اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906174537514586

در دبی چه غذایی بخوریم؟

کد: 139906174537514586

https://bit.ly/2R6tfSC

، تهران , (اخبار رسمی): دبی علاوه بر تمام جاذبه های مدرن و امکانات تفریحی و رفاهی متنوع خود رستوران های لوکس و غذاهای بسیار خوش طعمی را هم به میهمانان خود هدیه می دهد.غذاهایی که شباهت بسیاری هم به غذاهای ایرانی دارند و یکی از جذابیت های این شهر برای گردشگران محسوب می شوند. دراین مطلب قصد داریم غذاهای این شهر را معرفی کنیم.

در دبی چه غذایی بخوریم؟
در دبی چه غذایی بخوریم؟

دبی شهری است که در امارات متحده عربی واقع شده است و بیشترین جمعیت را در امارات به خود اختصاص داده . این شهر به خاطر خرید های لوکس و معماری اولترا مدرن معروف است

شتر شکم پر (camel kebab)

یکی از پر طرفدارترین غذاهای شهر توردبی شتر شکم پر است. برای پخت این غذا گوشت شتر را طعم دار کرده و شکم آن را با موادی مانند ترشی، سبزیجات یا گوشت های مختلف پر می کنند. سپس گوشت شتر به خوبی کباب می شود. شتر شکم پر یکی از غذاهای گران و لوکس کشور امارات محسوب می شود.

شاورما (Shawarma)

شاورما یکی دیگر از غذاهای شناخته شده عربی است که در سفر به دبی می توانید آن را امتحان کنید. ماده اصلی تهیه این غذا هم گوشت است، گوشت گوسفند یا مرغ به خوبی با ادویه های مختلف پخته شده و سپس به همراه سبزیجات گوناگون، گوجه فرنگی و سس های بسیار خوش طعم در نان پیتا پیچیده می شود. این غذا در کشورهایی مانند ترکیه و ایران هم بسیار محبوب است.

 قوزی (Ghuzi)

قوزی یکی دیگر از غذاهای شهر دبی است که با گوشت درست می شود. برای تهیه این غذای خوش طعم محلی، گوشت بره با ادویه ها و سبزیجات مختلف طعم دار شده و با سیخ های مخصوص خود کباب و به خوبی پخته و ترد می شود. برخی قوزی را با برنج می خورند اما این گوشت کباب شده به تنهایی هم غذایی بسیار کامل و فوق العاده خوش طعم است.

مچبوس (machboos)

مچبوس یکی دیگر از غذاهای بسیار خوش طعمی است که می توانید در سفر به دبی امتحان کنید. این غذا شباهت بسیاری به غذاهای ایرانی دارد و  مورد علاقه مسافران ایرانی این شهر است. برای تهیه آن مرغ با ادویه های مختلف به خوبی پخته می شود و همراه با برنجی که آن هم به همراه ادویه های خوش طعم پخته شده سرو می شود. گاهی هم به جای مرغ از گوشت بره یا ماهی برای پخت این غذا استفاده می کنند.

هوموس (Hummus)

یکی دیگر از غذاهای شناخته شده عربی که بیشتر به عنوان پیش غذا سرو می شود هوموس است. برای تهیه این غذا نخود را با سیر پخته و له می کنند. سپس نخودها به ترکیب ارده، روغن زیتون، ادویه های مختلف و ... اضافه می شوند. هوموس در بسیاری از کشورهای خاورمیانه غذایی محبوب و پرطرفدار محسوب می شود.

فلافل (Falafel)

یکی از غذاهای محبوب و بسیار شناخته شده عربی فلافل است. غذایی که در ایران هم بسیار محبوب است و بد نیست که در دبی هم طعم این غذای خوشمزه را امتحان کنید. برای تهیه فلافل نخود را به خوبی پخته و با ادویه های مختلف ترکیب می کنند، سپس این ترکیب به صورت خاصی شکل داده شده و در روغن سرخ می شود.

تبوله (Tabouleh)

اگر عاشق غذاهای گیاهی هستید تبوله یکی از غذاهای محبوب شما در دبی خواهد بود. تبوله نوعی سالاد است که برای تهیه آن از سبزیجات مختلف و بلغور گندم استفاده می شود.

مندی (Mandi)

یکی دیگر از غذاهای خوش طعمی که می توانید در سفر به دبی امتحان کنید مندی است. برای تهیه این غذا مقدار زیادی گوشت یا مرغ به خوبی و با سبزیجات و ادویه های مختلف پخته شده و به همراه برنج سرو می شود.

کوشاری (Kushari)

یکی دیگر از غذاهای خوش طعم و معروف شهر دبی کوشاری است. برای تهیه این غذا برنج و حبوبات پخته شده را در ظرف ریخته ور وی آن را با ماکارونی و سس می پوشانند. کوشاری طعمی متفاوت و لذیذ داشته و یکی از غذاهای منحصر به فردیست که می توانید در دبی امتحان کنید.

شاک شوکا (Shakshuka)

شاک شوکا در واقع همان املت خودمان است که برای تهیه آن از تخم مرغ، گوجه فرنگی، پنیر، زیتون، ادویه های مختلف و ... استفاده می شود. شاک شوکا غذایی است که خیلی ساده درست می شود اما طعم بسیار خوب و لذیذی دارد. با توجه به اینکه بسیاری از غذاهای عربی با گوشت درست می شوند شاک شوکا غذایی بسیار مناسب برای گیاه خواران هم هست.

هریس (Harees)

هریس هم تا حد زیادی شبیه حلیم است و یکی دیگر از غذاهای پرطرفدار شهر دبی محسوب می شود. در تهیه این غذا از بلغور و گوشت استفاده می شود وآن را با ادویه های مختلف طعم دار می کنند. معمولا هریس را با نان سرو می کنند.

کنافه (Kunafeh)

نوبتی هم که باشد نوبت یکی از دسرهای بسیار خوش طعم عربی است. کنافه نوعی شیرینی بسیار خوشمزه است که از رشته هایی که به آن کنافه می گویند در ست می شود. این شیرینی فوق العاده با شهدی که روی آن ریخته می شود ظاهری بسیار اشتها برانگیز پیدا می کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی