اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906204544315030

چگونه کاربر هدف خود را بشناسیم و مزایای این کار چیست؟

کد: 139906204544315030

https://bit.ly/3kdR0F3

، تبریز , (اخبار رسمی): چگونه کاربر هدف خود را بشناسیم. یکی از سوالاتی است که هر صاحب کسب و کاری روزی با این مواجه می شود. خیلی مهم است که شما بدانید چه کاربری شما را بررسی می کند.

چگونه کاربر هدف خود را بشناسیم و مزایای این کار چیست؟
چگونه کاربر هدف خود را بشناسیم و مزایای این کار چیست؟

به منظور کسب موفقیت در بازاریابی محتوا، بایستی نحوه پیدا کردن کاربر هدف خود را بدانیم و این گام نخست برای موفقیت در این عرصه است.

این موضوع که ارائه محتوای عالی و مناسب، به طور طبیعی خود باعث جذب مخاطب می شود صحت دارد. ولی با این همه تضمینی برای اینکه آن مخاطب، بهترین مخاطب برای برند شما باشد وجود ندارد. با توجه به این تفاسیر بازدیدکنندگان به دو دسته تقسیم بندی می شوند:

  • کسانی که محتوای شما را به محصولتان مرتبط می سازند.
  • کسانی که محصول شما را بخاطر محتوایتان خریداری می کنند.

ارائه تعریف درست از اینکه چه کسانی مخاطبان واقعی شما محسوب می شوند، شما را در جهت تمرکز بر ایجاد یک محتوای عالی و مناسب در اینستاگرام راهنمایی خواهد کرد. با این کار شما به آسانی محتوایی را که اعتبار بخش صنعت و کسب و کار شما باشد را می توانید تولید نمایید. بنابراین دیگر نیازی به تولید محتوای جزئی صرفا برای محصول خودتان را نخواهید داشت.

سه دلیل عمده برای ضرورت تعریف مخاطب هدف

  1. به این اطمینان برسید که محتوایی درست را برای کاربرانی درست تولید می نمایید.
  2. رسیدن به درک بهتری ازنحوه تولید محتوا ییکه بتواند مزایای محصول یا خدمات شما را با نیازمندیهای خوانندگان این محتوا متناسب و مرتبط سازد.
  3. افزایش تعامل و مکالمات که به لطف موارد بالا اتفاق می افتد.

چگونه می توانیم به درک بهتری از بازار هدف خود برسیم؟

پاسخ گویی به سوال فوق را با پرسیدن سوالاتی از خودتان شروع کنید.

چه مشکلاتی در محصول یا خدمت ارائه شده از طرف شرکت شما وجود دارد که باید رفع گردد؟

اگر از شروع فعالیت شما در کسب و کار خود مدت زمان زیادی می گذرد باید بدانید چه چیزی باعث ماندگاری محصول یا خدمت شما شده است. محتوای شما نیز باید مرتبط با این هدف باشد.

مشتریان کنونی شما چه کسانی هستند؟

اگر نمی دانید که چه کسانی محصول یا خدمت ارائه شده از طرف شما را می خرند، از مدیران و تیم های فروش خود بخواهید تا اطلاعات مربوطه را در اختیارتان قرار دهند. سعی کنید انواع مشتریان خود را دسته بندی کنید این کار هم یک امر ضروری محسوب می شود. به عنوان مثال، می توانید مشتریان خود را مبتنی بر موقعیت های مکانی، نیازمندیها و .. دسته بندی نمایید.

شناخت رقبا، رقیب من کیست؟

به احتمال زیاد شما نسبت به رقبای آشکار خود شناخت دارید. ولی با این حال با یک گشت و گذار و انجام تحقیقات سطحی در گوگل و وب سایتهای ارتباط محور بخصوص فیسبوک و توئیتر می توانید پی به وجود رقبای نوظهوری ببرید.

با وارد کردن دو یا سه کلمه کلیدی مرتبط با کسب و کار خود می توانید ببینید که چه کسب و کارهایی سر بیرون خواهند آورد. وارد صفحات درباره ما شده و شرح مشخصات موجود در وب سایت را مشاهده کنید. با استفاده از این طریق می توانید به شکلی سریع و آسان رقیبان خود را پیدا کنید.

چه چیزی موجب سر باز زدن مشتری از برند شما شده و او را به سمت رقیبانمان سوق می دهد؟

چه امتیازی دارید که رقیبانتان ندارند و چه کاری را می توانید بهتر از آنها به انجام برسانید.

با پیدا کردن جواب برای سوالات مطرح شده، قادر به درک بهتر موارد زیر خواهید شد:

چرا محتوای تولیدی شما سزاوار محصول شماست؟

قرار است خواننده محتوای تولیدی شما چه کسی باشد؟

رقیب شما چه کار خاصی انجام می دهد و شما چگونه می توانید عملکرد بهتری داشته باشید؟

چرا باید انتخاب مخاطبان، محتوا و محصول شما باشد و به سوی رقیبتان نروند؟

حال به تعریف مخاطب هدف می پردازیم:

پیش از اقدام به تولید محتوایی معقول ، تعریف مخاطب به شناخت مخاطب مورد نظر و هم چنین افرادی که مخاطب مناسبی نیستند  کمک خواهد کرد. ارائه یک تعریف ایده آل از مخاطب باید سه مورد زیر را به هم مرتبط سازد:

  1. محصول یا خدمات شما
  2. جمعیت شناختی (دموگرافیک) مخاطب اصلی شما
  3. هدف محتوای تولیدی شما

تعریف مخاطب ساده پس از انجام تجزیه و تحلیل در خصوص مخاطبان بدین گونه ارائه می شود:

” وارد نمودن برند شما به منظور ایجاد محتوایی به جهت یاری رسانی و آگاه سازی برای اینکه بتوانند به شکل بهتری وارد عمل شوند.”

مقاله پیشنهادی: برندسازی در اینستاگرام چگونه است؟

برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید مخاطب هدف خود را درک کنید. اما چگونه این کار را انجام دهید؟ گام نخست برای انجام این کار پیدا کردن هسته محتواست.

پیدا کردن هسته محتوا

هدفی که به منظور اجرای هسته محتوا دنبال می شود، درک تفاوت میان کاری که آن را به انجام می رسانید با چیزی که نیاز به بیان آن دارید، می باشد.

می توان یکی از بزرگترین اشتباهات بازاریابان تازه کار را، حرف زدن در مورد خود و محصولشان بجای صحبت در مورد چیزهایی که واقعا برای مشتریانش با اهمیت است، دانست. البته که باید در مورد خود و فواید محصولتان صحبت کنید ولی این موضوع در مورد همه مراجعین به سایت شما که به عناوین زیاد و متعددی علاقه مندند نمی تواند صادق باشد.

در اصل هسته محتوای شما چیزی مانند یک دایره است که در مرکز آن موضوع فعالیت شما و کاری که انجام می دهید قرار می گیرد و در اطراف آن (هسته محتوا) محتوای شما و چیزی که برای مخاطبانتان دارای اهمیت است وجود دارد.

جمع بندی

در این مقاله توضیح داده ایم که چگونه کاربر هدف خود را بشناسید. این که شما بتوانید بفهمید که کسب و کار شما برای چه فردی مناسب است خیلی مهم است. زمانی که شما سلیقه کاربر هدف خود را شناختید می توانید به نحوی سریع بر روی آن کار کنید. 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آی جی تاپ

ای جی تاپ یکی از معتبرترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه ی فعالیت در شبکه های اجتماعی است که به صورت جدی بازاریابی در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام به شما می آموزد و همچنین به صورت جدی در این زمینه فعالیت میکند.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]