اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906124526415030

اصطلاحات مهم و کاربردی اینستاگرام

کد: 139906124526415030

https://bit.ly/3i0LOna

، تبریز , (اخبار رسمی): اینستاگرام نیز مانند هر پلتفرم دیگری دارای مجموعه ای از اصطلاحات و کلیدواژه هاست که درک و فهم کامل آنها و نحوه کاربرد آنها می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد شما در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

اصطلاحات مهم و کاربردی اینستاگرام
اصطلاحات مهم و کاربردی اینستاگرام

اینستاگرام در ایران با داشتن بیش از 20 میلیون نفر کاربر فعال از محبوبترین شبکه های اجتماعی محسوب می شود با این حال ممکن است در این بین افرادی باشند که با وجود استفاده از اینستاگرام با بسیاری از مفاهیم و اصطلاحات اینستاگرام آشنایی کامل و کافی نداشته باشند. ما در این مقاله سعی داریم تا عمده ترین مفاهیم کاربردی در اینستاگرام را برای ورود به اینستاگرام بیان کنیم.

امروزه جهان سرعت گرفته و عکس و ویدیو نیز جزء سریع ترین فرم هایی محسوب می شوند که بیشتر توسط کاربران دیده می شوند. احتمالا همین سرعت بالای دیده شدن باعث محبوبیت اینستاگرام که یک شبکه اجتماعی تصویر محور می باشد شده است.

اینستاگرام نیز مانند هر پلتفرم دیگری دارای مجموعه ای از اصطلاحات و کلیدواژه هاست که درک و فهم کامل آنها و نحوه کاربرد آنها می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد شما در این شبکه اجتماعی داشته باشد.

اصطلاحات اولیه، مهم و پایه ای اینستاگرام

پست (Post)

به هر عکس و ویدیویی که در اینستاگرام توسط کاربران آپلود و بارگذاری می شود پست می گویند. همه ی پست های آپلود شده توسط شما در صفحه پروفایلتان به نمایش در می آیند و تمام پست هایی که فالوورهای شما به اشتراک می گذارند نیز در فید شما قابل مشاهده هستند.

فالو (Follow)

معنای لغوی فالو دنبال کردن است. این اصطلاح در اینستاگرام به این معنی است که شما علاقه مند به دنبال کردن پست ها و فعالیت های شخص خاصی در اینستاگرام هستید. برای این به پیج او رفته و او را به اصطلاح فالو می کنید. در صورتی که شما این عمل را انجام دهید و شخص مورد نظر شما را اکسپت کند، شما قادر خواهید بود تمام پست های او مشاهده کنید و هر پست جدیدی که توسط او منتشر شود در صفحه home شما به نمایش در می آید. شما هم چنین می توانید با فالو کردن افراد مختلف مشاهده کنید که آنها کدام پست ها را لایک کرده و یا کامنت می گذارند.

فالوبک (Follow Back)

وقتی شما کسی را فالو کنید و این فرد نیز شما را فالو کند در واقع فالو شما متقابل است و به این کار اصطلاحا فالوبک گفته میشود.

فالوور (Follower)

معنای لغوی فالوور دنبال کننده و تعقیب کننده است. زمانی که شما یک پیجی را دنبال کرده یا فالو می کنید، در واقع شما به لیست فالوورهای آن پیج افزوده می شوید. در مقابل همه افرادی که پیج شما را فالو می کنند نیز به لیست فالوورهای شما افزوده می شوند. تعداد فالوورها در بالای صفحه پروفایل هر کسی مشخص است.

پرایویت پیج (Private Page)

در اینستاگرام این قابلیت وجود دارد که پیج خود را شخصی کنید و به هر شخصی اجازه ورود و حتی فالو هم ندهید ، به طور کلی به این قابلیت قفل کردن پیج یا همان پرایویت پیج گفته میشود.

پابلیک پیج (Public Page)

به پیج هایی که شخصی نباشند پابلیک پیج گفته میشود.

ریکوئست (request)

اگر پیجی صفحه خود را شخصی یا همان پرایویت کرده باشد و شما بخواهید آن پیج را فالو کنید در این حال به پیج مورد نظر یک پیغام میرود که فلان شخص میخواهد پیج شما را دنبال کند ، به این حالت که شما فالو کرده و منتظر قبول شدن هستید ریکوئست دادن گفته میشود.

کانفرم کردن (confirm)

اگر پیج شما شخصی یا همان پراییت باشد و شخصی شما را فالو کرده باشد و شما نیز فالو آن فرد را قبول کنید به این کار کانفرم کردن فالو گفته میشود.

کا (K)

هر یک K معادل عدد 1000 است. در مواقع زیادی اینستاگرام به منظور ساده تر کردن اعداد بزرگ از K یعنی کیلو استفاده می کند. بنابراین اگر پیجی دارای 30k فالوور بود این به این معناست که پیج مربوطه دارای 30 هزار نفر فالوور است.

فالویینگ (Following)

Following در لغت پیروی یا تقلید معنی می دهد. زمانی که شما اقدام به فالو کردن دیگران می نمایید، می توانید در بخش فالووینگ آنها را ببینید. در سایر پیج ها هم همین گونه است. فالویینگ هر پیج شامل کسانی است که بوسیله آن پیج فالوو شده اند.

بیو (bio)

در پایین عکس پروفایل اینستاگرام یک بخصی وجود دارد که بیوگرافی یا همان بیو نام دارد، شما میتوانید در این بخش خصوصیات و اعتقادات و چیزهایی را که میپسندید را بنویسید در این صورت بهتر میتوانید در این شبکه اجتماعی دوستانی از جنس خود پیدا کنید.

فید (Feed)

در اصل منظور از فید اولین صفحه ایست که هنگام اجرای برنامه اینستاگرام برای شما به نمایش در می آید. در صفحه فید شما می توانید استوری ها و پست های جدید منتشر شده توسط فالوورهایتان را ببینید. در واقع فید در صفحه مربوط به home نمایش داده می شود.

استوری (Story)

Story در معنای لغوی به معنی “داستان گفتن و روایت کردن” می باشد. استوری را می توان یکی از محبوب ترین قابلیت های اینستاگرام دانست که در سال 2017 به این اپلیکیشن افزوده شد. شما با استفاده از این قابلیت اینستاگرام می توانید به مدت 24 ساعت عکس یا ویدیویی با محدودیت زمانی 15 ثانیه برای فالوورهای خود به اشتراک بگذارید. استوری حاوی عکس یا ویدیو بعد از گذشت 24 ساعت از زمان انتشار آن به صورت اتوماتیک حذف می شود. اگر چنانچه خواهان نگه داشتن استوری خود هستید می توانید  آنرا به بخش highlight بیافزایید.

برای استوری های اینستاگرم امکان لایک تعبیه نشده و کامنت های فالوورهای شما در این قسمت فقط برای خود شما قابلیت مشاهده دارند. به بیان دیگر تنها خود شما می توانید ببینید که استوری شما را چه افرادی دیده اند و کامنت های مربوط به آن را بخوانید.

استوری اینستاگرام قابلیت های متعددی برای ادیت تصاویر و ویدیوها در اختیار کاربران قرار می دهد. در آپدیت های به روز اینستاگرام برای استوری قابلیت جدید نظر سنجی نیز افزوده شده است.

هایلایت (Highlight)

هایلایت در بخش پایینی بیو و بالای پست های پروفایل هر پیج قرار دارد و کاربرد این بخش این است که میتوانید در این بخش استوری هایی را که دوست دارید دسته بندی کنید و در این هایلایت ها قرار دهید.

لایو (Live)

خود کلمه لایو به معنای پخش زنده است که در اینستاگرام نیز کاربرد لایو به همین معنی صورت می گیرد. در لایو ایسنتاگرام شما می توانید بدون محدودیت زمانی و به شکل زنده فیلم تهیه کرده و آن را با فالوورهای خود اشتراک گذاری کنید. همه افرادی که لایو شما را مشاهده می کنند می توانند آن را لایک کرده و کامنت آنلاین برای آن بگذارند. تمام فالوورهای شما قادرند این کامنت ها را ببینند. مشابه با استوری لایو نیز بعد از گذشت 24 ساعت از اشتراک گذاری آن به صورت خود بخود حذف می شود. در اینجا نیز می توانید به منظور ذخیره لایو آن را به بخش Highlight اضافه نمایید.

نوتیفیکیشن (Notification)

 نوتیفیکیشن به معنای “اطلاعات رسمی درباره موضوعی” است. اصطلاح نوتیفیکیشن در اینستاگرام به کلیه فعالیتهایی اطلاق می شود که توسط سایر کاربران در مورد پیج و پست های ارسالی شما انجام می شود. از جمله این فعالیتها می توان به لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالو کردن اشاره کرد. هر کدام از این فعالیتها به شکلی جداگانه برای شما گزارش داده می شوند.

کلوز فرند (close friend)

در بخش استوری اینستاگرام یک بخصی وجود دارد به نام کلوز فرند. شما میتوانید افرادی را که دوست دارید در این بخش اضافه کنید و بعدا هنگامی که میخواهید استوری خد را به بخش کلوز فرند اضافه کنید فقط آن دوستانتان استوری شما را خواهند دید. کاربرد این بخش این است که شما میتوانید استوری های شخصی تری را به صمیمی ترین دوستانتان ارسال کنید.

هشتگ (Hashtags)

هشتگ در بیان ساده به برچسب هایی گفته می شود که به منظور دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از هشتگ ها می توانیم به سادگی کلیه محتواهای متفاوت از قبیل عکس، فیلم و … را که درباره یک موضوع بخصوص منتشر شده اند را پیدا کنیم. کاربرد هشتگ ها صرفا مخصوص اینستاگرام نبوده و در شبکه های اجتماعی دیگری مانند توئیتر، پینترست و فیس بوک نیز استفاده می شوند. به عنوان مثال اگر شما می خواهید تصاویری در مورد طبیعت را ببینید می توانید با سرچ #طبیعت، عکس های متنوعی در این مورد را پیدا کنید.

بکارگیری هشتگ ها فوق العاده راحت بوده و فقط کافی است قبل از هر چیزی که مدنظر شماست از علامت # استفاده نمایید. استفاده هشتگ ها محدود به موارد مذکور نیست می توانید آنها را در موارد مختلفی مانند کامنت ها و در زیر پست ها بکار ببرید.

اکسپلور (Explore)

منظور از Explore اینستاگرام صفحه ای است که در آن پست های متنوعی از سرتاسر دنیای اینستاگرام (اعم از پست هایی که فالو کرده اید یا نکرده اید) برای شما به نمایش در می آیند. فرایند انتخاب این پست ها وابسته به فعالیتهای قبلی شما خواهد بود و در آن از الگوریتم هایی که برای دنبال کردن فعالیت انجام گرفته توسط شما در اینستاگرام تعبیه شده پیروی می شود. لازم به ذکر است که این الگوریتم ها علاوه بر تاثیرپذیری از فعالیتهای قبلی شما، فعالیت های دوستان شما را نیز در نظر می گیرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی جی تاپ

ای جی تاپ یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما می آموزد و همچنین به صورت جدی در این زمینه فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]