اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009245579917289

آشنایی با وضعیت حجاب در کشور های غربی

کد: 140009245579917289

https://bit.ly/3p6RKkF

، (اخبار رسمی): در این مقاله به حجاب در کشور های غربی می پردازیم

حجاب در کشور های غربی
آشنایی با وضعیت حجاب در کشور های غربی

 حجاب در کشور های غربی 

چرا حجاب؟

این سوالی است که بیشتر نوجوانان و جوانان درباره آن هزاران پاسخ بر اساس استدلال های خود داده اند ،  در واقع پیکان بیشترین انحرافات و کج‌روی‌ها در نسل جوان به سمت اعتقادات و دین است که دشمنان هر جامعه نیز روی آن تمرکز می‌کنند.

یکی از سوالات جالبی که می‌پرسند مگر در زمان یونان، کوروش، آریایی‌ها، زرتشت و ... حجاب بوده که الان بخواهیم آن را رعایت کنیم؟

از زمان های اول که بهتر به این موضوع نگاه کنیم، حجاب وجود داشته است اما به شکل ها و فرم های مختلف ، از همان انسان های بدوی مشخص بود که برای پوشش خود از برگ برای پوشش خود  استفاده می کردند. 

امروزه با توجه به بیداری اسلامی، افزایش پیشرفت کشورهای اسلامی در مسایلمختلف علمی، اجتماعی و …، گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در کشورهای غربی نیز از روند شایان توجهی برخوردار بودهاست، اما حکومت های غربی بر اساس سکولاریسم پایه ریزی شده و حجاب موجب از بین رفتن این حاکمیت می شود.

عموم دولت مردان غربی معتقد هستند که برای برقراری و گسترش حکومت خود، باید نظام منسجم ارزشهای دینی جوامع غیرغربیو خصوصا حجاب زنان مسلمان را درهم بشکنند.

 نظرات مختلف مطرح شده در کشورهای غربی در باب مسیلهحجاب بررسی شده و نشان داده میشود که حتی مخالفین غربی حجاب نیز از اهمیت آن در حفظ سلامت روانی جامعه آگاه هستند،

نظرات مختلف مطرح شده در کشور های اروپایی و کشور های غربی درباره ی مسحیت نشان می دهد که حجاب میتواند کمک زیادی به کشور های اروپایی بکنید و خود این کشور ها نیز به این فکر هستند که بتوانند حجاب را بهتر رعایت کنند. 

اما از آنجاییکه ترویج حجاب موجب گسترش فعالیت های سیاسی و اجتماعی زنان و از آن مهمتر ترویج دین مبیناسلام شده و این مساله با سیاستها و اهداف آنها در تضاد است، تمامی تلاش خود را برای ممانعت از گسترش اسلام و علیالخصوص حجاب در میان افراد جامعه انجام میدهند.

در زبان عربی حجاب به معنای پوشش است؛ اما همه چیز در همین یک کلمه خلاصه نمی‌شود! ضمن اینکه امروزه دانشمندان به دلایل علمی حجاب پی‌ برده‌اند، دلایلی که 1400 سال پیش توسط قرآن به مسلمانان رسیده است. البته این نکته را یادآور می‌شوم که هدف از تحریر این متن مطلع شدن به دلایل علمی پوشش نیست؛ بلکه آنچه در این مطلب مورد بحث قرار می‌‌گیرد موضوع حجاب در کشورهای غیر اسلامی است.

حجاب در کشورهای غیر اسلامی چه مشکلاتی را به وجود می‌آورد؟

اگر قصد سفر به کشور غیر اسلامی را داشته باشید؛ حتما این سوال بارها برایتان پیش آمده که مردم آن جامعه، چه نگاهی به حجاب دارند؟

شاید این نکته ای که در بالا بیان شد را در نظر نگرفته باشید ، این خود جای تامل و تفکر دوباره است که اگر من به یک کشور غیر مسلمان سفر کنم ، دیدگاه ان ها به حجاب چیست ؟ آیا مورد تمسخر قرار میگیرم ؟ آیا توجهی ندارند ؟ چگونه است ؟ آیا اصلا کشور های غیر اسلامی به حجاب اهمیت می دهند ؟ 
چنین سوالاتی همواره مطرح هستند که اغلب جواب درست و کاملی برای آنها نیست! 

زمانی که از دوستم مژده در این باره پرسیدم (مژده سالهاست که به خاطر شرایط کاری مقیم شهر رن فرانسه است و در طول این مدت به کشورهای زیادی سفر کرده است)؛ اولین جمله‌‌ای که گفت این بود که: “این سوال کاملا جامع است و کشورهای مختلف نسبت به فرهنگ و معیارهای خود، نگاه‌های متفاوتی به مسئله حجاب دارند”.

پوشش در کشور های غربی و غیر اسلامی 

در کشور های غیر اسلامی مانند اروپا و امریکا ، پوشیدن لباس آزاد می باشد یعنی هر مدلی و هر سلیقه ای در این کشور ها یافت می شود ، و نمیتوان گفت که در این کشور ها لباس خاصی مد نظر می باشد ، در کشور های اسلامی از چادر، لباس های بلند، مقنعه پروانه ای ، هد ، شال و هر چیز دیگر که حجاب را کامل کند استفاده میکنند در حالی که در کشور های غیر اسلامی نمیتوان پیدا کرد ، مگر اینکه در سلیقه ها تفاوت باشد و یا اینکه فرد اسلامی و مسلمان در آن کشور زندگی کند.

منبع : سایت حجاب خورشید

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه