اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907144690814586

با دریاچه شگفت انگیز سوان در کشور زیبای ارمنستان آشنا شوید

کد: 139907144690814586

https://bit.ly/3lDnZn1

، تهران , (اخبار رسمی): ایروان، پایتخت و بزرگترین شهر کشور ارمنستان، میزبان جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیاری است که آن را به یکی از قطب های مهم گردشگری در منطقه اوراسیا تبدیل کرده است. یکی از بهترین تفریحات در سفر به شهر دیدنی ایروان بازدید از دریاچه سوان است.

با دریاچه شگفت انگیز سوان کشور زیبای ارمنستان آشنا شوید.
با دریاچه شگفت انگیز سوان در کشور زیبای ارمنستان آشنا شوید

دریاچه رویایی سوان در 60 کیلومتری ایروان - پایتخت و بزرگترین شهر کشور دیدنی ارمنستان - قرار دارد.

شما می توانید به راحتی با وسایل حمل و نقل عمومی از شهر رویایی تور ایروان به دریاچه شگفت انگیز سوان دسترسی داشته باشید. البته ارزانترین و محبوب ترین وسیله نقلیه عمومی برای دسترسی به دریاچه نیلگون سوان مینی بوس یا مارشوتکا است که ایستگاه آنها در کنار شمالی ترین ایستگاه اتوبوس این شهر دیدنی قرار دارد. مدت زمان انتظار در ایستگاه حداکثر 20 دقیقه است. هزینه کرایه مینی بوس از شهر دیدنی ایروان تا مجموعه تفریحی سوان 500 درام است. البته پس از پیاده شدن از مینی بوس در ایستگاه سوان برای دسترسی به دریاچه شگفت انگیز سوان باید سوار تاکسی شوید و خودتان را به دریاچه برسانید. هزینه کرایه تاکسی از مجموعه سوان تا دریاچه حدود 1000 درام است. اگر می خواهید به طور مستقیم از ایروان به دریاچه سوان دسترسی داشته باشید می توانید از تاکسی استفاده کنید. هزینه کرایه تاکسی از شهر دیدنی ایروان به دریاچه زیبای سوان بین 5000 تا 6000 درام است.

چرا باید از دریاچه سوان ارمنستان دیدن کنیم؟

دریاچه نیلگون سوان بزرگترین دریاچه ارمنستان و از بزرگترین منابع آب شیرین در منطقه اوراسیا محسوب می شود. این دریاچه شگفت انگیز توسط مناظر کوهستانی زیبایی احاطه شده است که تماشای آنها حسابی به وجدتان می آورد. دریاچه رویایی سوان از شمال و شرق با رشته کوههای سوان، از جنوب با رشته کوههای Wardenis و در غرب با رشته کوه Gegham هم مرز است.

مساحت دریاچه سوان کشور زیبای ارمنستان

دریاچه شگفت انگیز و بی نظیر سوان در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا قرار دارد و وسعت آن در حدود 1240 کیلومتر مربع است که توسط رودخانه هرازدان (Hrazdan) به رودخانه آراس و دریاچه خزر جاری می شود. دریاچه سوان ارمنستان با چشم انداز خیره کننده و جذاب خود به دو بخش تقسیم می شود. بخش کوچکتر دریاچه سوان به نام Maly Sevan است که قسمت شمال غربی دریاچه را تشکیل می دهد و بخش بزرگتر به نام Bolshoy Sevan قسمت جنوب شرقی دریاچه را تشکیل می دهد. البته بخش کوچکتر دریاچه سوان عمیق تر است و حداکثر عمق این ناحیه در حدود 282 فوت است. در حالی که بیشترین عمق قسمت جنوب شرقی دریاچه رویایی سوان ارمنستان در حدود 131 فوت است.

آیا در ارمنستان منطقه ساحلی وجود دارد؟

دریاچه شگفت انگیز سوان تنها بخش ساحلی کشور دیدنی ارمنستان است که طرفداران بسیاری در میان اهالی و گردشگران به این کشور رویایی دارد. سواحل بسیاری در منطقه سوان وجود دارد که محبوب ترین آنها ساحل 2.5 کیلومتری قسمت شمالی دریاچه است.

هتل های نزدیک به دریاچه شگفت انگیز سوان ارمنستان

اقامتگاه های تفریحی بسیاری در منطقه ساحلی سوان طراحی شده است که Harsnaqar Hotel, Best Western Bohemian Resort در میان معروف ترین و بهترین آنها قرار دارند. البته در سراسر منطقه سوان کشور دیدنی ارمنستان کمپ های بسیاری برای استفاده روزانه گردشگران نیز طراحی شده است.

بهترین سرگرمی ها و تفریحات بزرگترین دریاچه ارمنستان

بدون شک برای دوستداران طبیعت تماشای مناظر بی نظیر و زیبای اطراف دریاچه نیلگون سوان، آفتاب گرفتن در سواحل شنی ، قدم زدن در کنار ساحل و گوش دادن به صدای موسیقی آرامش بخش آب بهترین تفریح و سرگرمی است. البته در کنار تماشای چشم انداز شگفت انگیز این دریاچه شما می توانید در آبهای نیلگون دریاچه شگفت انگیز سوان شنا کنید و از تفریحات آبی اینجا از جمله قایق سواری، جت اسکی، ویند سرفینگ و ... حسابی لذت ببرید و سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

دریاچه سوان و ماهیگیری

اگر به ماهیگیری علاقه دارید، دریاچه رویایی سوان بهشت شماست چرا که این دریاچه سرشار از ماهی به خصوص ماهی قزل آلا است. دریاچه شگفت انگیز سوان از منابع مهم ماهی در کشور دیدنی ارمنستان محسوب می شود.

چگونگی تشکیل دریاچه سوان

درباره چگونگی تشکیل دریاچه شگفت انگیز سوان در کشور پرهیاهوی ارمنستان افسانه های متعددی وجود دارد. البته قدیمی ترین داستانی که افراد محلی بازگو می کنند یک تراژدی غمناک است. بر اساس این داستان در زمان های گذشته کل منطقه سوان پر از مزارع سرسبز و چشمه های آب بوده است که مردم محلی از این چشمه ها برای تامین آب مورد نیاز خود استفاده می کردند. البته یک باور کلی در میان مردم آن زمان بوده است که پس از برداشتن آب از چشمه باید چشمه با سنگ مسدود شود چرا که در غیر این صورت چشمه به صورت سیل جریان می یابد و همه جا را نابود می کند. بر خلاف این باور، یکی از اهالی پس از برداشتن آب از چشمه فراموش می کند چشمه را ببندد و سیل تمام منازل و مزارع را از بین می برد و دریاچه سوان را تشکیل می دهد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آژانس هواپیمایی مانیا پرواز رویایی

شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری مانیا پرواز رویایی با مجوز رسمی از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری به شماره مجوز 14404/ت/23203 ه با هدف ارائه خدمات مسافرتی و گردشگری متمایز و درخور شآن و مقام هموطنان گرامی تاسیس گردیده است. این شرکت با رویکرد مدیریت علمی و با درک نیاز واقعی مسافران مبتنی بر تجربه 15 ساله موسس و مدیران خود وبهره جویی از پرسنل متخصص و فارغ التحصیلان صنعت گردشگری ، از آغاز فعالیت تا هم اکنون همواره تلاش خود را بر آن داشته تا با شناسایی دقیق نیاز شما ودر نظر گرفتن سلیقه تک تک مسافران خود بهترین خدمات مسافرتی را با بالاترین استانداردهای جهانی و با مناسب ترین و منصفانه ترین قیمت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. برخی از خدمات ما: - رزرو آنلاین هتل در کلیه شهر های جهان و صدور آنی واچر رسمی به صورت گروهی و انفرادی با نرخ های کاملا رقابتی. - اجرای تورهای تفریحی ، نمایشگاهی ، تخصصی و ... به صورت گروهی و انفرادی از جمله تور بالی، تور پوکت، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور استانبول ، تور ماکائو، تور هنگ کنک، تور سنگاپور، تور صربستان، تور کوش آداسی ، تور مجارستان، تور اکراین، تور روسیه ، تور گرجستان، تور اسپانیا، تور ایتالیا، تور هند، تور گوا، تور سوچی، تور سریلانکا، تور برزیل، تور آفریقای جنوبی،تور آنتالیا، تور استانبول ، تور چین, تور لنگکاوی، تور مالدیو و .... - اخذ وقت سفارت و ویزای توریستی و تجاری از کلیه کشورها از جمله: ویزای شنگن، ویزای اکراین، ویزای کانادا، ویزای روسیه، ویزای آذربایجان،ویزای تاجیکستان، ویزای ترکمنستان، ویزای تجاری ، گروهی و انفرادی چین

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

گردشگری و میراث فرهنگی