اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008015489514495

مقاله جامع آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام

کد: 140008015489514495

https://bit.ly/2ZgIgZy

، تبریز , (اخبار رسمی): اینستاگرام به عنوان یک پلتفرم بسیار گسترده، اغلب اصطلاحات خاص خودش را دارد. آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام، برای راحتی در استفاده از این برنامه، برای هر کسی پیشنهاد می‌شود.

مقاله جامع آشنایی با اصطلاحات اینستاگرام
آموزش اصطلاحات خاص اینستاگرام نیازمند یک منبع درست و قابل اعتماد است.

معنی gn

کلمه‌ی gn، کوتاه شده‌ی کلمه‌ی Good Night و به معنای شب بخیر است. همین قضیه برای کلمه‌های gm (صبح بخیر) و ga (عصر بخیر) هم کاربرد دارد.

معنی Truuu

این عبارت که معمولا به شکل استیکر در استوری‌ها استفاده می‌شود، تغییر شکل یافته از کلمه‌ی True و به معنای درست است.

معنی It me

واژه‌های این چنینی معمولا برای نشان دادن خود شخص، یا حس همزادپنداری به کار می‌رود.

معنی مود (mood)

مود یا همان mood در لغت به معنای حس و حال است. در اینستاگرام هم این کلمه همان معنی را دارد و برای نشان دادن حالت درونی یک فرد به کار می‌رود.

کارما یا Karma

از بین اصطلاحات اینستاگرام، کارما معنای عمیق‌تری نسبت به بقیه دارد. کارما یک مفهوم هندویی است که به معنای عمل است. مفهوم و درون‌مایه‌ی این اصطلاح، نشان دهنده‌ی بازگشت نیت‌ها به خود فرد است.

البته این مورد، یکی از اصطلاحات اینستاگرام است که در آن فضا قدرت خود را از دست داده و به یک واژه‌ی تزئینی در بیو تبدیل شده است.

کلمه‌ی tbh

این 3 حرف، اختصار شده‌ی جمله‌ی To Be Honest است. معنای آن "اگر بخواهم صادق باشم" ترجمه می‌شود. البته این مورد هم مورد از لیست بلند بالای واژگانی است که با اضافه شدن به دایره‌ی لغات روزمره‌ی اینستاگرامی، تند و تیز بودن خود را از دست داده است.

شیپ کردن

اصطلاح شیپ کردن یا همان ship در اینستاگرام به معنای کنار هم قرار دادن 2 شخص است. معمولا این اصطلاح برای اعضای گروه‌های مشهور به کار برده می‌شود و طرفداران، اعضای محبوب خود را باهم شیپ می‌کنند.

معنی ریچ (reach)

ریچ در اینستاگرام یکی از اصطلاحات تخصصی آمار است. Reach نشان دهنده‌ی تعداد اکانت‌هایی است که از پست شما بازدید کرده‌اند. یعنی اگر 1 اکانت، 4 بار از پست شما بازدید کند، ریچ شما افزایش پیدا نمی‌کند.

معنی Impression

یکی دیگر از اصطلاحات فنی اینستاگرام، ایمپرشن است. ایمپرشن به معنای تعداد بازدیدهای پست شماست. در مثال بالا، با این که فقط 1 اکانت از پست شما بازدید کرده است و ریچ شما 1 است؛ اما ایمپرشن شما عدد 4 را نمایش خواهد داد.

وایرال (Viral)

همه‌گیری، مشهور بودن، پخش شدن گسترده، همگی می‌توانند معنای مناسبی برای کلمه‌ی وایرال باشند. به عبارت دیگر، وایرال بودن به وقتی می‌گویند که یک محتوا سطح وب را پر می‌کند و همه در مورد آن حرف می‌زنند.

مثال بارز یک محتوای وایرال، سریال بازی مرکب (Squid game) است. البته در سال‌های قبل هم سریال گامبی وزیر وایرال شدن را تجربه کرد.

شات (shot)

شات کردن جزو آن دسته از اصطلاحات اینستاگرام است که دیر یا زود به دانستن آن نیاز پیدا خواهید کرد. شات به معنای گرفتن اسکرین شات از یک صفحه و استوری کردن آن به منظور کمک به رشد آن پیج است.

اصطلاحاتی مانند shot4shot هم نشان دهنده‌ی آمادگی فرد برای شات کردن متقابل است.

معنی promote در اینستاگرام

پروموت در انگلیسی به معنای ارتقا ترجمه می‌شود. البته این اصطلاح در اینستاگرام به معنای ارتقای یک پست به سطح بیزینسی برای استفاده از مزایای آن است.

معنی رستریکت در اینستاگرام

رستریکت یا همان Restrict در لغت به معنای محدود کردن است. این قابلیت اینستاگرام، یکی از بهترین راه‌های حفظ حریم شخصی برای کاربران به شمار می‌آید. این قابلیت که یکی از آپشن‌های ضروری در افزایش امنیت اینستاگرام است، می‌تواند به صورت کاملا مخفی، افراد مورد نظر کاربر را محدود کند.

معنی بلاک در اینستاگرام

بلاک کردن در اینستاگرام مفهومی مشابه سایر شبکه‌های اجتماعی دارد. با بلاک کردن یک شخص، دسترسی شما به او، و دسترسی او به شما قطع می‌شود. از بلاک برای دور کردن افراد مزاحم از پیج استفاده می‌شود.

برای استفاده از این امکانات اینستاگرام، بهتر است آموزش صفر تا صد اینستاگرام را مطالعه کنید.

فیک

عبارت فیک (Fake)، یک لغت انگلیسی به معنای تقلبی است. این عبارت در جاهای مختلفی دیده می‌شود و به سبب ترکیب‌های مختلف، معناهای متفاوتی دارد.

اینفلوئنسر فیک، به شخصی می‌گویند که فالوورهای فیک زیادی دارد و در واقع، در حال جعل مشهوریت است.

فالوور فیک روی دیگر این سکه است. فالوور فیک، یک شخص واقعی نیست. در حقیقت این فالوورها توسط ربات‌ها ساخته می‌شود تا افراد را فالو کنند و آمار فالوورهای آن‌ها را زیاد نشان دهند.

دانستن روش‌های تشخیص فالوور فیک به شما کمک می‌کند تا به سادگی منابع قابل اعتماد را تشخیص دهید.

جمع بندی

دانستن اصطلاحات مهم در هر مکانی، باعث می‌شود تا کار انتقال مفهوم بسیار ساده‌تر شود. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از این که تا پایان مقاله با ما همراه بودید از شما متشکریم!

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

اینبو

شرکت اینبو به صورت تخصصی در حوزه ی اینستاگرام فعالیت می کند. این شرکت با سابقه ای نزدیک به نیم دهه بهترین قابلیت ها را برای جذب فالوور، افزایش مشتری و در نتیجه افزایش فروش به شما ارائه می دهد. ربات اینستاگرام اینبو مهم ترین محصولی است که اینبو در اختیار شما قرار می دهد. این شرکت با بهره گیری از توانمند ترین افراد، برنامه ی ربات اینستاگرام را به گونه ای طراحی کرده است که می تواند در مدت کوتاهی پیج کسب و کار شما را به صفحه ی اکسپلوور بکشاند. این شرکت علاوه بر فعالیت در حوزه ی ربات اینستاگرام، در حوزه ی خرید فالوور، خرید پیج به صورت واقعی و فیک، خرید لایک، تبلیغات در اینستاگرام، استخدام ادمین پیج و بازگردانی پیج هک شده فعالیت می کند. همچنین ما آماده ایم تا در این زمینه همکاران جدیدی را به مجموعه ی خود اضافه کنیم و توانایی خود را نیز روز به روز افزایش دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت inbo.ir مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]