اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140205147416717289
در دسترس نیست

Punk Style، شیوه اعتراضی است. بیان "من به نظر دیگران اهمیت نمیدهم".

سبک پانک در طراحی لباس، استایلی خاص و جسورانه

کد: 140205147416717289

، (اخبار رسمی): پانک استایل، نوعی لباس پوشیدن اعتراضی در میان جوانان است. افراد در این سبک با استفاده از شلوارهای پاره، استفاده از زیورآلات و اکسسوری های خشن و بزرگ مانند گردنبند و دستبند میخی، تتو و پیرسینگ صدای اعتراض خود را از شرایط اجتماع به گوش همگان می رسانند.

سبک پانک در طراحی لباس، استایلی خاص و جسورانه
سبک پانک در طراحی لباس

پانک یعنی آزادی برای به وجود آوردن، آزادی برای موفق بودن و شکست خوردن و آزادی برای اینکه خودتان باشید. استایل پانک، یک راه قوی برای مطرح کردن و نشان دادن خودتان و بیان بی اهمیت بودن نظر دیگران است.

 پانک استایل نحوه لباس پوشیدنی است که از اواسط دهه 70 میلادی رواج پیدا کرده و نمادی از اعتراض نسبت به مسئولین جامعه و برابری افراد می باشد. در آن روزگاران به دلیل وضعیت بد اقتصادی و سلطه سرمایه داران، اختلاف طبقاتی بسیار زیادی میان افراد جامعه به وجود آمده بود. این استایل برای اعتراض به وضع موجود و نشان دادن خشم و خشونت نسبت به قدرت های سرمایه گذاری ایجاد شد. 

پانک استایل ابتدا در آمریکا رواج یافت و سپس به سایر کشورها گسترش پیدا کرد. ویژگی خاص سبک پانک در طراحی لباس، استفاده از المان های خشن و ترسناک در ابعاد ظاهری و پوشیدن لباس های پسرانه توسط دختران است که سبکی شبیه استایل تامبوی محسوب می شود. در شیوه پانک، نحوه لباس پوشیدن از هیچ قاعده و قانونی تبعیت نمی کند.

پتی اسمیت:

پانک به معنی آزادی برای به وجود آوردن، آزادی برای موفق بودن و شکست خوردن و آزادی برای اینکه خودتان باشید. پانک یک راه قوی برای مطرح کردن و نشان دادن خودتان است.

هدف از انتخاب سبک پانک در طراحی لباس

هدف جوانان و افراد مختلف از انتخاب این شیوه لباس پوشیدن، جلب توجه اقشار مختلف نسبت به وضعیت درهم ریخته و نابسامان جامعه است و در این راه از هرگونه ابزاری برای نشان دادن خشونت و ترسناک بودن استفاده می کنند. سبک پانک در طراحی لباس از موسیقی با نام (Punk Rock) نشات گرفته و شعر اصلی آن" خودت انجامش بده" می باشد. این نوع موسیقی، متدی خشن از راک بوده که در ارتباط با سیاست است. استایل پانک نمادی از این است که فرد اختیار زندگی خود را به دست گرفته و اجازه دخالت اشخاص دیگر را در تصمیم گیری های خود نمی دهد. یکی از خصوصیات دختران پیرو این سبک این است که دوست دارند ظاهری پسرانه داشته (استایل تامبوی) و پسران با استفاده از خط چشم های مشکی و پیرسینگ و اکسسوری های مختلف، جلوه پسرانه خود را از بین ببرند. هدف اصلی افراد از استفاده از این نوع پوشش و آرایش این است که اعلام کنند من به نظر دیگران اهمیت نمی دهم. 

ویژگی خاص استایل پانک چیست؟

اجزای تشکیل دهنده پانک، از استایل های مختلف گرفته شده و با اثرگذاری فرهنگ BDSM به شکل امروزی درآمده است. از ویژگی های این سبک می توان استفاده از مواردی نام برد که در ادامه به آن ها اشاره می شود:

  • شلوارهای پاره و زاپ دار
  • شلوارهای چهارخانه
  • استفاده از پوتین های ساق دار و نظامی (کفش های رنگی در این استایل جایی ندارد)
  • لباس های وصله دار که نوارهایی را با سنجاق قفلی به آن وصل کرده اند.
  • شلوار و کت های چرمی با رنگ مشکی (برای حمایت از حقوق حیوانات از چرم های مصنوعی استفاده می کردند)
  • کت و شلوار جین همراه با کیف دستی بزرگ
  • جوراب شلواری های توری
  • زنجیر، اکسسوری های میخی، گردنبند های بزرگ و ضخیم، دکمه و پیکسل
  • رنگ موهای غیر متعارف
  • موهای ژولیده، نامرتب و بعضا تراشیده
  • استفاده از تتو و پیرسینگ (تتو های حاوی پیام های اجتماعی و سیاسی)

در کل استایل پانک شامل لباس های شلخته، کثیف و نامرتب و در اکثر مواقع پاره است که با نوار چسب بهم وصل شده اند.

معروف ترین طراح لباس های پانکی

طراح اهل بریتانیا، خانم ویوین وست وود که در ابتدا با طراحی زیور آلات سبک پانک به شهرت رسید. وی در این زمینه 2 بار به عنوان طراح برتر انتخاب شده و از ملکه جایزه دریافت کرد. خانم vivienne westwood در طراحی های خود از نحوه لباس پوشیدن موتورسواران و خوانندگان راک الهام می گرفت.

با توجه به اینکه سبک پانک در طراحی لباس، یک شیوه جسورانه و نامتعارف است، فردی که این سبک را به عنوان یک انتخاب روزانه در نظر می گیرد باید دارای چنین خصوصیاتی باشد. 

استایل پانک در کشورهای مختلف

پانک استایل در کشورهای مختلف به شیوه های متفاوت اجرا می شود. در ابتدا با استفاده از لباس های رنگی رنگی جلوه گر شد. پس از آن در نیویورک با استفاده از لباس هایی سراسری با رنگ مشکی، سعی کردند تفاوت عقیده را به همگان نمایش دهند.

سیر تکاملی لباس های پانک در بازار

در ابتدا پانکرها به دلیل خاص بودن و استفاده از المان ها و اکسسوری های مختلف در طراحی لباس خود، مجبور بودند لباس هایشان را خودشان بدوزند و یا به خیاط، متناسب با سلیقه شان سفارش دهند. اما با گذشت زمان به تولید انبوه رسید و افراد می توانستند لباس خود را از فروشگاه های سراسر دنیا تهیه کنند. 

سخن آخر

امروزه هنوز هم استایل پانک در میان افراد علی الخصوص جوانان رواج زیادی دارد. افرادی که سبک پانک را در طراحی لباس انتخاب می کنند شخصیتی جسور و معترض به شرایط اجتماعی، سیاسی و یا اختلاف طبقاتی موجود در جامعه دارند که از این طریق صدای اعتراض خود را به گوش همگان می رسانند. در این استایل از لباس های نامتعارف مانند شلوارهای پاره یا چهارخانه، جوراب شلواری های توری، لباس های چرمی مشکی و اکسسوری و زیورآلات بزرگ و ضخیم استفاده می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مد و لباس