اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002045100416177

گرامیداشت روز کارآفرینی

کارآفرینی، از رویا تا واقعیت

کد: 140002045100416177

https://bit.ly/3nlav0Z

، تهران , (اخبار رسمی): کلمه کارآفرینی را اوّلین بار فرانسوی ها از کلماتی که در فرهنگ لغات خود داشتند، استخراج کردند که معنی تحت اللفظی آن می شود متعهد شدن که چقدر این معنی برای صفت کارآفرین زیباست، کسی که کسب و کاری رو راه اندازی میکند و به خودش و سایرین تعهد میدهد که برای موفقیت این کسب و کار تلاش کند.

کارآفرینی، از رویا تا واقعیت
کارآفرینی، از رویا تا واقعیت

کارآفرینی در سال 1848 توسط جان استوارت میل به فرهنگ لغت انگلیسی اضافه شد که شاید کلمه انگلیسی آن که در واقع Entrepreneur هست جالب است که در معنی تحت اللفظی آن به شخصی گفته می شود که خلق ارزش می کند.

کارآفرینی، کلمه ای که این روزها خیلی زیاد می شنَویم و در هر ایونت و سمیناری که می رویم، حرف از راه اندازی کسب و کارمی باشد و تا یکی هم یه مدّت که از عمر شغلش می گذرد به خودش عنوان کارآفرین نمونه یا کارآفرین برتر میدهد و اصلاً معلوم نیست این عنوان رو از کدام نهاد دریافت کرده است؛ البته که یک سری مراسم های خصوصی هم وجود دارند که به هیچ ارگان و نهادی هم وابسته نیستند که در ازای مبلغی که از صاحبین کسب و کار می گیرند و آن سمینار و مراسم را راه اندازی و به آنها عنوان کارآفرین برتر و نمونه و... اهدا می کنند. امّا یک سؤال برای ما پیش می آید که کارآفرینی و چیزهایی که اینها راجع بهش صحبت می کنند اصلاً چی هست و از کجا آمده؟

کلمه کارآفرینی را اوّلین بار فرانسوی ها از کلماتی که در فرهنگ لغات خودشون داشتند، استخراج کردند که در واقع معنی تحت اللفظی آن می شود متعهد شدن که چقدر این معنی برای صفت کارآفرین زیباست، کسی که کسب و کاری را راه اندازی می کند و به خودش و سایرین تعهد می دهد که برای موفقیت این کسب و کار تلاش کند و مثل یک راهبر، کسب و کاری که راه افتاده را به مقصد برساند. خب برگردیم به ریشه کلمه کارآفرینی، بعد از فرانسوی ها که از این کلمه استفاده می کردند، در سال 1848 توسط جان استوارت میل به فرهنگ لغت انگلیسی اضافه شد که شاید کلمه انگلیسی آن که در واقع Entrepreneur هست، به نظر عجیب و غریب هم به نظر می رسد و یک سری ها هم که حتّی نمی توانند این کلمه را درست تلفظ کنند و جالب است که در انگلیسی هم معنی تحت اللفظی آن به شخصی گفته می شود که خلق ارزش می کند و این هم بسیار تعبیر زیبایی برای این عنوان است چرا که صاحب کسب و کاری که برای رفاه و راحتی مردم فعالیت می کند به طور حتم خلق ارزش می کند و برای چیزی در تلاش است که باعث راحتی مردم شود که این هم خیلی زیباست و ارزشمند؛ امّا متأسفانه در ایران این کلمه به کارآفرینی ترجمه شد که ترجمه اشتباهی به حساب می آید، چون قرار بوده به کسی این عنوان اتلاق شود که با استفاده از منابع موجود با ارزش افزوده ای که بر روی آن انجام می دهد به خلق ارزش برسد و محصولی را بسازد.

در این باره پیتر دراکر پدر علم مدیریت تعبیر جالبی از کارآفرینی دارد که می گوید کارآفرین به کسی که به واسطه سرمایه شخصی خود کاری را شروع و در جامعه خودش تحولی ایجاد کند که در نهایت با تغییر ارزشها به سمت بهتر شدن میل پیدا کند، گفته می شود. 

با توجه به تاریخچه ای که از این کلمه گفتم در کشور عزیزمان، شورای عالی انقلاب فرهنگی طی مصوبه 611، سوم اردیبهشت ماه سال شمسی را به عنوان روز کارآفرینی به مناسبت زادروز توّلد شیخ بهایی نام گذاری کرد. در کُل خیلی وقت نیست که داریم این کلمه را می شنویم که شاید استفاده همگانی مردم از این کلمه در حدود 10 سال باشد که عموماً هم دارد به اشتباه مورد استفاده قرار می گیرد چون به هر کسی که کسب و کاری را راه اندازی کرده است واژه کارآفرین را اهدا می کنند یعنی کسی که کسب و کاری را آفریده با ترکیب کلمات کار و آفرین از مصدر آفریدن این کلمه زاده شده است امّا به کارآفرین در حقیقت به شخصی گفته می شود که نوع فعالیت او در جهت تلاش برای رفاه جامعه و ارتقای سطح زندگی جامعه است پس اگر به یک کارخانه داری که محصولات مواد شوینده و بهداشتی تولید می کند که حتّی صادرات هم دارد بگوییم کارآفرین، بیراه نگفته ایم. پس اگر کسی مغازه ای یا شرکتی راه اندازی کرد به او نمی گویند کارآفرین و او باید کسب و کارش رو توسعه، سطح زندگی مردم و جامعه رو ارتقا دهد و در زندگی اونها تأثیرگذار باشد تا بعد از همه اینها بتواند این عنوان را بدست بیاورد.

بعد از تفاسیری که از کارآفرینی و نحوه استفاده درست آن گفتم، می خواهم با هم بررسی کنیم که برای رسیدن به این عنوان که بالاترین رده در شغل به حساب می آید چه کاری باید انجام بدهیم و از کجا شروع کنیم. همونطور که گفته شد و مشخص است هر کسی که شغلی را راه اندازی می کند که درباره آن تنها و تنها نحوه تولید و یا فروش محصول رو می داند که می توانم به جرأت بگویم به هیچ جایی نخواهد رسید چرا که علم مدیریت کسب و کار و مهارت های مربوط به آن را مثل برندینگ، مارکتینگ و مدیریت مالی و ... را بلد نیست. دیگر زمانی که مردم با دانش تولید محصول و یا فروشش می رفتند و کاری را راه اندازی می کردند خیلی وقت است که گذشته و حتماً باید دانش مدیریت و مهارتهایش را بلد باشیم تا به موفقیت در کارِمان برسیم. خداروشکر خیلی مراکز هستن که خدمات آموزش مباحث مدیریت کسب و کار رو با الطبع با کیفیت های متفاوت ارائه می دهند تا مدیران و صاحبان کسب و کارها به موفقیت شغلی دلخواه دست پیدا کنند. ما هم به نوبه خود برای حمایت و مسئولیتی که به عهده داریم باید کاری کنیم تا هنرجویان و کسانی که به ما و حرفه ای بودن ما در آکادمی اردوان آنوش اعتماد کردند به عنوان اوّلین و تنهاترین مرکز آموزشی در حوزه طلا و جواهرات هستیم که آموزش مدیریت و دانش و مهارت مربوط به آن را تدریس می کنیم که در دپارتمان مدیریت باعث بشویم هنرجویان علاوه بر مهارت های طلاسازی و طراحی جواهرات و دوره های موجود، دانش راه اندازی کسب و کارشان و همینطور نحوه مدیریتش را یاد بگیرند تا با مسیری منظم و شفاف به سمت موفقیت حرکت کنند. دوره هایی که در حوزه مدیریت در آکادمی اردوان آنوش تدریس می شود در کنار دوره های مارکتینگ و برندینگ که آموزش میدهد چطور اسم انتخاب کنیم و لوگو بسازیم و بسیاری آموزش دیگر که چطور برای کارمان بازاریابی کنیم و برای آن بازار بسازیم تا فروش خوبی ر داشته باشیم؛ دوره های بوم کسب و کار و مدیریت استراتژیک به هنرجویان یاد میدهد که چطور از بالا با تمامی کنترل و اشراف روی کارشان بتوانند به تحلیل کسب و کارشان بپردازند و چطور با راهکارهای ویژه و استراتژیها مسیر موفقیت را طی کنند؛ حتّی در آکادمی اردوان آنوش به عزیزان آموزش می دهیم که چطور صفحات مجازی کسب و کارشان را مدیریت کنند و در حوزه سوشال مدیا فعالیت داشته باشند تا بتوانند بالاترین فروش ممکن را برای خودشان بدست بیاورند؛ و این وظیفه ما بود که ایجاب می کرد با نهایت توان بتوانیم به کشور عزیزمان ایران خدمت کنیم و چه چیزی بالاتر از اینکه با آموزش جامعه و با دست در دست هم قرار دادن همه ما بتوانیم به سعادت و قلّه های افتخار دست پیدا کنیم و خوشحالیم امروز که با هم صحبت می کنیم 40 درصد از کارآفرینان را بانوان میهنِ عزیزمان ایران تشکیل دادن که امیدواریم بر این آمار اضافه بشود زیرا که همه ما باید در رسیدن به موفقیت سهیم و در تلاش باشیم. آکادمی اردوان آنوش آرزوی بهروزی و دیدن موفقیت یکایک شما عزیزان را همراه با سلامتی و آرامش از خدای منان دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی اردوان آنوش

آکادمی اردوان آنوش با پیشینه برگزاری چندین دوره سخنرانی و آموزش دوره های تخصصی صفر تاصد طراحی و ساخت جواهرات در دانشگاه های معتبر کشور با مدیریت مهندس اردوان آنوش در سال 1395 تأسیس گردید. اندیشه مجموعه اتصال سه نگرش مهندسی، هنر و علم مارکتینگ با رسالت فعالیت با دغدغه ارتقاء سطح دانش جواهرات با رویکرد کارآفرینی می باشد. مجموعه ما فعالیت هایی در این راستا انجام داده است همچون مصاحبه با اساتید، بزرگان صنعت و حرفه ای های این صنف، آموزش نکات ریز جواهرسازی، مقالات ترجمه شده اختصاصی که به صورت رایگان در اختیار هنرجویان در کنار مجلات جواهرات روز دنیا و پادکست های مدیریتی که همگی در وب سایت مجموعه قابل مشاهده میباشد. در راستای مأموریت کارآفرینی مجموعه، اقدام به برگزاری نمایشگاه و ایونت های تخصصی طلا و جواهرات متعددی همچون برگزاری ایونت جم در مرکز خرید جم سنتر، نمایشگاه بین المللی تهران و ایونت طراحان برتر ایران با مشارکت سرکار خانم مهلا زمانی که منجر معرفی، فروش و دیده شدن دست سازه های هنرجویان مجموعه توسط خود هنرجو برگزار گردیده است. بخشی از دستاورد های مجموعه: • برگزاری بیش از 45 ساعت سخنرانی و نشست تخصصی در حوزه طلا، جواهرات و بازار کار آن در ایران و جهان در دانشگاه های معتبری همچون الزهرا، امیرکبیر، علم و صنعت، تهران و هنر • بیش از 650 ساعت تدریس طراحی جواهرات با رایانه در دانشگاه های کشور • بیش از 900 ساعت تدریس طراحی طلا و جواهرات با همکاری آموزشگاه های معتبر کشور • تربیت بیش از 500 هنرجو در مجموعه • گفت و گوی تلویزیونی زنده به صورت اختصاصی با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]