اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007265483517033

قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

کد: 140007265483517033

https://bit.ly/3G6W9uq

، تهران , (اخبار رسمی): در زمان نگارش این خبر هر واحد بیت کوین با قیمت ۵۶ هزار دلار معامله می‌شود و پیش بینی می‌شود قیمت آن تا ۱۰۰ هزار دلار هم افزایش داشته باشد.

قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید
قیمت بیت کوین تا پایان سال میلادی به ۱۰۰ هزار دلار خواهد رسید

خرید و فروش ارز دیجیتال یکی از موضوعات پرطرفدار این روزها است و به همین خاطر صرافی‌های متعددی مثل نوبیتکس، pooleno، والکس، اوکی اکسچنج و... در این زمینه فعالیت می‌‎کنند. اما بیت کوین چیست و چرا ارزش آن تا این اندازه افزایش یافته است؟

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال یا رمزارز به نوع خاصی از ارز گفته می‌شود که براساس علم رمزنگاری ایجاد شده است. این نوع ارز روی یک بلاکچین قرار دارد و به همین خاطر دارای ویژگی‌هایی مثل غیرمتمرکز بودن، شفافیت بالا و تغییرناپذیری است.

این ارزها به دلیل ماهیت غیرمتمرکزی که دارند کاملا غیرقابل کنترل هستند و هیچ نهاد و سازمانی نمی‌تواند آن‌ها را کنترل کند. شما می‌توانید ارزهای دیجیتال را بدون هیچگونه واسطه‌ای و کاملا مستقیم به اشخاص دیگر انتقال دهید. ساز و کار هر رمزارز نیز متفاوت است. برای مثال برخی ارزها از طریق ماینینگ و استخراج در اختیار کاربران قرار می‌گیرند اما برخی ارزهای دیگر از قبل ماین شده‌اند و با کمک روش‌هایی مثل عرضه اولیه، ایردراپ و... بین کاربران شبکه تقسیم می‌شوند.

چرا قیمت بیت کوین تا این اندازه افزایش یافت؟

زمانی که ساتوشی ناکاموتو مقاله خود را منتشر کرد و در آن نوعی پول الکترونیکی به نام بیت کوین را معرفی کرد، هیچکس فکر نمی‌کرد که این ارز دیجیتال آغازگر یک انقلاب در صنایع مالی شود و بتواند تیتر اول تمامی رسانه‌ها را به خود اختصاص دهد.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی بود که خلق شد. در ابتدا این ارز هیچ ارزشی نداشت و کمتر کسی به آن اعتماد می‌کرد اما رفته رفته با فراگیر شدن تکنولوژی آن و معرفی ارزهای دیجیتال دیگر، ارزش آن نیز افزایش یافت. امروزه برخی افراد از بیت کوین برای خرید و فروش در فضای اینترنت استفاده می‌کنند و برخی دیگر هم برای سرمایه‌گذاری از آن استفاده می‌کنند.

بیت کوین دارای دو ویژگی مهم است که باعث شده است ارزش بیشتری نسبت به پول‌های امروزی داشته باشد. اول اینکه بیت کوین کاملا غیرمتمرکز است و هیچ دولت یا نهادی نمی‌تواند آن را کنترل کند. علاوه بر این، تعداد واحدهای پولی بیت کوین هم محدود هستند و هیچوقت از مقدار مشخصی عبور نخواهد کرد. به همین خاطر این ارز به صورت کامل از تورم در امان خواهد بود و تورم نمی‌تواند هیچگونه مشکلی برای آن ایجاد کند.

این دو ویژگی، یعنی غیرمتمرکز بودن و ضد تورمی بودن، باعث شده بیت کوین در بین عموم مردم محبوب باشد و افراد زیادی به خرید و فروش این رمزارز علاقه نشان دهند. همین علاقه نیز باعث شده است در ایران و جهان صرافی‌های متعددی مانند صرافی نوبیتکس و پول نو در زمینه خرید بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشند.  

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

صرافی پول نو

با پول‌نو سریع و ساده به بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپیوندید و در امنیت کامل کنترل دارایی‌هایتان را در دست بگیرید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه