اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907104685115030

نحوه ایجاد تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

کد: 139907104685115030

https://bit.ly/33v4eYj

، تبریز , (اخبار رسمی): روش های ایجاد تبلیغات اسپانسر اینستاگرام به کمک شما می آید تا کسب و کار خود را به صورتی کامل رشد دهید. هم اکنون خیلی از کاربران با این مفهوم آشنا نیستند.

نحوه ایجاد تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
نحوه ایجاد تبلیغات اسپانسر اینستاگرام

استفاده از سرویس Facebook Ad Manager یکی از بهترین روش های ایجاد تبلیغات اینستاگرام است که در اصل تبلیغات در فیسبوک هم به همین روش انجام می گیرد. در ادامه این مطلب به روش ایجاد تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام از طریق فیسبوک می پردازیم.

نکته ای که قبل از انجام هر کاری باید مدنظر داشته باشید این مورد است که باید صفحه اینستاگرام شما بیزنسی باشد.

مقاله پیشنهادی : آموزش استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

1. ورود به سرویس مدیریت تبلیغات فیسبوک

برای آغاز کار باید در گام نخست به سرویس مدیریت فیسبوک وارد شوید و سپس بوسیله اطلاعات موجود در صفحه فیسبوک خود لاگین کنید.

2. کمپین خود را ایجاد نمایید

در صفحه Facebook Ad Manager به بخش Campaigns وارد شده و گزینه Create را انتخاب کنید تا بدین ترتیب یک کمپین جدید برای شما ساخته شود. در سرویس تبلیغات فیسبوک هر حرکت تبلیغاتی بایستی در قالب یک کمپین قرار گیرد بنابر این پس از انجام هر کاری باید کمپین مربوطه را ایجاد کنید.

3. نحوه ایجاد کمپین خود را انتخاب کنید

در صفحه فیسبوک مربوط به ساخت کمپین دو روش مختلف به منظور ساخت کمپین تبلیغاتی به شما پیشنهاد می شود که یکی روش Campaign Shell است که در واقع فقط مربوط به استراتژی کمپین است و کمپین کامل و قابل اجرا نیست و دیگری استفاده از گزینه Complete Campaign است که یک کمپین تبلیغاتی کاملا اجرایی است. بنابراین به منظور ایجاد تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام باید گزینه Complete Campaign را انتخاب کنید.

4. هدف گذاری کمپین خود را باید مشخص کنید

در صفحه Create new Campaign این قابلیت تعبیه شده که می توانید با استفاده از آن هدف خود را از ایجاد کمپین تبلیغاتی مشخص کنید. لازم به ذکر است که در ادامه روند کار نیز تمام هزینه های کمپین مبتنی بر همین هدف گذاری محاسبه خواهند شد.

برای مثال چنانچه هدف گذاری خود را روی گزینه Reach قرار بدهید، هزینه تبلیغات شما هم بر همین اساس محاسبه می شود پس باید نهایت دقت را در انتخاب هدف گذاری خود داشته باشید. در ادامه مطلب به معرفی انواع هدف گذاری ها پرداخته می شود.

نکته مهم در این مورد این است که تمام این هدف گذاری ها از جانب اینستاگرام پشتیبانی نمی شوند و بیشتر آنها فقط مخصوص فیسبوک هستند. در زیر انواعی از هدف گذاری ها را که توسط اینستاگرام پشتیبانی می شوند، مشاهده می کنید:

  1. Brand awareness (برند آگاهی)
  2. Reach (تعداد بیننده)
  3. Traffic (تعداد کلیک روی لینک)
  4. App installs (تعداد نصب)
  5. Engagement (تعدادتعامل)
  6. Views (تعداد پخش ویدئو)
  7. Conversion (نرخ تبدیل روی سایت یا اپ)
  8. Brand awareness

این مورد ساده ترین نوع هدف گذاری تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام است که نحوه کار آن به این شکل است که در آن اینستاگرام محتوای تبلیغاتی شما را برای افرادی که احتمال می دهد این محتوا برای آنها جذاب باشند به نمایش در می آورد و بدین ترتیب محتوا را برای افراد یبشتری نمایش می دهد.

