اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008135508617491

چطور کف خانه را عایق صدا کنیم؟

کد: 140008135508617491

https://bit.ly/3o6gA27

، تهران , (اخبار رسمی): در این مقاله مطالبی در مورد عایق کردن کف منزل بیان شده است.

چطور کف خانه را عایق صدا کنیم
چطور کف خانه را عایق صدا کنیم؟

چطور کف خانه را عایق صدا کنیم

نویز و سرو صدا چیزی است که تحمل آن برای همه خیلی سخت است و این پست درباره روش‌های مختلف عایق صوتی کف است. با توجه به ماهیت شغل و شیوه زندگی ام، تحمل این کار برای غیر ممکن است. مدتی در وضعیت ناامید کننده ای بودم، نمی دانستم در مورد سر و صدایی که از زیر سرم می آید چه کنم.

حتی جابجایی مبلمان به سادگی در سراسر اتاق صدای بلندی برای ما در طبقه بالا ایجاد می‌کرد. بنابراین با ایده عایق صدا مواجه شدم.  بیشتر اطلاعاتی را که قرار است در اینجا به اشتراک بگذارم  با کمک از گروه ونوس خدمت شما ارائه میکنم. شما برای این کار می‌توانید به وب سایت گروه ونوس بروید.

عایق صدا روشی کارآمد برای جلوگیری از ورود یا خروج صدا از اتاق است. امروزه بسیار محبوب است، به خصوص در خانه‌هایی که مستاجران دیوار مشترک دارند.

چگونه دیوار مشترک را عایق صدا کنیم؟

با وجود زندگی آپارتمان نشینی و وجود دیوارهای مشترک بین اتاق‌ها و آپارتمانها همه افراد به نوعی از وجود سر وصدای موجود و تردد بین اتاق‌ها رنج میبرندپرسپت

بنابراین بسته به جایی که فکر می‌کنید به عایق صوتی نیاز دارید راه‌هایی برای این کار وجود دارد. اگرچه برخی از روش‌ها راحت‌تر از سایر روشها هستند اما همه آنها انتخاب دلالان است. در حال حاضر من تصمیم گرفتم که کفپوش‌هایم را عایق صدا کنم زیرا این دو نوع سر و صدا را برای من درمان می کند.

سر و صدایی که از طریق سازه به صورت ضربه ای به طبقات پایین منتقل می‌شود

سر و صدای هوا که باعث انتقال صدا از پایین به سمت بالا می‌شود

نویز ضربه 

نویز ضربه‌ای که به عنوان نویز پا شناخته می‌شود و همانطور که از نامش پیداست این سر و صدا از برخورد یک جسم بر روی زمین ایجاد می‌شود. به عنوان مثال می توان به قدم زدن، کشیدن مبلمان و سایر صداها مانند انداختن چیزی سنگین اشاره کرد.

سر و صدای ضربه‌ای آزادانه در هوا و سقف زیرین حرکت می‌کند. به طور طبیعی نویز ضربه بیش از آنکه بر من تأثیر بگذارد بر روی فردی که در طبقه پایین زندگی می‌کند، تأثیر می گذارد. با این حال عایق صوتی کف من همسایه پایینی را از  نویز ضربه نجات می دهد و از من همسایه بهتری می‌سازد.

نویز هوا

سر و صدای هوا از طریق هوا منتقل می‌شود. بنابراین به نوعی در جو منتشر می‌شود. در آپارتمان من، به نظر می‌رسد که در طبقات به سمت بالا حرکت می‌کند.

سر و صدای معلق در هوا شامل صداهایی است که افراد در حال صحبت کردن، پارس سگ‌ها، حرکت اتومبیل‌ها یا بوق زدن، موسیقی و به ویژه کسی که در زیر شما قرار می دهد. بنابراین عایق صوتی کف شما به درمان این موارد کمک می‌کند. هنگامی که می‌خواهید کف واحد خود را عایق صوتی کنید موارد خاصی را در نظر می‌گیرید که به شما در تصمیم گیری در مورد روش استفاده کمک می‌کند.

استفاده از کمک‌ و مشاوره افراد حرفه‌ای

اگر خودتان نمی‌توانید مشکل عایق صوتی کف خود را پشت سر بگذارید همیشه می‌توانید از یک متخصص در خواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد. از یک جهت آنها می‌توانند به شما کمک کنند تا تصمیم بگیرید که کدام عایق مناسب خانه شما است و از جهت دیگر مطمئن هستید کار به نحو عالی انجام شده است. یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه شرکت ونوس است که با مشاوره و بازدید رایگان خود مطمئنا مشکل شما را حل خواهد کرد.

بودجه شما برای این پروژه

برخی از روشها هزینه بیشتری نسبت به سایر روشها دارند ، مخصوصاً اگر نیاز به استخدام کمک حرفه ای دارید. بنابراین همیشه بهتر است به دنبال کاری باشید که از نظر مالی برای انجام آن راحت هستید.

آیا این راه حل زندگی دائمی است یا موقت؟

اگر مستاجر هستید و ترجیح می‌دهید وسایل موقت را انتخاب کنید بنابراین باید از متریالی استفاده کنید تا ارزان تر باشد. همچنین هزینه عایق صوتی دائمی بسیار بیشتر است. ساختن عایق صوتی روی زمین برهنه بسیار ساده تر است. شما باید بیشتر با آن کار کنید و همه چیز خیلی راحت تر در جای خود قرار می گیرد.

چگونه می‌توان یک طبقه را عایق صدا کرد

برای عایق صوتی کف  و دستیابی به عایق صوتی مطلوب موادی با کیفیت مناسب برای کاهش نویز مورد نیاز است. کیفیت عایق صوتی نیز بستگی مستقیم به وزن موادی دارد که در کف یا زیر آن استفاده می شود.

در اینجا هفت راه ساده برای عایق صوتی کف وجود دارد:

1. استفاده از کفپوش‌های تاتامی

استفاده از تشک‌های تاتامی یکی از ساده ترین روش‌های عایق صوتی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که طرح مورد نظر خود را به اندازه کافی خریداری کنید تا کل کف شما را پوشش دهد. این کفپوش‌ها در بافت‌ها، اندازه‌ها و طرح‌های متفاوتی وجود دارند اما معمولاً درست مانند کاشی‌های روکش دار هستند. لبه‌های آنها به گونه ای طراحی شده است که قطعات در کنار هم قرار گرفته یا به هم متصل می شوند.

کفپوش تاتامی

همچنین می توان آنها را به راحتی برش داد تا متناسب با گوشه اتاق شما باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که تشک‌های کف را خریداری کرده و آنها را روی کف موجود خود ثابت کنید. کفپوش‌های قفل شده با دوام، قابلیت تمیز کردن آسان و حتی از مواد ضد باکتری ساخته شده اند. آنها همچنین قابل استفاده در سالن‌های بدنسازی و استودیوها ایده آل هستند. بنابراین با استفاده از این کفپوش‌های فوق العاده لازم نیست نگران کشیدن مبلمان به داخل اتاق و یا صداهای بلند باشید. صداها نمی توانند بالا بیایند و مطمئناً نمی توانند پایین بروند.

2. از فرش یا موکت ضخیم استفاده کنید

بافت فرش‌ها دارای بافت، اندازه و ضخامت مهمتر هستند. یک فرش بسیار سبک مشکل راحتی را برای پاهای شما حل می‌کند اما احتمالاً سر و صدای زیادی را جذب نمی‌کند. صفحات فرش که صدا را جذب می‌کنند ضخیم هستند و بیشتر از پلاستیک ساخته شده اند. در واقع با پد فرش ، اینطور است هر چه ضخیم تر ، بهتر یک پد ضخیم تر دوام و کنترل نویز بیشتری را فراهم می کند. قبل از استفاده از فرش برای عایق صوتی کف، باید به نکات خاصی توجه شود. این جزئیات شامل تردد در اتاق (های) عایق صوتی می شود.

اتاقی با رفت و آمد زیاد شما را ملزم می کند که یک زیرانداز فرش لاستیکی با فوم در زیر دیوار عایق صدا خریداری کنید. دلیل آن این است که یک لایه زیرین با فوم سلول باز در استفاده زیاد دوام نمی آورد. فرش به طور کلی زیر فرش قرار می‌گیرد. بنابراین ، به راحتی می توانید فرش موجود خود را اندازه گیری کنید تا اندازه روکش فرش را برای خرید بدانید.

ضخامت مورد نظر خود را انتخاب کنید اما بسته به ترافیک مشخص شده در اتاق است. می توانید آنها را خودتان نصب کنید یا به همان اندازه از متخصصان کمک بگیرید. اگر فضای کوچکی را پوشش می دهید ، اندازه های کوچکتر نصب را برای شما آسان تر می کند.

در برخی موارد ، مانند زمانی که کف سیمانی دارید ، می توانید پد فرش را روی فرش قرار دهید. اگر فرش دارید ترجیحاً به سراغ پد فرش بروید.

3. از کفپوش‌های لاستیکی استفاده کنید

اگر سر و صدای شما ناشی از ارتعاش ماشین‌ها یا وسایل بر روی زمین است می‌توانید به راحتی با یک تشک لاستیکی این مشکل را حل کنید.
لوازم خانگی می‌تواند تلویزیون، ماشین ظرفشویی، سیستم‌های استریو، خشک کن‌ها و ماشین  لباسشویی باشد. هنگامی که این تشک‌ها مستقیماً در زیر لوازم خانگی قرار می‌گیرند، ارتعاشات را خفه می‌کنند و سر و صدا و ضربه آن را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

کف پوش لاستیکی

4. ایجاد کف کاذب (راه حل قطعی و مناسب)

اگر شما مالک واحد مسکونی هستید بنابراین عقلانی است تا مقدار بیشتری برای آرامش و آسایش خود و همسایگان هزینه کنید. اخیرا با توجه به عدم اجرای عایق در کف ساختمان‌های جدید صدای بسیار زیادی به راحتی بین واحدها جابجا می‌شود که این امر باعث شده تا ساکنین به فکر عایق بندی موثر آن کنند. 

راه حل پیشنهادی بنده برای شما اجرای یک کف کاذب در کف فعلی ساختمان است. درست است که این کار مقداری زحمت و هزینه بشتر دارد اما مطمئن باشید از این کار پشیمان نمی‌شوید. برای این کار یک لایه عایق پشم سنگ به قطر 5 سانت با استفاده از سازه های چوبی در کف اجرا خواهد شد که در نهایت با استفاده از موکت یا لمینت می‌توان روی آن را پوشاند و به کف جدیدی دست یافت. 

در نظر داشته باشید اجرای این نوع عایق یک کار تخصصی است که شما باید حتما از یک متخصص کمک بگیرید پیشنهاد من به شما دریافت مشاوره از شرکت ونوس است که یکی از با سابقه ترین شرکت ها در این زمینه است.

نکات و اقدامات احتیاطی

قبل از هرگونه تغییر در کف ، حتماً با یک کف پوش یا فروشگاه سخت افزار مشورت کنید. با توصیف فیزیکی یا تصویری از کف یا زیر طبقه به فروشگاه بروید بنابراین آنها می‌توانند به شما در تهیه ابزار مناسب، محصول و بهترین روش برای انجام این کار کمک کنند. 

در این زمینه می‌توانید از مشاوره تخصصی گروه ونوس بهره مند شوید.

هنگام استفاده از پیچ، اره، چوب سخت و ترکیبات مرطوب کننده، احتیاط های لازم را برای پوشیدن دستکش، عینک انجام دهید. برای بهره مندی نهایی از عایق صوتی کفپوش خود، می‌توانید داوطلبانه مواد عایق صدا را برای همسایه طبقه پایین خود خریداری کنید. اگر به توافق برسید که آنها آن را نصب کنند.
مهمتر از همه در طبقه ساختمانی که مالک آن نیستید تغییری ایجاد نکنید. قبل از اعمال هرگونه تغییر در ساختار طبقه، مجوزهای لازم را از مالک ساختمان بگیرید. در نتیجه برخی از مالکان ممکن است مجوز چنین کاری را تنها در صورتی که توسط متخصصان انجام شود، اعطا کنند.

نتیجه نهایی

به طور معمول سر و صدا در همه جا وجود دارد. اگر در آپارتمان یا ساختمان شما نیست، در جهان خارج است. و ناگزیر به خانه‌های ما منتقل می‌شود. عایق صوتی تنها راه حل این است که بتوانید همه این سر و صدای ناخواسته را خاموش کنید. عایق صوتی نباید پیچیده یا گران باشد.

با کمک گرفتن از یکی از دوستان می‌توانید آن را به یک فرآیند سرگرم کننده تبدیل کنید. همچنین عاقلانه است که به خوبی آماده شوید. برای تهیه همه ابزار و مواد مورد نیاز خود وقت بگذارید. با این وجود  نیازی نیست که از خودتان پیشی بگیرید. اگر به نظر شما مناسب تر است یا صاحب ساختمان چنین می گوید ، کافی است از متخصصان کمک بگیرید. اگر این پروژه را شروع می کنید و با مشکلاتی روبرو می شوید ، برای کمک تماس بگیرید.

عایق صدا همچنین فراتر از کف، به دیوارها، درها و پنجره‌ها مربوط است. در ساختمانهای اخیر بسیار محبوب است. حتی در خانه های قدیمی، مردم در حال حاضر عایق صوتی خانه های خود را انتخاب کرده و محیط زندگی آرام تری دارند. با دانستن این که دیگر مجبور نیستید در مورد سر و صدا با همسایگان خود مشاجره کنید شادی آور است. هر یک از این روش ها به شما در حفظ رابطه همسایگی خوب کمک می کند. و اگر شما هم مثل من هستید ، آرامش خود را برای کار و استراحت در خانه خود به ارمغان می آورید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه عایق ونوس

گروه ونوس فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۸ آغاز کرد. فعالیت اصلی این گروه در زمینه ی طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی و خدمات عایق های صوتی می باشد. گروه ونوس شامل دو کادر مجرب و مجزا شامل طراحان متخصص و مجریان با تجربه در زمینه عایق های صوتی، حرارتی و برودتی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد. گروه طراحی و کارشناسی گروه طراحی شامل طراحان حرفه ای و آشنا با به روز ترین طراحی های مدرن دنیا و حرفه ای ترین نرم افزار های طراحی می باشد. خوشبختانه وجود این افراد در گروه تا حد زیادی باعث راهنمایی مشتریان و کمک در تصمیم گیری نهایی آنها شده است. گروه اجرایی و عملیاتی گروه اجرایی نیز از افراد با تجربه و آموزش دیده ای تشکیل شده است. هر کدام از افراد در حیطه شغلی خود به صورت کاملا حرفه ای مشغول فعالیت می باشند. خبره بودن کادر اجرایی موجب سهولت در تصمیم گیری مشتریان و از همه مهم تر صرفه جویی در هزینه های نهایی می گردد. این ویژگی در نهایت رضایت مشتریان محترم را در پی دارد. در گروه ونوس فعالیت افراد با تجربه در کنار هم موجب می شود که علاوه بر زیبایی شناختی طرح ها امکان سنجی طرح ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. ونوس سعی دارد تا طرح مورد نظر در حد یک ایده باقی نماند و به مرحله اجرا برسد. این گروه تا کنون توانسته است تمامی پروژه های خود را با موفقیت و از همه مهم تر رضایت کامل مشتریان به پایان برساند. امید است زین پس نیز بتواند به یاری پروردگار و حمایت شما مشتریان محترم مسیر تعالی خود را با موفقیت طی کند.

اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مسکن و ساختمان | دکوراسیون و منزل