اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907284706815030

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی

کد: 139907284706815030

https://bit.ly/3o5kOq2

، تبریز , (اخبار رسمی): شبکه های اجتماعی یکی از راه های ارتباطی بین مشتری و کسب و کار شده است. اولین سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا واقعا استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار آنلاین درست است یا خیر.

اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی
اهمیت شبکه های اجتماعی در بازاریابی

شبکه های اجتماعی یکی از راه های ارتباطی بین مشتری و کسب و کار شده است. اولین سوالی که به ذهن می رسد این است که آیا واقعا استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار آنلاین درست است یا خیر؟

در این مقاله سعی می شود به سوالات ارزشمندی که قبل از این هرگز به آنها ارزشی داده نشده پرداخته شود؛ یعنی اینترنت!

پیدایش اینترنت و غلبه بر کسب و کار های سنتی

پس از پیدایش و انقلاب اینترنت اکثر کسب و کار هایی مانند آمازون و دیجی کالا تصمیم گرفتند که از آن استفاده کنند. این ایده که “کسب و کار های سنتی را به کسب و کار های آنلاین تبدیل کنیم” هرچند در اول راه با سختی های خیلی زیادی مواجه شده بود ولی امروزه چون در دست هر فرد وسیله ای برای وصل شدن به اینترنت وجود دارد برای همین، ایده “کسب و کار اینترنتی” خیلی جا افتاده است. پس از پیدایش اینترنت ما شاهد کمرنگ شدن کسب و کارهای سنتی و تحول کسب و کار های اینترنتی شدیم؛ دیگر هر کسی که خواهان ایجاد کسب و کار بود ابتدا سراغ ساخت وبسایت می رفت و نه مغازه و انباری و…

قلمرو وبسایت ها و فروشگاه های اینترنتی تا چندین سال بدون رقیب داشت جلو می رفت که سر و کله شبکه های اجتماعی پدیدار شد. (البته از لحاظ قدرت نمی توان و نباید شبکه های اجتماعی را با سایت ها مقایسه کرد، زیرا شبکه های اجتماعی خودشان نیز وبسایت بودند.)

پیدایش و رواج شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی خیلی ساده تر و جذاب تر نسبت به وبسایت ها بودند زیرا برای درک آن مفاهیم ساده ای تعریف شده بود و هر کسی می توانست در عرض چند دقیقه حساب خود را ایجاد کند؛ ولی همانطور که می دانید ساخت و درک یک وبسایت خیلی پیچیده است و همچنین باید هم از طراحی وب و هم از سئو سر در بیاورید که این هم هنر خاصی می خواهد.

دلیل دیگری که اکثر مردم از کسب و کار ها استفاده کردند این بود که اطرافیان، همه از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند. خلاصه پس از رواج یافتن شبکه های اجتماعی ، اکثر کسب و کار های اینترنتی این تحول را تبدیل به فرصتی کردند که بازدهی خیلی بیشتری نسبت به وبسایت ها داشت (البته اگر همانند وبسایت ها و گوگل جدی گرفته شود)

این هم تعریفی از پیدایش شبکه های اجتماعی؛ حالا به اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی در کسب و کار های آنلاین پرداخته می شود.

اهمیت شبکه های اجتماعی در کسب و کارهای اینترنتی

1. شبکه های اجتماعی یک راه سریع برای شناخت مخاطب

قبلا وقتی می خواستید کالایی معرفی کنید بصورت صد درصدی تمام ایده های خود را روانه بازار می کردید که این کار هم مزایا و معایب خاص خودش را داشت. در زمان وبسایت باید حدس می زدید که مشتریان شما از چه چیزی خوششان می آید، و بعد شروع می کردید به ایده پردازی. ولی امروزه می توانید با استفاده از شبکه های اجتماعی مشتریان خود را از نزدیک بشناسید، می توانید بدانید که مشتریان شما چه خواست و نیاز هایی دارند و…

برای مثال فرض کنید شما یک شرکت دارید که به مردم جهت رفع نیازهای اولیه (مخصوصا غذا) خدمات و کالا ارائه می کنید، اگر از شبکه های اجتماعی استفاده کنید می توانید بفهمید که مشتریان خودتان به چه غذاهای محبوب جدید علاقه مند هستند تا شما سراغ آنها رفته و محصول جدید تولید کنید.

2. درخواست نظر از کاربران و یا مشتریان

اخیرا خبری در یکی از بزرگترین شبکه های اجتماعی دنیا پخش شد که یکی از صاحبان این شبکه های اجتماعی، نظرسنجی بزرگی راه انداخته بود که می خواهید از این پس چگونه جلو بروید؟ این یکی از بهترین زاویه دیدها است که شما می توانید به آن پی ببرید. وقتی شما به یک شخص خدمات می دهید به این معنی نیست که شما از او بهتر می دانید. شما نیز می توانید همانند این ایده از مشتریان خود نظر بخواهید.

3. گسترش مخاطبان و یافتن مشتریان جدید

یکی از بهترین قابلیت های شبکه های اجتماعی این است که وقتی شما یک خبر یا یک محصول را ارائه می دهید اگر کاربران از آن خوششان بیاید، مشتریان شما آن محصول را به دوستان و آشنایان خود معرفی خواهند کرد ولی این کار در وبسایت ها یا فروشگاه های اینترنتی چندان ممکن نبود.

4. تولید محتوای سریعتر نسبت به سایت

اگر شما تا به حال وبسایت داشته باشید می دانید که تولید محتوای وبسایت نسبت به تولید محتوای شبکه های اجتماعی خیلی سخت تر و فرایند آن طولانی تر است. دلیل اصلی آن نیز این است که شما در وبسایت با الگوریتم های گوگل و همچنین سایت های رقبا روبه رو هستید ولی در شبکه های اجتماعی با کاربر.

مقاله پیشنهادی: اهمیت تولید محتوا در اینستاگرام

برای این که یک مطلب در وبسایت بگذارید باید روزها تحقیق کنید بعد سایت های رقبا را تحلیل کنید و سپس یک مقاله چند هزار کلمه ای بنویسید ولی اگر بخواهید در شبکه های اجتماعی یک محتوا تولید کنید می توانید با چند ساعت وقت نیز این کار را انجام دهید.

5. افزایش ترافیک سایت

یکی از راه های افزایش ترافیک سایت استفاده از شبکه های اجتماعی است. همانطور که در مورد قبلی گفته شد شما می توانید مطالب وبسایت خود را به صورت قطعه قطعه در آورده و سپس در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. این کار بازدید وبسایت شما را بیش از پیش افزایش خواهد داد زیرا شما مشتریان خودتان را ترغیب میکنید که مطالب خودتان را بخوانند.

6. کاهش چشمگیر هزینه ها

همانطور که گفته شد، شبکه های اجتماعی به صورت کاملا رایگان ارائه می شوند و اگر شما نیمی از تولید محتوای خود را بر روی شبکه های اجتماعی انجام دهید معنی آن این است که شما نیمی از هزینه های خود را بصورت کلی حذف کردید.

مقاله پیشنهادی:  تولید محتوا در اینستاگرام چیست و تعرفه های آن چگونه هستند؟

متعصب نباشید. شما نیز با رعایت این 6 مورد می توانید کسب و کار آنلاین خودتان را متحول کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی جی تاپ

ای جی تاپ یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما می آموزد و همچنین به صورت جدی در این زمینه فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]