Reach

در حالت Reach اینستاگرام هزینه تبلیغات اسپانسر را بر مبنای تعداد افرادی که محتوای تبلیغاتی شما را مشاهده کرده اند محاسبه می نماید و این روش جزء رایج ترین روش ها به منظور هدف گذاری کمپین ها در اینستاگرام محسوب می شود.

Traffic

در صورتی که هدف شما از ایجاد کمپین تبلیغات اسپانسر اینستاگرام افزایش دادن میزان ترافیک وب سایت است Traffic نوع مناسب هدف گذاری برای شماست. در این مدل از هدف گذاری هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد ورود به سایت محاسبه می گردد.

App installs

اگر چنانچه محتوای تبلیغاتی شما درباره یک اپلیکیشن موبایل است این نوع مناسب هدف گذاری برای شماست در حالت مذکور هزینه تبلیغات بر مبنای تعداد نصب اپلیکیشن حساب می شود.

Engagement

در این نوع از هدف گذاری هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام براساس تعداد تعاملات مخاطبان با محتوای تبلیغاتی محاسبه می شود.

Views

اگر محتوای تبلیغاتی شما شامل یک ویدئو است این هدف گذاری مناسب شماست چون در این نوع هزینه تبلیغات اسپانسر اینستاگرام بر مبنای تعداد نمایش ویدئو محاسبه می شود.

Conversion

چنانچه هدف شما از انجام تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام انجام فرایندی در سایت بوسیله کاربران مانند خرید محصول و یا ثبت نام کردن در سایت است این نوع از هدف گذاری برای شما مناسب خواهد بود چون در این حالت تعداد انجام آن فرایند خاص ملاک محاسبه هزینه تبلیغات اسپانسر خواهد بود.

5. مخاطبین هدف کمپین خود را مشخص کنید

خصوصیت مثبت اصلی تبلیغات اسپانسر در اینستاگرام در مقایسه با روش های تبلیغاتی دیگر موجود در این شبکه اجتماعی، قابلیت هدفمند کردن مخاطبین هدف است که در روش های دیگر به هیچ عنوان اجرایی نیست، این مدل از تبلیغات این امکان را به فرد تبلیغ کننده می دهد که مخاطبان هدف کمپین تبلیغاتی خود را بر مبنای موقعیت جغرافیایی، سن، جنسیت، زبان، جمعیت شناسی، علایق، ارتباطات و … انتخاب کرده و با استفاده از این روش تبلیغات هدفمندتری را تجربه کند.

موقعیت جغرافیایی

با بکارگیری این روش شما قادر به فیلتر کردن مخاطبین هدف خود براساس موقعیت جغرافیایی خواهید بود. نحوه فیلتر کردن را می توانید به شکل حذف کردن یک منطقه خاص و یا اینکه انتخاب یک یا چند منطقه خاص انجام دهید برای مثال انتخاب کشور ایران به عنوان یک موقعیت جغرافیایی و حذف اصفهان از آن. در این صورت ساکنان تمام مناطق ایران به غیر از اصفهان هدف کمپین تبلیغاتی شما قرار می گیرد. موقعیت جغرافیایی می تواند براساس شهر، استان، کشور و حتی کد پستی انتخاب شود.

جمعیت شناسی

در این حالت مخاطب هدف کمپین تبلیغاتی شما، افرادی را شامل می شود که در یک جمعیت خاص قرار گرفته اند. به طور مثال افرادی که اجاره دهنده ملک هستند، ولی با توجه به قابل استفاده نبودن این قابلیت در کشور ما و در دست نبودن اطلاعات درست از کاربران، در صورتی که قصد راه اندازی کمپین تبلیغاتی اسپانسر اینستاگرام را دارید این فیلد را خالی نگه دارید.

علایق

در این فیلد شما افراد علاقه مند به یک حوزه خاص و یا یک موضوع بخصوص را که دنبال کننده محتواهای مرتبط با آن موضوع خاص هستند را به عنوان جامعه هدف خود انتخاب می کنید. به عنوان مثال افراد علاقه مند به سینما یا حوزه موسیقی را در نظر بگیرید که اینستاگرام این علایق را توسط صفحاتی که هر فردی دنبال می کند به دست می آورد.

رفتار

این فیلد هم به خاطر نبود اطلاعات کافی از کاربران در ایران چندان کاربردی ندارد. ولی به طو کلی می توان گفت این بخش جامعه هدفی را شامل می شود که پیرو رفتار خاصی در شبکه های اجنماعی هستند.

6. محل نمایش کمپین خود را مشخص کنید

این مرحله به این نکته اشاره دارد که کمپین تبلیغاتی ایجاد شده توسط شما قادر است در چه فضایی اکران شود، فیسبوک یا اینستاگرام، پست یا استوری، و باید محل یا محل های مورد نظر را انتخاب کنید.

7. مشخص کردن بودجه و زمانبندی برای آن

این مرحله نیز همانند مراحل تعیین بودجه در پلتفرم های دیگر تبلیغاتی است مانند پرتال های تبلیغات کلیکی و یا تبلیغات گوگل ادز و حساسیت خاصی نیاز ندارد شما فقط در این مرحله باید چگونگی بودجه بندی (بودجه هفتگی یا روزانه و …) و همچنین در گام بعدی زمان اکران کمپین را تعیین کنید. شما با استفاده از این قابلیت زمانبندی مشخص می کنید که در چه بازه زمانی کمپین تبلیغات اسپانسر اینستاگرام اکران شود.

8. نحوه بودجه بندی کمپین خود را مشخص کنید

در این مرحله فیسبوک به شما این امکان را فراهم می کند که چگونگی زمانبندی کمپین را تعیین کنید. دو انتخاب برای شما در این مرحله وجود دارد، بودجه بندی اتوماتیک و بودجه بندی دستی. حال باید ببینیم هر کدام از این بودجه بندیها به چه نوی عمل می کنند:

در بودجه بندی نوع اتوماتیک فیسبوک با در نظر گرفتن بودجه کلی کمپین شما، آن را به گونه ای تنظیم می کند که شما بتوانید بهترین نتیجه را با صرف کمترین هزینه بدست آورید و در بودجه بندی دستی، اختیار کامل با خود شماست که تصمیم بگیرید چگونه کمپین خود را بودجه بندی کنید، با توجه به نوسانات موجود در نرخ ارز این روش برای شما بهتر از روش بودجه بندی اتوماتیک خواهد بود. چون کنترلی روی بودجه بندی اتوماتیک نمی توانید اعمال کنید و این امر ممکن است هزینه های زیادی به کمپین تبلیغاتی شما تحمیل کند.

در مرحله بعدی نیز این امکان را دارید تا نحوه اکران کمپین خودتان را انتخاب کنید که این مرحله نیز شامل دو قسمت می شود دو حالت استاندارد و شتابدهی شده ، در حات استاندارد تبلیغات شما به شکل نرمال نمایش داده می شود و در طول روز به شکلی به نمایش در می آید که روز آخر تبلیغ شما در حالت اکران قرار گیرد ولی در حالت شتابدهی شده کمپین شما به نحوی اکران می شود که در سریع ترین زمان به مخاطبان نمایش داده شود این حالت به اتمام سریعتر بودجه روزانه شما منجر خواهد شد. بنابراین حالت استاندارد انتخابی بهتری خواهد بود.

9. محتوای تبلیغاتی خود را ایجاد کنید

در این گام شما باید اقدام به ایجاد محتوای تبلیغاتی خود کنید. شما در این مرحله می توانید محتوای تبلیغاتی خود را بر اساس سبک های مختلفی مانند پست، اسلاید و یا ویدئو وارد کنید. شما همچنین می توانید برای پست یا استوری تبلیغاتی خود لینک خاصی را وارد کنید. این لینک در قسمت زیر پست شما برای مخاطبین تبلیغات اسپانسر نمایش داده می شود ، با لمس آن کاربران می توانند وارد آن صفحه شوند ، لینک مربوطه می تواند لینک وبسایت یا لینک یک محصول یا هر لینک دیگری را شامل شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی جی تاپ

ای جی تاپ یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما می آموزد و همچنین به صورت جدی در این زمینه فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]