اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906204544815030

هکرهای اینستاگرام را بشناسید اگر نمی خواهید پیجتان را از دست بدهید

کد: 139906204544815030

https://bit.ly/3c1j4IY

، تبریز , (اخبار رسمی): امنیت در اینستاگرام یکی از مهم مسائلی است که هر کاربر باید با آن آشنا باشد و همواره سعی کند تا آن را افزایش دهد. همواره هکر ها در تلاش اند تا پیج های معتبر را شناسایی کرده و آن ها را برای خود انتخاب کنند.

هکرهای اینستاگرام را بشناسید اگر نمی خواهید پیجتان را از دست بدهید
هکرهای اینستاگرام را بشناسید اگر نمی خواهید پیجتان را از دست بدهید

یکی از دغدغه ها و چالش های ییش روی کاربران و صاحبان صفحه های اینستاگرامی ، امنیت پیج های اینستاگرام بوده است. احتمالا به گوشتان خورده خبرهایی مبنی بر هک شدن پیج های اشخاص معروف فعال در اینستاگرام، که با از دست دادن صفحه خود، مورد اخاذی و سوء استفاده هکرها قرار گرفته اند.

مبحث پیش روی ما در مورد امنیت اینستاگرام خواهد بود و اینکه چگونه می توان صفحه اینستاگرامی ایمنی داشت؟ ابتدا به مفهوم هک و هکر خواهیم پرداخت تا با درک بهتری به ادامه بحث بپردازیم.

امنیت اینستاگرام 

قطعا می توان گفت که امنیت هیچ چیزی 100% نیست! هیچ برنامه یا نرم افزاری نمی تواند ادعای امنیت 100 درصدی برای سیستم خود نماید. ولی با این حال شرکت های نرم افزاری از تعداد زیادی افراد متخصص و ماهر برای حفظ امنیت سیستم خود بهره می برنند تا بتوانند جلوی نفوذ به سیستم خود را بگیرند.

اپلیکیشن اینستاگرام نیز به عنوان یکی از ابر نرم افزارهای جهان شناخته می شود که از کاربران بسیار زیادی در سطح دنیا برخوردار است و هم چنین مالک واتساپ و فیسبوک هم هست، کاملا بدیهی است که جوانب امنیتی نرم افزار خود را در نظر بگیرد و با سپری شدن چندین سال از آغاز فعالیتش از باگ های (منظور از باگ در اینجا مشکلات نرم افزاری است) امنیتی زیادی برخوردار نباشد.

حال این پرسش مهم پیش می آید که با توجه به رعایت جوانب امنیتی از طرف مدیران اینستاگرام، چگونه به صفحات اینستاگرامی نفوذ شده و هک می شوند؟

با توجه به این نکته که گفتیم اینستاگرام هم به طور کامل ایمن نیست و احتمال وجود راهای نفوذ به آن وجود دارد ولی با این حال نفوذ به این نرم افزار ساده نبوده و مستلزم دانش فنی بسیار بالایی است. با ذکر یک ضرب المثل از طرف فعالان دنیای امنیت، که می گویند، “اگر فردی که قادر به هک یک سیستم است از وقت کافی برخوردار باشد می تواند خودش نیز همانند آن سیستم را تولید کند” به این نتیجه می رسیم که فردی که قادر به هک اینستاگرام است باید نسبت به تمام جوانب فنی آن نیز تسلط داشته باشد و یا حداقل بتواند یک نمونه کوچک از آن را خودش تولید نماید.

در واقع هکرها را برنامه نویسان کنجکاوی تشکیل می دهند که دارای علاقه زیاد به شهرت و یا کسب ثروت یک شبه هستند. با این وجود چگونه است که میزان هک پیج های ایرانی تا این حد بالاست و آیا همه این اشخاص که غالبا سن پایینی هم دارند افرادی نخبه و با دانش فنی بالایی محسوب می شوند؟

پاسخ این سوال خیر هست چون غالب این افراد نفوذگر تلقی می شوند تا هکر، چون اکثرشان اصلا اطلاع ندارند که اینستاگرام چگونه کار می کند و اطلاعی از ساختار و اطلاعاتی اینستاگرام ندارند و فقط از روش ها و نرم افزارهای کشف شده توسط هکرهای واقعی استفاده می کنند.

بنابراین هم اکنون برای نفوذ مستقیم به اینستاگرام روش خاصی وجود ندارد و اگر اینستاگرام متوجه وجود باگی در سیستم خود باشد سریعا خود را آپدیت خواهد کرد و باعث بسته شدن راههای نفوذ اشخاص مختلف به سیستم خواهد شد. پس امکان پیش آمدن مشکلات موقتی وجود دارد که آن هم سریعا رفع می شوند. اما روش اصلی افراد نفوذگر برای نفوذ به اینستاگرام چیست؟

حتما بخوانید: ادمین اینستاگرام کیست و وظابف آن چه هستند؟

این افراد برای ورود به پیج شما بیشترین روشی که بکار می برند روش آزمون خطاست. بدین معنی که برای داخل شدن به اکانت شما به نام کاربری و پسورد شما نیاز دارند، نام کاربری که برای همه مشخص است پس باید دنبال پسورد باشند. یافتن پسورد دستی انجام نمی گیرد و برای این منظور راههایی وجود دارند برای مثال نرم افزارهایی هستند که با وارد کردن نام کاربری شخص، پسوردهای مختلفی را امتحان کرده و در صورتی که مطابقتی وجود داشته باشد نرم افزار آن را به فرد نفوذگر اعلام می کند.

و به این دلیل که اغلب کاربران از رمز عبورهای ساده برای پسورد خود استفاده می کنند این کار ساده تر می شود و نرم افزار مورد نظر با وارد کردن و چک کردن اعدادی همانند تاریخ تولد، کد ملی و شماره تلفن و یا با ترکیب این ارقام به صفحه مد نظر وارد می شود.

هک چیست و هکر چه کسی است؟

استفاده از یک روش سریع و هوشمندانه برای کسب اطلاعات یک سیستم به نحوی که سیستم مورد نظر برای آن عملیات طراحی نشده باشد را هک می نامند.

زمانی که از یک وسیله یا هر چیزی استفاده ای به غیر از چیزی که هدف سازنده آن بوده انجام شود این عمل را هک می گویند و شخص انجام دهنده عمل فوق، هکر نامیده می شود.

برای مثال یک بطری پلاستیکی را در نظر بگیرید که سازنده این بطری به این فکر نکرده که این بطری با یک عمل هوشمندانه و خلاقانه به جز استفاده مورد نظر او ممکن است تبدیل به  یک گلدان هم بشود در اصل هکر از آن سیستم یا شی موردنظر استفاده مجدد و هوشمندانه ای در جهت منافع خود یا دیگران انجام می دهد.

در دنیای رایانه و اینترنت نیز به همین شکل است. فرد هکر از سیستم کامپیوتر به نحوی استفاده می کند که منظور طراح آن نبوده است.

مقاله پیشنهادی: روش های بالا بردن امنیت اینستاگرام 

به عنوان مثال یک برنامه یا نرم افزار را در نظر بگیرید که توسعه دهنده آن، چنین طراحی کرده که موقع ورود به برنامه باید نخست نام کاربری و پسورد شخص وارد شود و در صورت صحیح بودن اطلاعات شخصی، فرد می تواند وارد نرم افزار مربوطه شود. اما اگر فردی بتواند بدون طی این مراحل یا با دادن اطلاعات اشتباه وارد نرم افزار شود به اصطلاح هکر است و عمل انجام شده توسط او هک شناخته می شود.

 هکرها دارای چند دسته بندی اساسی هستند:

1. هکرهای کلاه سفید

این نوع از هکرها منظورشان از ورود غیر مجاز به سیستم، انجام کار و عملیات خرابکارانه نیست و فقط با قصد بررسی میزان امنیت سیستم مورد نظر یا پیدا کردن مشکلات احتمالی به سیستم وارد می شوند و قصد شان سوء استفاده نیست.

گزارش معایب و مشکلات سیستم و گرفتن پاداش یا کسب شهرت از انجام این کار هدف عمده این نوع از هکرهاست. در این نوع از هک، هک با اطلاع صاحب سیستم انجام می شود.

2. هکرهای کلاه سیاه

و اما این هکرها؛ هدف اصلی این دسته از هکرها تخریب یا سوء استفاده از سیستم مورد نظر می باشد و ممکن است با ورود به سیستم اطلاعات کاربران را سرقت کرده و این اطلاعات را بفروشند یا اینکه فقط به منظور کسب شهرت این کار را انجام دهند.

3. هکر کلاه خاکستری

این مدل از هکرها مابین هکرهای کلاه سفید و کلاه سیاه قرار می گیرند و عمدتا بیشترین هدف آنها از هک کردن یک سیستم، کنجکاوی و سنجش مهارت های فردی خودشان است و در صورت ورود آسیب جدی به سیستم وارد نمی کنند.

دسته بندی هکرها شامل این سه مورد نیست و انواع دیگری از آن نیز وجود دارند که ذکر آنها در این مجال ضرورتی ندارد. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی جی تاپ

ای جی تاپ یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما می آموزد و همچنین به صورت جدی در این زمینه فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]