اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104296306017289

انواع سرپوش

انواع حجاب و سرپوش در کشورهای اسلامی

کد: 140104296306017289

https://bit.ly/3PHFilJ

، (اخبار رسمی): با توجه به پیشرفت‌های صنعت مد و دیزاین در دنیای پوشاک، ملزومات حجاب نیز بسیار متنوع و به روز شده‌اند. امروزه از سرپوش های مختلفی مانند روسری، مقنعه، شال، هدشال و توربان برای حفظ حجاب استفاده می‌شود که در عین پوشیده شدن، بسیار جذاب و شیک هستند و در مجالس گوناگون قابل استفاده‌اند.

انواع حجاب و سرپوش در کشورهای اسلامی
انواع حجاب و سرپوش

از جمله ملزومات جدید حجاب می توان به هدشال اشاره کرد که به زیبایی آن نیز افزوده است. سر خوردن شال و روسری از مشکلاتی هست که همیشه بانوان محجبه با آن درگیر هستند. هدشال این مشکل را برطرف می کند.

یکی از ملزومات زندگی در جوامع اسلامی، رعایت حجاب و پوشش است. از طرفی در بین زنان و دختران ملسلمان نیز عده ای علاقمند به دنبال کردن مد روز و لباس های زیبا و شیک هستند. در نتیجه دنیای مد به عرصه پوشش و حجاب نیز وارد شده است. مدل های مختلفی از سرپوش نیز در سالیان اخیر مورد استفاده قرار می گیرد که برای مدل لباس ها و مجالس مختلف طراحی شده‌اند.

نکته جالب این است که سبک و مدل حجاب در کشورهای اسلامی مختلف به دلیل تاریخ و فرهنگ بومی آن ها متفاوت است. رعایت حجاب به عنوان یک قانون در برخی کشورهای اسلامی از جمله ایران الزامی است. یعنی مردم در زندگی اجتماعی باید حجاب مشخصی را رعایت کنند.

انواع سرپوش های مختلف مقنعه رسمی ترین نوع سرپوش که برای بعضی از محیط های اجتماعی مانند مدرسه، دانشگاه و ادارات در ایران الزام آور است، مقنعه می باشد. مقنعه ها نیز انواع بسیار متنوعی دارند که می توان به مقنعه آستین دار، ابردوزی، کرپ، کرواتی و ورزشی اشاره کرد.

روسری روسری قدیمی ترین سرپوشی هست که در برهه های مختلف تاریخی مورد استفاده بانوان قرار می گرفته است. روسری ها معمولا به شکل مربع هستند و در ابعاد مختلف پوشیده می شود. امروزه روسری ها از نظر جنس و طرح و رنگ تنوع بسیار بالایی دارند و قاعدتا حجم بالایی از کمد لباس هر خانمی را در بر می گیرد. روسری ها از جنس های نخ، پشم و یا ابریشم موجود هستند و می توان آن ها را با سنگ های زیبا تزیین نمود.

شال و هدشال پس از روسری، متداول ترین نوع سرپوش، شال می باشد. شال ها پارچه مستطیلی شکل هستند که به شکل های خلاقانه ای می توان به دور سر و موها پیچید. کلیپ های آموزشی متعددی برای آموزش بستن شال به روش های مختلف نیز وجود دارد.

و اما هدشال چیست؟ هدشال یکی از ملزومات حجاب است که به تازگی پا به این عرصه گذاشته است و به زیبایی آن افزوده است. سر خوردن شال و روسری از مشکلاتی هست که همیشه بانوان محجبه با آن درگیر هستند. هدشال علاوه بر زیبایی، این مشکل را برطرف می کند. در واقع با دوختن یک هد زیبا به شال که با دوبند در پشت سر گره می خورد، دیگر شال روی سر تکان نمی خورد.

نقاب یا پوشیه به نوعی پوشش که جلوی صورت قرار می گیرد، نقاب یا پوشیه گفته می شود. البته این نقاب طوری دوخته می شود که به غیر از چشم ها، نواحی روی سر، صورت و گردن را نیز بپوشاند. این نوع سرپوش بیشتر در کشور های عربی مورد استفاده قرار می گیرد.

چادر چادر پارچه بلندی است که معمولا به صورت نیم دایره دوخته می شود. البته برای راحتی بیشتر جهت انجام کارهای روزمره، سبک های جدیدی از دوخت چادر مانند چادر عبایی، چادر آستین دار، چادر شالی و چادر ایرانی نیز روج یافته است

برقع گاهی برقع با نقاب اشتباه گرفته می شود، در حالی که با هم فرق دارند. نقاب تنها سر و صورت را می پوشاند اما برقع برای پوشاندن تمام بدن استفاده می شود. برقع پوشیده ترین مدل حجاب است که تنها در قسمت چشم ها از یک پارچه توری استفاده می شود تا دید شخص دچار مشکل نشود. برقع یکی از مدل های رایج حجاب در کشور افغانستان است.

حرف آخر

وجود حجاب و عفاف در بین جوامع تضمین کننده آرامش و امنیت هستند چرا که مانع از به انحراف کشیدن افکار مردم می شود. به خصوص مساله حجاب در کشورهای اسلامی به عنوان یک اصل الزامی در نظر گرفته می شود که عمومین جامعه باید رعایت کنند. تنوع موجود در سرپوش ها و حجاب ها نیز باعث شده بتوان آن را با مد و سلیقه روز نیز هماهنگ کرد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس