر آگرا و درشمال تاج محل قرار گرفته و وجود اشعاری به زبان فارسی در آن از نکات جالب توجه برای ما ایرانیان است. قلعه آگرا درسال 1565 ساخته شده و به دلیل معماری و طراحی پیشرفته اهمیت بسیار زیادی دارد.

بازار کیناری, روستای کورای, مسجد مطیع, فاتح پور سیکری, حیات وحش SOS و ... از دیگر جاذبه های شهر زیبا و دیدنی آگرا هستند.

جیپور

جیپور یکی از شهرهای پرجنب و جوش و مهم کشور هند محسوب می شود که به شهر صورتی معروف است. این شهر مرکز ایالت راجستان هند است و به ویژه با قلعه ها و کاخهای باشکوه و زیبایش توانسته توجه گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جلب کند. در زیر برخی از مهمترین جاذبه های این شهر زیبای کشور هند ر معرفی کرده ایم.

رصدخانه جانتار مانتار

این رصدخانه که در نزدیکی کاخ شهر واقع شده یکی از جاذبه های دیدنی و متفاوت شهر جیپور محسوب می شود. ساخت این رصدخانه در سال 1728 آغاز شده و نام آن در زبان سانسکریت به معنای ابزار محاسبه است.

در این رصدخانه انواع وسایل ستاره شناسی و محاسباتی را در اندازه های بسیار بزرگ می توان دید که به ویژه برای علاقه مندان به نجوم بسیار جذاب است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی