اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011245703417491

آیا رنگ عایق صدا درکاهش صدا موثر است؟

کد: 140011245703417491

https://bit.ly/3rLjLzm

، تهران , (اخبار رسمی): ه طور کلی، بسته به بودجه و مشکلات صوتی شما، رنگ آکوستیک نمی تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. به یاد داشته باشید، انتظار نداشته باشید که هر گونه سر و صدایی را مسدود کند، بنابراین اگر همسایگان پر سر و صدا دارید، صدایی را که از  می شنوید کاهش نمی دهد.

آیا رنگ عایق صدا درکاهش صدا موثر است؟
آیا رنگ عایق صدا درکاهش صدا موثر است؟

متأسفانه اینطور نیست و رنگ عایق صدا در واقع عایق صدا نیست. در مقالات قبلی ما به این موضوع اشاره کردیم، اما بررسی سریع تفاوت بین مواد عایق صدا (همچنین به عنوان مسدود کننده صدا شناخته می شود) و مواد

 رنگ عایق صدا 

آیا در مورد رنگ ضد صدا چیزی نشنیده اید؟ این نوع رنگ بسیار ضخیم است که حدود 72 ساعت طول می کشد تا کاملا خشک شود. وقتی افراد کلمات عایق صدا و رنگ آمیزی را با هم می شنوند، احتمالاً فکر می‌کنند که دعای عایق صوتی آنها مستجاب شده است، زیرا ممکن است رنگی وجود داشته باشد که مانع از انتقال صدا بین اتاق ها شود.

متأسفانه اینطور نیست و رنگ عایق صدا در واقع عایق صدا نیست. در مقالات قبلی ما به این موضوع اشاره کردیم، اما بررسی سریع تفاوت بین مواد عایق صدا (همچنین به عنوان مسدود کننده صدا شناخته می شود) و مواد جاذب صدا را انجام خواهیم داد.

گروه ونوس – مجری عایق صوتی،حرارتی و برودتی در منازل، مکان های اداری و صنعتی گروه ونوس با بهره گیری از روش ها و مصالح روز در اجرای انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتی برای شما آرامش رابه ارمغان می آورد.عایق صوتی تخصص ماست.گروه ونوس

آیا رنگ ضد صدا برای مسدود کردن صدا بهتر است یا جذب صدا؟

مواد مسدود کننده صدا متراکم هستند و از انتقال نویز بین فضاهای مختلف جلوگیری می کنند. به عنوان مثال، بسیاری از هتل‌ها با استفاده از غشای دیواری عایق صدا بین اتاق های مهمان ساخته شده اند تا مهمانان نتوانند صدای تماشای تلویزیون یا صحبت همسایگان خود را بشنوند. در این حالت غشاء به گل میخ ها متصل می شود و سپس با دیوار خشک پوشانده می‌شود. با جدا کردن مواد سفت و سخت و افزودن یک محصول متراکم با جرم، آنها می توانند دیوارهای اتاق مهمان هتل را عایق صدا کنند.

اما مواد جاذب صدا متخلخل هستند و نمی توانند انتقال صدا را بین فضاها متوقف کنند. محصولات جذب صدا برای حذف پژواک و طنین در یک فضا کار می کنند تا به وضوح و حجم گفتار کمک کنند. به طور معمول، پانل های جذب صدا در رستوران ها، باشگاه ها، اتاق های کنفرانس یا هر مکان دیگری که درک گفتار حیاتی است نصب می شود.

رنگ و پانل های آکوستیک برای دیوارها

پانل های دیواری آکوستیک، چه از فایبرگلاس یا فوم ساخته شده باشند، راه حل های بسیار موثرتری برای کاهش اکو نسبت به رنگ آکوستیک هستند. اگرچه هر دو را می توان با هم برای کیفیت صدای برتر در یک استودیوی ضبط استفاده کرد، پانل های آکوستیک بیشتر کار را انجام می دهند.
بنابراین رنگ ضد صدا در چه ظرفیتی کار می کند؟ این رنگ آکوستیک برای جذب صدا کار می کند، اما صدا را مسدود نمی‌کند. واقعا هیچ رنگی وجود ندارد که بتواند صدا را قطع کند، مهم نیست چقدر ضخیم باشد. اگر جرم واقعی مانند لایه دیگری از دیوار خشک یا غشای عایق صدا اضافه نمی کنید، پس دیوار را عایق صدا نمی کنید.

ارتباط با ما – گروه ونوس – اجرای انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتیگروه ونوس | ارتباط با ما | مشاوره و راهنمای تخصصی در زمینه انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتی| با ما در ارتباط باشید| صفحه ارتباط با ما گروه ونوسگروه ونوس

کاربردهای صحیح رنگ آکوستیک

اکنون می‌توانیم به موقعیت‌هایی بپردازیم که در آن رنگ ضد صدا مفید است:

کنترل اکو در اتاق هایی با فرش یا مبلمان محدود

کنترل طنین اضافی (به همراه پانل ها) در یک استودیوی ضبط خانگی

کاهش صدا در یک اتاق با کاهش پژواک و ریورب

به طور مشابه، پانل های جذب صدا و سایر مواد با ضریب کاهش نویز (NRC) به جذب صدا کمک می کنند.

استفاده نادرست از رنگ آکوستیک

اینها موقعیت هایی هستند که در آنها رنگ عایق صدا تأثیر کمی دارد یا هیچ تأثیری ندارد:

مسدود کردن انتقال صدا بین اتاق های مجاور

مسدود کردن سر و صدای یک همسایه با صدای بلند

مسدود کردن صدایی که از یک درب می‌آید

کاهش صدای پا از کف بالا

علم پشت رنگ

بسیاری از این برندهای رنگ "ضد صدا" آنچه را که آنها ترماسل می نامند با رنگدانه های موجود در رنگ مخلوط شده اند. هنگامی که صدای صدا به ترمسل ها برخورد می کند، آنها مانند ضربه های دوچرخه عمل می کنند و ضربه صدا را جذب می کنند، بنابراین اکو را کاهش می دهند. حتی با وجود تمام این اطلاعات در مورد رنگ ضد صدا، واقعاً بهترین گزینه برای جذب صدا نیست.

مواد عایق صدا برای دیوار عایق صدا

عایق صدا یک دیوار با مواد عایق صدا، مقرون به صرفه ترین راه برای دستیابی به بهترین هدف است. محصولاتی مانند رنگ آکوستیک هیچ تاثیری بر میزان صدایی که دیوار مسدود می‌کند نخواهد داشت.
دلیل اینکه این رنگ‌های آکوستیک واقعاً نمی‌توانند صدا را مسدود کنند این است که از روی دیوار خشک موجود عبور می‌کنند.

ما خیلی عمیق به علم پشت جداسازی نخواهیم رفت، اما اساساً صدا همچنان می تواند به راحتی از مواد سفت و سختی که در حال لمس هستند عبور کند. بنابراین، هنگامی که صدا از یک دیوار عبور می کند، ابتدا به دیوار خشک برخورد می کند، سپس از طریق ناودانی ها حرکت می کند و از طرف دیگر خارج می شود. به همین دلیل است که استفاده از یک لایه غشای عایق صدا بسیار مؤثرتر از یک لایه اضافی از دیوار خشک است، اتصالی را می شکند که به صدا اجازه می دهد به راحتی حرکت کند.

روش های عایق صدای دیوار | پرسپتعایق صدا دیوارها عایق در دیوار با پوشش عایق پشم سنگ یک ماده عایق صوتی عالی است. مگر اینکه یک ساختمان یا یک اتاق در یک ساختمان به طور خاص براپرسپت

نتیجه استفاده از رنگ ضد صدا برای دیوارها

به طور کلی، بسته به بودجه و مشکلات صوتی شما، رنگ آکوستیک نمی تواند راه حل مناسبی برای شما باشد. به یاد داشته باشید، انتظار نداشته باشید که هر گونه سر و صدایی را مسدود کند، بنابراین اگر همسایگان پر سر و صدا دارید، صدایی را که از  می شنوید کاهش نمی دهد. اما با این حال به جذب صدا کمک می کند، اگر این مشکل شماست، باید به شدت پانل های دیواری را در نظر بگیرید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه عایق ونوس

گروه ونوس فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۸ آغاز کرد. فعالیت اصلی این گروه در زمینه ی طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی و خدمات عایق های صوتی می باشد. گروه ونوس شامل دو کادر مجرب و مجزا شامل طراحان متخصص و مجریان با تجربه در زمینه عایق های صوتی، حرارتی و برودتی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد. گروه طراحی و کارشناسی گروه طراحی شامل طراحان حرفه ای و آشنا با به روز ترین طراحی های مدرن دنیا و حرفه ای ترین نرم افزار های طراحی می باشد. خوشبختانه وجود این افراد در گروه تا حد زیادی باعث راهنمایی مشتریان و کمک در تصمیم گیری نهایی آنها شده است. گروه اجرایی و عملیاتی گروه اجرایی نیز از افراد با تجربه و آموزش دیده ای تشکیل شده است. هر کدام از افراد در حیطه شغلی خود به صورت کاملا حرفه ای مشغول فعالیت می باشند. خبره بودن کادر اجرایی موجب سهولت در تصمیم گیری مشتریان و از همه مهم تر صرفه جویی در هزینه های نهایی می گردد. این ویژگی در نهایت رضایت مشتریان محترم را در پی دارد. در گروه ونوس فعالیت افراد با تجربه در کنار هم موجب می شود که علاوه بر زیبایی شناختی طرح ها امکان سنجی طرح ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. ونوس سعی دارد تا طرح مورد نظر در حد یک ایده باقی نماند و به مرحله اجرا برسد. این گروه تا کنون توانسته است تمامی پروژه های خود را با موفقیت و از همه مهم تر رضایت کامل مشتریان به پایان برساند. امید است زین پس نیز بتواند به یاری پروردگار و حمایت شما مشتریان محترم مسیر تعالی خود را با موفقیت طی کند.

اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

محیط زیست