اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002265136410250

هفت حقیقت درباره سلولیت که باید بدانید

کد: 140002265136410250

https://bit.ly/2RZQL7w

، مشهد , (اخبار رسمی): سلولیت شاید درابتدا آزار دهنده به نظر برسد اما یک بخش از زندگی اکثر زنان بحساب می آید. در واقع زمانیکه رشته های کلاژن که باعث اتصال چربی به پوست هستند کشیده و یا پاره شوند، سلول های چربی امکان رشد و گسترش پیدا خواهند کرد.

7 حقیقت درباره سلولیت که باید بدانید
درباره درمان سلولیت

سلولیت شاید درابتدا آزار دهنده به نظر برسد اما یک بخش از زندگی اکثر زنان بحساب می آید. در واقع زمانیکه رشته های کلاژن که باعث اتصال چربی به پوست هستند کشیده و یا پاره شوند، سلولهای چربی امکان رشد و گسترش پیدا خواهند کرد. در ادامه این مقاله 7 حقیقت را که بیشتر مردم در مورد این بیماری نمی دانند به شما خواهیم گفت :

سلولیت چربی نیست

این دو موضوع را با یکدیگر تلفیق نکنید. سلولیت تنها برآمدگی و فرورفتگی های سطح پوست است که ظاهر پوست پرتقالی به پوست می دهد و زمانیکه سلولهای چربی به قسمت های کوچک در پوست تقسیم می شوند بوجود می آیند و ظاهر ناخوشایندی به پوست می دهند.

در زنان بسیار شایع تر است

 ناعادلانه است، اما واقعیت دارد. کلاژن پوست در زنان به صورت ردیف های موازی مشابه  ستون چیده شده اند که این شکل ساختمانی منجر به تجمع بیشتر چربی می شوند و باعث به وجود آمدن سلولیت می گردد. در صورتیکه کلاژن پوست در مردان به صورت ضربدری × می باشد که اجازه تجمع چربی های کمتری در لایه زیرین پوست را می دهد.

راه درمان چگونه است؟

همانند دیگر بیماری های پوستی، درمان سلولیت وابسته به مجموعه ای از عوامل می باشد. در واقع، همانطور که مجموعه ای از عوامل در طول زمان باعث پیدایش سلولیت می شود، درمان آن نیز نیازمند صبرو حوصله فراوان می باشد. استفاده از کرم های درمان سلولیت، جراحی، لیزر و تمرینات ورزشی منظم و اصلاح سبک زندگی می تواند موثر باشد.

در وهله اول اصلاح سبک زندگی، ورزش کردن حداقل 30 دقیقه در روز ضروری می باشد. رژیم غذایی سرشار از فیبر شامل سبزیجات، میوه ها و پرهیز از استفاده از غذای چرب و فست فود عامل مهم دیگری در رهایی از سلولیت می باشد. رژیم غذایی کنترل شده با بهبود بخشیدن به عملکرد جریان لنف و خون و افزایش سوخت و ساز سلولی کمک زیادی به درمان سلولیت می کند. برخی از کرم های درمان سلولیت دارای مواد گیاهی موثر هستند که با نفوذ به لایه چربی، از رشد و تشکیل بافت چربی جدید جلوگیری کرده و با بهبود سیستم گردش خون از تجمع مایعات میان بافتی جلوگیری کرده و به بهبود عملکرد سلولها می پردازند.

ورزش در کاهش علائم سلولیت موثر است

کاملا درست است، حرکات ورزش های خاصی که ران ها،عضلات باسن و شکم را به کار می اندازند، پیلاتس و یوگا باعث بهبود علائم سلولیت خواهد شد.

کاهش وزن باعث کاهش سلولیت نمی شود

داشتن چربی بیشتر در بدن شانس نمودار شدن سلولیت را در شما افزایش می دهد هرچند در صورت کاهش وزن علائم سلولیت از بین نخواهد رفت، زیرا بافت همچنان کشیده شده و آسیب دیده است. ژن ها، التهابات و عدم تعادل هورمونی در حجم و مقدار سلولیت بدن شما نقش بسزایی دارد.

اشعه UV آفتاب باعث تشدید علائم سلولیت می شود

اشعه آفتاب باعث آسیب دیدن بافت کلاژن می شود که این خود منجر به برجسته شدن علائم سلولیت میگردد

سلولیت با افزایش سن شدیدتر می شود 

هورمون ها نقشی کلیدی در پیدایش سلولیت ایفا می کنند ، با افزایش سن بدن زنان هورمون استروژن کمتری تولید می کند .کمبود استروژن به معنای کاهش گردش خون و کاهش درتولید سلول های کلاژن جدید می باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فروشگاه اینترنتی پوست کالا

فروشگاه اینترنتی پوست کالا عرضه کننده محصولات لوازم آرایشی و بهداشتی - فروش لوازم برقی آرایشی - محصولات مراقبت از پوست و مو فروش عطر و ادکلن زنانه و مردانه و مختص کودکان - به آسانی محصولات ما را سفارش دهید و محل سکونت دریافت نمایید

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان