اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008035492013811

با برترین کشورهای مصرف کننده پسته صادراتی در جهان آشنا شویم!

کد: 140008035492013811

https://bit.ly/3vOYcOT

، اصفهان , (اخبار رسمی): کشور ترکیه در صدر لیست کشورهای مصرف کننده پسته با ۱/۶۴ کیلوگرم سرانه قرار دارد. دانه های پسته توسط درخت پسته تولید می شود و در شرایط خشک به خوبی رشد می کند.

با برترین کشورهای مصرف کننده پسته صادراتی در جهان آشنا شویم !
خرید و فروش پسته صادراتی درجه یک

این گیاه در برابر خاک های شور تحمل خوبی دارد و می تواند در دمای حداکثر ۴۸ درجه سانتیگراد (۱۱۸ درجه فارنهایت) زنده بماند. درختان پسته، بسته به تنوع و آب و هوا، هفت تا ده سال طول می کشد تا بالغ شوند.

دانه ها به عنوان ماده غذایی مصرف می شوند زیرا از نظر غذایی ارزش بسیار بالایی دارند. پسته در بسیاری از کشورها از جمله ایران، آمریکا، ترکیه، سوریه، چین، یونان، ایتالیا و افغانستان تولید می شود.

با این حال، برترین تولید کننده پسته صادراتی در جهان شامل ایالات متحده و ایران هستند که در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به ترتیب ۴۷٪ و ۳۸٪ از تولید جهانی را به خود اختصاص داده اند. در سال های اخیر، تولید و مصرف این ماده مغذی به طور مداوم افزایش یافته و منجر به توسعه صنعت پسته با درآمدی حدود چند میلیون دلاری شده است.

برترین مصرف کنندگان پسته صادراتی :
 

  • ترکیه:

کشور ترکیه بزرگترین مصرف کننده پسته با ۱۳۰۲۰۲ تن است که این آمار، تنها در سال ۲۰۱۶ برای مصرف پسته ثبت شده است. این عدد، نشان دهنده مصرف سالانه ۱/۶۴ کیلوگرم سرانه این کشور است.

این میزان در سال ۲۰۱۵ از حدود ۱۱۹ تن افزایش یافته است. به عنوان یک تولید کننده، پسته های ترکیه به دلیل داشتن مواد مغذی، کیفیت غیر رقابتی و طعم متمایز معروف هستند. بیشتر پسته صادراتی ترکیه در استان های Sanliurfa و Gaziantep کشت می شوند.

پوسته پسته از نظر رنگ تیره بوده، ترد و کاملاً شیرین است. ترکیه در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۲۱۲۶ تن پسته را وارد کرده است. بیشتر مغزهای پسته در داخل کشور مصرف می شوند.

شهروندان ترکیه، پسته را به عنوان میان وعده مصرف می کنند؛ همچنین از آن برای تهیه شیرینی ها، بستنی یا سایر محصولات نانوایی استفاده می کنند. درصد کمی از پسته های ترکیه صادر می شود؛ مقصد صادرات پسته ترکیه کشورهای عربستان سعودی، اردن و چند کشور اروپایی هستند.

  • ایالات متحده :

ایالات متحده دومین مصرف کننده بزرگ با حدود ۹۳ تن در سال است. محبوبیت پسته صادراتی به همراه تولید با کیفیت بالا منجر به افزایش تقاضا در داخل کشور شده است.

آمریکایی ها محصولات مختلف حاوی پسته مانند کره، کوکی ها سالادها و … را ابداع کرده اند. محبوبیت روزافزون پسته صادراتی، طی سال ها به تدریج منجر به افزایش تولید شده است.

پس از معرفی این محصول در دهه ۱۹۵۰، تجاری سازی آن مدتی طول کشید. به دلیل مسائل سیاسی و اقتصادی میان ایران و آمریکا، ایالات متحده، واردات پسته از ایران را متوقف کرد و از این طریق این صنعت را تحریک کرد. این رشد به معنای افزایش بازاریابی محلی در مناطق آمریکا است که منجر به مصرف بیشتر می شود.

  • ایران :

ایران در مصرف پسته به طور پیوسته رشد کرده و به حدود ۴۹۵۰۴ تن رسیده است. این کشور به سومین مصرف کننده بزرگ پسته صادراتی تبدیل شده است.

این کشور همچنین بازارهای گسترده ای را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است که عمده ترین مصرف کننده آن سوریه است. این کشور انواع مختلفی از پسته سبز و مرغوب را تولید می کند که مورد توجه مصرف کنندگان پسته قرار دارد.

اگرچه ایران با محدودیت های تجاری و محدودیت هایی روبرو بوده که تولید و مصرف را تحت تأثیر قرار داده است، اما در سال های اخیر پیشرفت در عملکرد کلی محصول مشاهده شده است.

اگرچه خود پسته جزو محصولات مجاز تحریم نبود، اما محدودیت ها چالش های تجاری را برای کشاورزان ایرانی ایجاد می کند که منجر به گسترش مصرف پسته در بازارهای داخلی می شود.

در سال های اخیر، بازارهای عراق نیز مشتریان خرید عمده پسته صادراتی ایران بوده اند. قیمت پسته صادراتی در عراق با توجه به عرضه و تقاضا و سهولت در واردات به کشور تعیین می شود.

قیمت پسته صادراتی طبق آماری که در دسامبر سال۲۰۱۹ به ثبت رسیده است، چیزی حدود ۹ دلار در هر کیلوگرم بوده است. این رقم در مقایسه با سال گذشته، حدود ۴/۱ درصد رشد مثبت داشته است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه بازرگانی ویمکس

گروه بازرگانی ویمکس صادرکننده محصولات کشاورزی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی