اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005215375515810

انواع ریزش مو و درمان آن، چگونه می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟

کد: 140005215375515810

https://bit.ly/2Xm3Gn2

، بوکان , (اخبار رسمی): ریزش مو یا آلوپسی نوعی اختلال است که در اثر قطع شدن چرخه تولید مو در بدن ایجاد می شود. این مشکل می تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد. اما معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد.

  انواع ریزش مو و درمان آن، چگونه می توان از ریزش مو جلوگیری کرد؟
ریزش مو چیست؟

ریزش مو یا آلوپسی نوعی اختلال است که در اثر قطع شدن چرخه تولید مو در بدن ایجاد می شود. این مشکل می تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد. اما معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد.

ریزش مو چیست ؟

ریزش مو یا آلوپسی نوعی اختلال است که در اثر قطع شدن چرخه تولید مو در بدن ایجاد می شود. این مشکل می تواند در هر نقطه از بدن رخ دهد. اما معمولاً پوست سر را تحت تأثیر قرار می دهد. چرخه رشد مو شامل سه مرحله است. در مرحله آناژن ، مو به طور فعال رشد می کند. این مرحله ممکن است سالها به طول انجامد. در طول مرحله کاتاژن ، رشد مو متوقف می شود و از فولیکول خود جدا می شود. این ساختار زیر پوست است که مو را در جای خود نگه می دارد. مرحله کاتاژن حدود 10 روز طول می کشد.

در مرحله تلوژن ، فولیکول به مدت دو یا سه ماه استراحت می کند . سپس در پایان مرحله استراحت مو ریخته می شود و موی جدیدی جایگزین آن می شود . مرحله بعدی آناژن با رشد موی جدید در همان فولیکول آغاز می شود. بیشتر افراد به عنوان بخشی از این چرخه طبیعی روزانه 50 تا 100 تار مو را از دست می دهند. آلوپسی ممکن است با ژنتیک فرد مرتبط باشد. اگرچه بسیاری از شرایط پزشکی و رفتاری نیز ممکن است چرخه رشد را قطع کرده و باعث بروز این مشکل شود .

چه عواملی منجر به ریزش مو در فرد می شود ؟

آلوپسی معمولاً به یک یا چند عامل زیر مربوط می شود:

  • سابقه خانوادگی (وراثت):
  •  شایع ترین علت آلوپسی ، بیماری ارثی است که با افزایش سن اتفاق می افتد. به این وضعیت آلوپسی آندروژنیک ، طاسی با الگوی مردانه و طاسی با الگوی زنانه گفته می شود. این حالت معمولاً به تدریج و با الگوهای قابل پیش بینی اتفاق می افتد .
  • تغییرات هورمونی : شرایط مختلفی می تواند باعث ریزش موی دائمی یا موقتی شود. از جمله تغییرات هورمونی ناشی از بارداری ، زایمان ، یائسگی .
  • مشکلات پزشکی : عدم تعادل تیرویید ، آلوپسی آره آتا (بیماری خود ایمنی که به فولیکول های مو حمله می کند).
  • برخی عفونت های پوستی : عفونت های پوست سر مانند کرم حلقوی.
  • بیماری های سیستم خود ایمنی: بیماری هایی مانند لیکن پلان و برخی از انواع لوپوس که باعث درگیری موی سر می شوند نیز می توانند منجر به این مشکل شوند.
  • داروها : آلوپسی می تواند از عوارض جانبی برخی از داروها باشد. مانند داروهای مورد استفاده در سرطان ، آرتروز ، افسردگی ، مشکلات قلبی ، نقرس و فشار خون بالا.
  • یک اتفاق بسیار استرس زا ( یک شوک جسمی یا عاطفی): مانند مرگ اعضای خانواده،کاهش شدید وزن، تب شدید، مبتلایان به تریکوتیلومانیا (اختلال مو کنی).
  • رژیم غذایی نامناسب : رژیم غذایی فاقد پروتئین ، آهن و سایر مواد مغذی نیز می تواند منجر به کم پشتی موها شود.
  • مدل های مو : آلوپسی در اثر کشش می تواند به دلیل مدل مویی باشد که با محکم کشیدن مو به فولیکول ها فشار وارد می کند.
  • انواع ریزش مو شامل :
  • آلوپسی آندروژنیک (Androgenic Alopecia) یا ارثی : یک بیماری ژنتیکی است که می تواند مردان و زنان را تحت تأثیر قرار دهد. مردانی که به این بیماری مبتلا هستند ، طاسی با الگوی مردانه نامیده می شوند. مردان می توانند از اوایل نوجوانی یا اوایل 20 سالگی دچار ریزش مو شوند. این حالت با عقب رفتن مو و از بین رفتن تدریجی مو از تاج و پوست سر پیشانی مشخص می شود. زنان مبتلا به این بیماری ، طاسی با الگوی زنانه نامیده می شود. زنان نیز دچار نازک شدن موها می شوند و بیشترین ریزش را در قسمت تاج تجربه می کنند.
  •  آلوپسی آره آتا(Areata Alopecia) یا سکه ای : آلوپسی آره آتا یک بیماری خود ایمنی است. به این معنی که سیستم ایمنی بدن به بافت های سالم از جمله فولیکول های مو حمله می کند. این باعث ریزش و جلوگیری از رشد موهای جدید می شود. این وضعیت می تواند بزرگسالان و کودکان را تحت تأثیر قرار دهد . ریزش مو می تواند به طور ناگهانی و بدون هشدار شروع شود. موی سر به طور معمول در تکه های کوچکی می ریزد . موهای دیگر قسمت های بدن ، از جمله ابروها و مژه ها نیز ممکن است دچار ریزش شوند. با گذشت زمان ، این بیماری ممکن است منجر به آلوپسی توتالیس یا ریزش کامل مو شود. اما در حدود 90٪ افراد مبتلا ، این موها ظرف چند سال برمی گردند. متخصص پوست و مو، آلوپسی آره آتا را با دارو درمان می کند که ممکن است به رشد مجدد مو نیز کمک کند.

 

ادامه نوشته انواع ریزش مو و درمان آن را بصورت کامل در وبسایت کلینیک جوان بخوانید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

کلینیک جوان

کلینیک زیبایی جوان در مرداد ماه 1398 با همکاری خانم دکتر همتیان (متخصص زیبایی، پوست و مو، جراح زیبایی، جوانسازی و لیزر) و آقای دکتر ظاهریانی ( جراح و متخصص چشم، جراح زیبایی و لیزر چشم)، فعالیت خود را در زمینه های مختلف پوست، مو، زیبایی و چشم در شهر بوکان آغاز نمود. زیبایی نقش حیاتی در زندگی فرد دارد.

اطلاعات تماس
  • 044910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی