اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907194695014495

انواع شبکه های اجتماعی و معتبرترین ها در ایران

کد: 139907194695014495

https://bit.ly/2Ig0dih

، تبریز , (اخبار رسمی): شبکه های اجتماعی امروزه از گسترده ترین روش های ارتباطی میان کاربران هستند که تعاملات را افزایش می دهند. در حال حاضر در جهان انواع متنوعی از شبکه های اجتماعی وجود دارد که با توجه به چند شاخصه مهم، در اولویت های مختلف کاربران قرار گرفته است.

انواع شبکه های اجتماعی (معتبرترین آنها در ایران)
انواع شبکه های اجتماعی و معتبرترین ها در ایران

شبکه های اجتماعی امروزه از گسترده ترین روش های ارتباطی میان کاربران هستند، که تعاملات را افزایش می دهند. در حال حاضر در جهان انواع متنوعی از شبکه های اجتماعی وجود دارد که با توجه به چند شاخصه ی مهم، در اولویت های مختلف کاربران قرار گرفته است. در ادامه ی مقاله این شاخصه ها معرفی شده و به هر کدام از شبکه های اجتماعی نیز به تفصیل پرداخته خواهد شد. همچنین یک جدول طراحی شده است که به شما کمک می کند تا در یک نگاه شبکه های اجتماعی را با هم مقایسه کنید.

شاخص های اولویت در انتخاب شبکه های اجتماعی

نوع کاربری: کاربری شبکه ی اجتماعی برای کاربران بسیار مهم است. این که یک شبکه ی اجتماعی بتواند زمینه ی فعالیت در هر دو حوزه ی اجتماعی و تجاری را فراهم کند، در نتیجه تعداد کاربران خود را افزایش خواهد داد.

زبان: پشتیبانی از زبان های مختلف دیگر ویژگی است که کاربران را به سمت یک شبکه ی اجتماعی سوق می دهد.

بروزرسانی ها: هر چه یک شبکه ی اجتماعی بتواند بروزرسانی و در نتیجه آپدیت های جدید ارائه دهد تا نیازهای روز کاربران خود را جواب داده باشد، مسلما کاربران بیشتری را به سمت خود هدایت کرده است.

شبکه های اجتماعی در سراسر جهان

1. فیسبوک (Facebook)

فیسبوک یکی از پر بازدید ترین و قدیمی ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است که تاکنون بالاترین رقم در میزان بازدید را از آن خود کرده است. به دلیل قدمت بالایی که این شبکه دارد، یکی از معتبرترین شبکه های اجتماعی به حساب می آید. روند ثبت نام در فیسبوک نسبت به سایر شبکه های اجتماعی سخت تر است و همین مورد سبب شده است که تعداد کاربران فیک آن بسیار کم باشد. هر چه تعداد کاربران فیک در یک شبکه ی اجتماعی کمتر باشد، در نتیجه میزان ارتباطات بالا می رود. پیش از شروع دیگر پلتفرم های ارتباطی، فیسبوک یکی از رایج ترین پلتفرم های اجتماعی بود که میزان ارتباط های معمولی در آن بسیار زیاد بود. در حال حاضر با وجود دیگر پلتفرم های ارتباطی، حجم بار فیسبوک در دست کسب و کارهاست و این کسب و کارها هستند که میزان فعالیت بالای آن را رقم زده اند.

مقاله پیشنهادی: مدیریت شبکه های اجتماعی با ابزارهای انالیز در سال 2020

نکته: میزان فعالیت تجاری در این پلتفرم در ایران به نسبت کم شده است، با این حال از مهم ترین حوزه های ارتباطی به شمار می آید.

2. واتس آپ (whats up)

واتس آپ یکی از شبکه های مهم اجتماعی است که در حال حاضر نیز مورد استفاده بسیاری از مردم دنیاست. با توجه به رویش جدید نیاز های مردم در حوزه ی ارتباطات، فیسبوک بر آن شد تا نسل جدیدی از پلتفرم را روانه ی بازار کند. این پلتفرم همانند دیگر پلتفرم ها به صورت رایگان در دسترس عموم قرار گرفته است. واتس آپ با ارائه ویژگی های جدید و متنوع از جمله تماس صوتی و تصویری توانست به خوبی کاربران را با خود همراه کند. این اپلیکیشن فوق العاده بیش از 90 درصد سرمایه گذاری خود را بر روی تعاملات اجتماعی قرار داده است، به همین دلیل کسب و کارها به ندرت به سمت این اپلیکیشن می روند.

3. اینستاگرام (Instagram)

اینستاگرام یکی دیگر از اپلیکیشن های زیر مجموعه ی فیسبوک است که در سال های اخیر خود را به شدت بالا کشید. قابلیت های بی نظیر اینستاگرام، آن را قادر ساخت تا در حوزه های مختلف تجاری و اجتماعی فعالیت کند. یکی از مهم ترین ویژگی های آن، آپدیت های مداوم و تازه ی آن است که آن را روز به روز توانمند تر می کند.

با این که پلتفرم واتس آپ زودتر از اینستاگرام وارد بازار هدف شد، اما به دلیل محدودیت ها در حوزه ی کسب و کار نتوانست موفقیت خود را همچون اینستاگرام به ظهور برساند. اینستاگرام با جدیدترین آپدیت ها در حوزه ی کسب و کار و افراد مشهور توانست سیل عظیمی از کاربران را به سمت خود بکشاند. با توجه به نقطه ی اتصالی که بین اینستاگرام و فیسبوک وجود دارد و شما به راحتی می توانید هر آنچه را که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته اید در فیسبوک نیز شرح دهید، کاربران این پلتفرم ها افزایش پیدا کرده اند. یکی از قابلیت های متفاوتی که اینستاگرام با فیسبوک و واتس آپ دارد، پلتفرم تصویری آن است. این اپلیکیشن بر محور تصویر طراحی شده است و همین مورد کارایی آن را زیاد کرده است.

4. یوتیوب (Youtube)

یوتیوب یکی از پرقدرت ترین پلتفرم های ویدئویی است که روزانه در آن ده ها فیلم از سراسر جهان آپلود می شود. در حال حاضر مدیریت اصلی این پلتفرم در اختیار شرکت گوگل است. این پلتفرم توانسته است حوزه های کسب و کار را نیز به سمت خود بکشاند. در حال حاضر با استفاده از این پلتفرم می توانید بازاریابی محتوایی قوی داشته باشید. شش راه برای کسب درآمد از یوتیوب وجود دارد که شما می توانید از آن ها بهره مند شوید.

5. توئیتر (Twitter)

توئیت واژه ای است که در ضمن ارسال پیام برای کاربران توئیتری اطلاق می شود. توئیتر شبکه ای است که پلتفرم آن بیشتر مبتنی بر متن است. این شبکه ی اجتماعی با وجود محدودیت های نوشتاری که برای کاربران خود گذاشته است، با این حال به خوبی توانسته است، کاربران بسیاری را به سمت خود بکشاند. در ابتدا اعتقاد بر این می رفت که این شبکه ی اجتماعی نتواند در حوزه ی کسب و کار، کاربران فعال داشته باشد، با این حال پس از مدتی دیده شد که کاربران با وجود تمام محدودیت های نوشتاری از این پلتفرم به خوبی در حوزه ی کسب و کار خود استفاده کردند.

6. تلگرام (telegram)

تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی در ایران است. این اپلیکیشن به خوبی توانست در حوزه های اجتماعی و تجاری فعالیت کند. هم اکنون تعداد کاربرانی که از این اپلیکیشن استفاده می کنند، بسیار زیاد است. یکی از بزرگترین قابلیت های این اپلیکیشن، داشتن یک سرعت بالا در عملکرد است که شما را شگفت زده می کند. تیم پشتیبانی تلگرام توانست در مدت زمان کوتاهی، امکانات بالایی را در اختیار کاربران قرار دهد. آپدیت های پشت سرهم و ممتد تلگرام و همچنین در راستای نیازهای کاربران باعث شد تا کاربران در مدت زمان کوتاهی در این مجموعه با قدرت فعالیت کنند.

7. لینکدین (linkedIn)

لینکدین یکی از شبکه های بروز جهانی است که در حاضر، تعداد اعضای آن بسیار زیاد است. لینکدین از جمله اپلیکیشن هایی است که به صورت رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است. این برنامه در حال حاضر در اختیار شرکت مایکرو سافت است. اعضای لینکدین در حال حاضر عضو بیش از 200 کشور می باشند و این شرکت بیش از 20 مرکز فعال در سراسر جهان دارد و دفتر اصلی آن در حال حاضر در کالیفرنیاست.

8. پینترست (Pinterest)

پینترست یکی از پر مخاطب ترین شبکه های اجتماعی در حوزه ی تصویر است که با رویکردی متفاوت و جذاب توانست در مدت زمانی کم، مخاطبان زیادی را به سمت خود بکشاند. این برنامه در حال حاضر کاربران بسیاری از سراسر جهان دارد. یکی از مهم ترین قابلیت ها، توانایی اشتراک گذاری بین فیسبوک و توئیتر است. برخی از آمارها نشان می دهد که پینترست در فهرست 50 سایت برتر جهان قرار دارد. در حال حاضر کاربران می توانند بدون استفاده از فیلتر شکن، از پینترت استفاده کنند. یکی از مشکلاتی که باعث شده کاربران در برخی از اپلیکیشن ها فعالیت نکنند، عدم پشتیبانی از زبان فارسی است که کار را برای کاربران سخت خواهد کرد.

9. ردیت (Reddit)

ردیت یکی از 20 شبکه ی اجتماعی مهم در سراسر جهان است که حتی می شود گفت جایگاه بعد از اینستاگرام را به خود اختصاص داده است. یکی از مهم ترین قابلیت های این شبکه ی اجتماعی استفاده از رای مثبت و منفی است که کاربران به مطالب یکدیگر می دهند. با توجه به این که این قابلیت در دیگر برنامه های اجتماعی به قدرت ردیت وجود ندارد، باعث شده است که این برنامه به صورت جدی در میان کاربران رواج پیدا کند. بیشتر کاربران در هنگام استفاده از این برنامه در تلاش اند تا کارما یا همان میزان رای مثبت خود را افزایش دهند. هم اکنون این برنامه رتبه ی 18 را در الکسا به دست آورده است. مالکیت این برنامه در حال حاضر متعلق به ادونس پابلیکیشن است.

10. وایبر (Viber)

وایبر یکی از هزاران شبکه ی اجتماعی است که در سراسر جهان گسترش یافته است. این اپلیکیشن به خوبی می تواند مکالمات متنی، صوتی و تصویری را پشتیبانی کند. این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرا گرفته است اما در آپدیت های جدید برخی از امکانات آن باید خریداری شوند. به عنوان مثال برای داشتن برخی از شکلک ها باید هزینه ی آن ها را پرداخت کنید. هم اکنون دفتر مدیریت اصلی ان در لاس وگاس قرار دارد. این اپلیکیشن به روش های مختلفی مثل تبلیغات، آبونمان اقدام به کسب درآمد می کند.

جمع بندی 

با توجه به گسترش روزافزون ارتباطات و نیازهای بشر، شناخت انواع شبکه های اجتماعی بسیار مهم است تا بتوانید در دنیای مدرن امروز موفق شوید. اگر صاحب یک کسب و کار هستید، حتما سعی کنید که در اکثر شبکه های اجتماعی که بر روی کسب و کار شما تمرکز دارند، عضویتی فعال داشته باشید. در حال حاضر اینستاگرام در ایران برای صاحبان کسب و کار خیلی مهم است. به همین دلیل سعی کنید از شیوه های مختلف تعداد فالوور های خود را افزایش دهید. شما می توانید برای این کار از ربات اینستاگرام استفاده کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]