اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140108266826617491
در دسترس نیست

پشم شیشه یا پشم سنگ

پشم شیشه یا پشم سنگ کدامیک عایق صدا و آکوستیک بهتری است؟

کد: 140108266826617491

، تهران , (اخبار رسمی): اغلب افراد در مورد تفاوت بین پشم شیشه و پشم سنگ برای عایق صدا سوال می کنند. در بحث پشم شیشه در مقابل پشم سنگ برای عایق صدا و آکوستیک، پشم سنگ برتر است. در فرکانس‌های پایین‌تر، که اغلب مشکل بزرگ‌تری در خانه‌ها هستند، بهتر است. همچنین، این گزینه ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

 پشم شیشه یا پشم سنگ کدامیک عایق صدا و آکوستیک بهتری است؟
پشم شیشه یا پشم سنگ کدامیک عایق صدا و آکوستیک بهتری است؟

چند موقعیت وجود دارد که در آن ها به دلیل خواص منحصر به فردش بهتر است. در اینجا بهترین پیشنهادات من برای استفاده از پشم سنگ و پشم شیشه در عایق صوتی است.

 پشم شیشه یا پشم سنگ کدامیک عایق صدا و آکوستیک بهتری است؟

اغلب افراد در مورد تفاوت بین پشم شیشه و پشم سنگ برای عایق صدا سوال می کنند. در بحث پشم شیشه در مقابل پشم سنگ برای عایق صدا و آکوستیک، پشم سنگ برتر است. در فرکانس‌های پایین‌تر، که اغلب مشکل بزرگ‌تری در خانه‌ها هستند، بهتر است. همچنین، این گزینه ارزان‌تر و در دسترس‌تر است.

در این مقاله، تفاوت‌های مهم بین پشم شیشه و پشم سنگ و اینکه این موضوع چگونه بر استفاده از آن‌ها برای عایق صدا تأثیر می‌گذارد را بررسی می‌کنم. امیدواریم در پایان متوجه شوید که چرا یکی از دیگری بسیار بهتر است.

گروه ونوس – مجری عایق صوتی،حرارتی و برودتی در منازل، مکان های اداری و صنعتیگروه ونوس با بهره گیری از روش ها و مصالح روز در اجرای انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتی برای شما آرامش رابه ارمغان می آورد.عایق صوتی تخصص ماست.گروه ونوس

پشم شیشه و پشم سنگ چیست؟

برای درک کاربرد آنها در پروژه های عایق صدا، ابتدا درک دقیق این محصولات مفید است. پشم شیشه به عنوان عایق فایبرگلاس نیز شناخته می شود. احتمالاً به تازگی متوجه شده اید که نام این محصول را شنیده اید، زیرا در اکثر خانه ها و فروشگاه ها وجود دارد.

به بیان ساده، عایق پشم شیشه از شیشه ای ساخته می شود که به الیاف چرخیده و سپس با استفاده از یک عامل اتصال به ورقه ها تبدیل شده است. لایه‌های نازک برای استحکام و پایداری بیشتر به یکدیگر فشرده می‌شوند و به یک ورق بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند.

پشم سنگ، همچنین به عنوان پشم معدنی شناخته می شود، در اصل همان محصول است. اما به جای شیشه، از سنگ تابیده یا سیلیس ساخته شده است. مانند پشم شیشه، سنگ به رشته‌هایی (مانند آب نبات پنبه‌ای) می‌چرخند و سپس به ورقه‌ها متصل می‌شود.

نکته مهم این است که هر دوی این محصولات در درجه اول عایق حرارتی هستند. آنها با به دام انداختن حباب های کوچک هوا بین الیاف کار می کنند و این همان چیزی است که خود عایق حرارتی را فراهم می کند. در مقایسه با جامدات، گازها دارای رسانش حرارتی بسیار ضعیفی هستند که آنها را عایق های خوبی می کند. البته، ما به خواص هدایت حرارتی آنها علاقه نداریم، بلکه به خواص عایق صوتی آنها علاقه داریم.

همانطور که قبلاً می دانید، عایق صدا بر اساس چندین اصل اصلی کار می کند، از جمله:

  • جرم
  • جداسازی
  • جذب
  • تضعیفی

پشم شیشه و پشم سنگ هر دو به میزان های متفاوتی بر جذب متکی هستند. جذب صدا زمانی اتفاق می‌افتد که امواج صوتی وارد یک ماده شده و مقداری (یا تمام) انرژی خود را صرف ایجاد ارتعاش در ذرات می‌کنند. مواد با ساختار باز برای جذب امواج صوتی مفید هستند. فوم آکوستیک احتمالا بهترین نمونه از یک محصول خاص عایق صوتی است.

اما نکته مهم این است که فایبرگلاس از منظر عایق صدا بهتر است. این به این دلیل است که عایق کرکی آن چگالی کم دارد، به این معنی که ارتعاش امواج صوتی از طریق آن دشوارتر است.

توجه داشته باشید، با این حال، این برای عایق صدا به جای مدیریت آکوستیک است. در این شرایط، چگالی کمتر مورد توجه قرار می گیرد، زیرا ماده متراکم تر جرم بیشتری برای ارتعاش دارد.به طور خلاصه، هر دو پشم شیشه و پشم سنگ به عایق صدا کمک می کنند بر خلاف نحوه کمک به عایق حرارتی. ساختار باز و چگالی آنها در جذب امواج صوتی نسبتاً مؤثر است که در حفره های دیوار مفید است.

ارتباط با ما – گروه ونوس – اجرای انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتیگروه ونوس | ارتباط با ما | مشاوره و راهنمای تخصصی در زمینه انواع عایق های صوتی، حرارتی و برودتی| با ما در ارتباط باشید| صفحه ارتباط با ما گروه ونوسگروه ونوس

مقایسه پشم شیشه و پشم سنگ

البته هر دو محصول از نظر ساخت و کاربرد تقریباً مشابه هستند. اما چند تفاوت مهم وجود دارد که ارزش در نظر گرفتن دارد. در اینجا یک نمودار مقایسه مفید وجود دارد تا بتوانید این تفاوت ها را به وضوح ببینید.

                                         پشم شیشه                             پشم سنگ
مواد                                   الیاف شیشه                        سنگ یا فیبر سیلیس
هزینه                                  کم                             متوسط ​​(تقریبا 10درص بیشتر)
محتوای  بازیافتی                 30 درصد                                 تا 70 درصد 
سهولت نصب                     سخت                                 آسان
مقاومت در برابر آتش           بله                                     بله
چگالی(lbs/ft.3)                         6                                       8

NRC                                0.8-1.0                                0.6-0.9                                

ارزش آن را دارد که برخی از این موارد را بشکافیم تا بفهمیم چرا به عایق صدا مرتبط هستند. ما با NRC شروع می کنیم که مخفف ضریب کاهش نویز است. این مقیاس از 0.0 تا 1.0 است که توانایی مواد در جذب امواج صوتی را اندازه گیری می کند.

این به درصدی از صدای جذب شده ترجمه می شود. به این معنی که ماده ای با NRC 0.6 60 درصد انرژی موج صوتی را جذب می کند. بقیه یا از طریق آن می گذرد یا به منبع منعکس می شود.

NRC 1.0 به معنای جذب کامل صدا است. اما قبل از اینکه عجله کنید تا مقداری پشم سنگ بخرید، ارزش آن را دارد که این موضوع را با جزئیات بیشتری درک کنید.

NRC به ضخامت و چگالی بستگی دارد. برای به دست آوردن بالاترین NRC، تقریباً به یک پا یا بیشتر عایق در یک فضا نیاز دارید.

اما NRC نباید به تنهایی در نظر گرفته شود. به عنوان مثال، پشم سنگ ممکن است NRC بالاتری داشته باشد، اما در فرکانس‌های پایین‌تر کمتر موثر است. این جایی است که مشکلات در خانه ایجاد می شود، بنابراین فایبرگلاس به طور کلی گزینه ترجیحی است.

در مقایسه مستقیم اندازه و سطح، پشم سنگ همیشه صدای بیشتری نسبت به پشم شیشه جذب می کند. هر چند فقط این را تا حدی در نظر بگیرید.

سهولت نصب نیز قابل تامل است. نصب فایبرگلاس آسان تر است زیرا به صورت رول می آید و به راحتی در حفره های دیوار جا می شود.

نصب پشم سنگ سخت تر است زیرا شکننده است. در حالی که این باعث می شود برای شکاف های کوچک مفید باشد، اما هنگام پوشاندن مناطق بزرگ می تواند مشکل ساز باشد.

تو شو هنگام نصب هر یک از محصولات همیشه پوشانده می شود زیرا می توانند پوست را تحریک کنند. این هم برای پشم شیشه و هم برای پشم سنگ صادق است.

در نهایت، ما در دسترس هستیم. پشم شیشه اولین انتخاب در خانه ها برای عایق حرارتی است و به طور گسترده در دسترس است. شما به راحتی می توانید آن را در فروشگاه محلی خود یا آنلاین تهیه کنید.

با این حال، پشم سنگ  کمی سخت تر است. همچنین، گران‌تر است، بنابراین  پشم سنگ  از منظر جذب عملکرد بهتری دارد. هزینه، در دسترس بودن و سهولت نصب بیش از جبران نقص های جزئی آن است. همچنین، در فرکانس‌های پایین بهتر عمل می‌کند، که در خانه‌ها مشکل بزرگ‌تری نسبت به فرکانس‌های بالاتر است.

گروه ونوس – خدمات – مجری عایق های صوتی، حرارتی و برودتیخدمات گروه ونوس | مشاوره تخصصی، آماده‌سازی و نصب انواع عایق دیوار، سقف و کف و امور مرتبط با صنعت ساختمانی و دکوراسیون | گروه ونوسگروه ونوس

نحوه استفاده از پشم شیشه یا پشم سنگ در عایق صدا

روش هایی که در آن می توانید از هر دو محصول در یک پروژه عایق صدا استفاده کنید تقریباً مشابه است. با این حال، چند موقعیت وجود دارد که در آن ها به دلیل خواص منحصر به فردش بهتر است. در اینجا بهترین پیشنهادات من برای استفاده از پشم سنگ و پشم شیشه در عایق صوتی است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه عایق ونوس

گروه ونوس فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۸ آغاز کرد. فعالیت اصلی این گروه در زمینه ی طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی و خدمات عایق های صوتی می باشد. گروه ونوس شامل دو کادر مجرب و مجزا شامل طراحان متخصص و مجریان با تجربه در زمینه عایق های صوتی، حرارتی و برودتی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد. گروه طراحی و کارشناسی گروه طراحی شامل طراحان حرفه ای و آشنا با به روز ترین طراحی های مدرن دنیا و حرفه ای ترین نرم افزار های طراحی می باشد. خوشبختانه وجود این افراد در گروه تا حد زیادی باعث راهنمایی مشتریان و کمک در تصمیم گیری نهایی آنها شده است. گروه اجرایی و عملیاتی گروه اجرایی نیز از افراد با تجربه و آموزش دیده ای تشکیل شده است. هر کدام از افراد در حیطه شغلی خود به صورت کاملا حرفه ای مشغول فعالیت می باشند. خبره بودن کادر اجرایی موجب سهولت در تصمیم گیری مشتریان و از همه مهم تر صرفه جویی در هزینه های نهایی می گردد. این ویژگی در نهایت رضایت مشتریان محترم را در پی دارد. در گروه ونوس فعالیت افراد با تجربه در کنار هم موجب می شود که علاوه بر زیبایی شناختی طرح ها امکان سنجی طرح ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. ونوس سعی دارد تا طرح مورد نظر در حد یک ایده باقی نماند و به مرحله اجرا برسد. این گروه تا کنون توانسته است تمامی پروژه های خود را با موفقیت و از همه مهم تر رضایت کامل مشتریان به پایان برساند. امید است زین پس نیز بتواند به یاری پروردگار و حمایت شما مشتریان محترم مسیر تعالی خود را با موفقیت طی کند.

اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید