اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007245479714495

افزایش نرخ تعامل؛ 1+12 روش بالا بردن اینگیجمنت

کد: 140007245479714495

https://bit.ly/3ptU2uF

، تبریز , (اخبار رسمی): در سال‌های اخیر سیستم‌های ارزیابی اینستاگرام کاملا عوض شده و دیگر مانند قبل وابسته به تعداد فالوور نیست. در عوض، اینستاگرام از معیار "نرخ تعامل" یا همان "اینگیجمنت" استفاده می‌کند. با وجود این شرایط، دانستن روش‌های افزایش نرخ تعامل به یکی از ملزومات کسب و کار اینستاگرامی تبدیل می‌شود.

افزایش نرخ تعامل؛ 1+12 روش بالا بردن اینگیجمنت
افزایش نرخ تعامل روش‌های گوناگونی دارد که تسلط بر آن‌ها می‌تواند باعث رشد انفجاری پیج شود.

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت چیست؟

نرخ تعامل یا اینگیجمنت ریت، به میزان تعامل کاربران با یک پیج گفته می‌شود. اما چرا اینگیجمنت مهم است؟

اینگیجمنت از دید الگوریتم نشان دهنده‌ی محبوبیت یک محتواست. با این تفاسیر، افزایش نرخ تعامل در اینستاگرام به یک اولویت برای رشد تبدیل می‌شود.

ترفندهای افزایش نرخ تعامل

اینستاگرام یک فضای کاملا گسترده برای فعالیت است و هر کاربری می‌تواند با توجه به پتانسیل خود، از روش‌های منحصر به فردی برای پیشرفت و بالا بردن آمار خود استفاده کند. در ادامه، لیستی از موثرترین روش‌ها برای بالا بردن نرخ تعامل را در طی چند سال اخیر لیست کرده‌ایم و بعد، به توضیح آن پرداخته‌ایم:

  1. پست گذاشتن مستمر
  2. نصیحت نکردن
  3. برندسازی
  4. ساخت محتوای زیبای بصری
  5. استفاده از هشتگ‌های درست
  6. استفاده از تمام فرمت‌های اینستاگرام
  7. استفاده از زیرنویس برای فایل‌های ویدیویی
  8. برگزاری مسابقات برای افزایش نرخ تعامل
  9. استفاده از استوری
  10. استفاده از اموجی
  11. شناسایی محتوای محبوب کاربران
  12. استفاده از CTA یا دعوت به کار
  13. حذف فالوور فیک

دانستن نکات مهم این موارد، مانند فوت کوزه‌گری، تفاوت بین یک حرفه‌ای و یک تازه‌کار را تعیین می‌کند.

1. پست گذاشتن مستمر

داشتن برنامه و شناساندن پیج به کاربران، یکی از اهداف هر پیجی در اینستاگرام است. داشتن برنامه برای تولید و ارسال محتوا، یکی از موارد پر اهمیت در اینستاگرام است. این کار باعث برقراری ارتباط نزدیک با مخاطب و به دنبال آن، افزایش تعامل می‌شود.

2. نصیحت نکردن

یکی از موارد کشنده برای هر پیجی، نصیحت کردن است. بیشتر کاربران اینستاگرام را جوانان تشکیل می‌دهند و این قشر، مطمئنا از نصیحت شنیدن بیزار هستند. تغییر رویکرد محبوب برای هر پیجی باعث تغییراتی می‌شود، اما شروع به نصیحت در اینستاگرام، پایانی بر محبوبیت و عامل کاهش تعامل است.

3. برند سازی

برندسازی یک فرآیند نسبتا پیچیده و گاها دشوار است. طبیعی است که برند بودن سخت باشد اما آگاهی از روش‌های رشد برند و شناساندن آن به جامعه‌ی 1 میلیارد کاربری اینستاگرام، می‌تواند آینده‌ی هر پیجی را متحول کند. داشتن یک برنامه منظم (Road map) و تعیین اهداف در بازه‌های زمانی مختلف، می‌تواند برندسازی را تسهیل و آن را به کاری لذت‌بخش تبدیل کند.

4. ساخت محتوای زیبای بصری

اینستاگرام یکی از محیط‌های مشهوری است که بر روی زیبایی‌های بصری بنا شده است. شاید تغییرات اینستاگرام در طول مسیر پیشرفت و توسعه زیاد باشد، اما هیچگاه ماهیت خود را از دست نخواهد داد.

آموزش برنامه‌های ادیت و ساخت برای عکس و ویدیو، یکی از مهارت‌های اصلی یک ادمین حرفه‌ای است و این مهارت هیچ وقت تاثیر خود را از دست نخواهد داد. مهارت‌های بالا هم در محیط‌های رقابتی، همواره افزایش نرخ تعامل را به همراه دارند.

5. استفاده از هشتگ‌های درست

یکی از قدیمی‌ترین موارد این لیست هشتگ است. هشتگ‌ها علاوه بر بالا بردن ایمپرشن و جذب فالوورهای جدید، توانایی خود را در افزایش تعامل هم ثابت کرده اند. آموزش اصولی استفاده از هشتگ می‌تواند برگ برنده‌ی هر پیج در رقابت باشد. برای مثال استفاده از هشتگ‌هایی مانند طنز یا فیلم، میلیون‌ها رقیب دارند اما ترکیب‌های موضوعات ترند با هشتگ‌های پربازدید، علاوه بر این که در نتایج جستجو پیشنهاد می‌شود، رقابت کمتری هم دارند و می‌توانند یک کمک بی بدیل به افزایش نرخ تعامل باشند.

6. استفاده از تمام فرمت‌های اینستاگرام

پیج‌های حرفه‌ای از تمام فرمت‌های اینستاگرام مانند ریلز، IGTV و صد البته استوری استفاده می‌کنند. هر کدام از این فرمت‌ها علاوه بر قدرت‌های خود، باعث تقویت اثر فرمت‌های دیگر می‌شوند. هم چنین می‌توان از آن‌ها برای افزایش تعامل در فرمت‌های دیگر استفاده کرد.

7. استفاده از زیرنویس برای فایل‌های ویدیویی

بسیاری از کاربران از اینستاگرام در تایم‌های مرده‌ی خود استفاده می‌کنند. این حقیقت نشان‌دهنده‌ی یک نکته‌ی بسیار ضریف است. امکان شنیدن صداها برای افرادی که در اتوبوس، مترو، سالن‌های انتظار و مکان‌های این چنینی هستند، وجود ندارد. ویدیوهای زیرنویس دار، علاوه بر افزایش زمان توقف روی پست (که یکی از موارد مورد توجه الگوریتم است)، باعث افزایش نرخ تعامل هم می‌شوند.

اضافه کردن زیرنویس به فایل‌های ویدیویی یک کار کاملا ساده است و به همین دلیل استفاده از این ترفند پر بازده، به یکی از ترند ترین فعالیت‌ها بین اینستاگرامرها تبدیل شده است. برنامه‌های زیادی مانند InShot هم امکان اضافه کردن زیرنویس به پست را می‌دهند.

8. برگزاری مسابقات

مسابقات اینستاگرامی یکی از مواردی هستند که همیشه از آن‌ها استقبال می‌شود. ادمین‌ها هم همیشه شرط‌های مسابقه را به نحوی تعیین می‌کنند که باعث افزایش نرخ تعامل شود و آمار پیج را بالا ببرد. هیجان انگیز بودن مسابقه و استفاده از حداکثر مسابقه‌دهندگان برای بالا بردن اینگیجمنت، می‌تواند مانند یک معجزه عمل کند.

9. استفاده از استوری

استوری اینستاگرام امکانات و استیکرهای زیادی دارد که می‌تواند برای افزایش نرخ تعامل از آن استفاده کرد. قدرت استوری زمانی کاملا آشکار شد که اینستاگرام اعلام کرد واکنش به استیکرها را هم به عنوان تعامل در نظر می‌گیرد. استفاده از قدرت استوری برای نشان دادن پست‌های جدید و گرفتن تعامل، یکی از مرسوم‌ترین و البته قدرتمندترین روش‌های افزایش نرخ تعامل است که برای هر پیجی، در هر سبکی و برای هر بازه‌ی سنی ای کاربرد دارد.

10. استفاده از اموجی

محیط‌های مجازی یک ایراد بزرگ دارند؛ آن‌ها در انتقال احساسات عاجزند و بهترین ابزار برای پر کردن این نقطه‌ی خالی، استفاده از اموجی است. این شکلک‌ها علاوه بر دادن رنگ و لعاب به ظاهر متن‌ها، باعث انتقال حس صمیمیت می‌شوند و استفاده درست از آن‌ها می‌تواند بازخوردهای خوبی داشته باشد.

11. شناسایی محتوای محبوب کاربران

کاربران هر پیجی، محتوای مخصوص به خود را دارند و هر پیجی را برای اهداف خاصی دنبال می‌کنند. یک ادمین حرفه‌ای قدرت تشخیص محتوای محبوب کاربران را دارد و برنامه خود را طوری تنظیم می‌کند که بتواند بیشترین محتوای باب طبع کاربر را تولید کند. این کار به صورت میانگین 16 تا 28 درصد باعث افزایش میانگین تعامل پیج می‌شود که رقم واقعا بالایی است.

12. استفاده از CTA یا دعوت به کار

دعوت به کار (Call to action) یکی از مهم‌ترین مواردی است که کمتر کسی در اینستاگرام فارسی از آن استفاده می‌کند؛ در حالی که همین ترفند، وجه تمایز یک فروشنده خوب و بد در بیزینس‌های بزرگ است. نمودارهای آماری اینستاگرام هم معمولا آماری مانند یک بیزینس می‌سازند که می‌شود از آن، اهمیت CTA را کاملا درک کرد.

البته استفاده از CTA می‌تواند مانند یک شمشیر دولبه عمل کند و در صورت استفاده نادرست، به کسب و کار لطمه بزند. اما دانستن اصول آن، تاثیر معجزه آسایی رو افزایش نرخ تعامل دارد.

12+1. حذف فالوور فیک

مورد آخر این لیست، کمی با بقیه موارد فرق دارد. افزایش نرخ تعامل معمولا با دشواری‌های زیادی همراه است و نیازمند برنامه‌ریزی، آنالیز داده و تولید محتوای مداوم است. اما این روش، کاملا ساده و بدون نیاز به کار شدید، می‌تواند درصد تعامل پیج را بالا ببرد، باعث شود پست‌ها به افراد بیشتری نمایش داده شوند و کمکی برای رسیدن پست به اکسپلور باشد. حذف فالوور فیک علاوه بر مزیت‌های مستقیم، باعث جلب توجه اینستاگرام هم می‌شود و می‌تواند پیج را به اکانت‌های پیشنهادی برای فالو ببرد.

جمع بندی

رشد در اینستاگرام هرگز متوقف نمی‌شود اما دانستن ترفندهای مخفی مانند افزایش نرخ تعامل، می‌تواند حرکت در این مسیر را بی‌نهایت لذت‌بخش و سودآور کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]