اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105246357217289

تشویق فرزندان به رعایت حجاب

چطور فرزندان خود را به حجاب ترغیب کنیم؟

کد: 140105246357217289

https://bit.ly/3PnhbIn

، (اخبار رسمی): امروزه تمایل کودکان و جوانان به رعایت حجاب و عفاف جزو نگرانی های اصلی دولتمردان و جامعه شناسان قرار گرفته است. بهترین راه حل برای ایجاد علاقه در این زمینه، انجام کارهای فرهنگی و آموزشی از سنین کودکی است تا فرد در جوانی به آگاهی کامل از فواید رعایت حجاب برای خود و جامعه دست یافته باشد.

چطور فرزندان خود را به حجاب ترغیب کنیم؟
راه های تشویق جوانان به حجاب

خانواده به عنوان اولین اجتماع، بیشترین تاثیر را در تشویق دختران از سنین کودکی به حجاب دارد که ساده ترین روش آن بیان داستان های شیرین و دادن هدیه‌های ویژه مانند ملزومات حجاب به آن‌ها است.

در سالیان اخیر تشویق دختران و بانوان جامعه به رعایت حجاب و پوشش بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما آیا این ارزش دینی و فرهنگی را می توان به زور اجبار ترویج داد؟ چه راه‌هایی برای ترغیب جامعه به رعایت حجاب و عفاف وجود دارد و از چه سنی باید این راهکارها را اجرا نمود؟

این‌ها سوالاتی است که ذهن بسیاری از ما را درباره مقوله حجاب به خود مشغول کرده است. یکی از راه های ایجاد تمایل خانم‌ها برای داشتن حجاب، ایجاد تنوع در طرح و مدل های ملزومات حجاب برای استفاده از آن ها در موقعیت های اجتماعی متفاوت است.

تاثیر انواع حجاب در ایجاد علاقه به آن در واقع با پیشرفت علم مد و طراحی لباس در دنیا، ملزومات حجاب نیز باید روز به روز جدیدتر و جذاب تر شوند. از قدیم همه ما روسری و شال را به عنوان ابزار حجاب استفاده می کردیم و هنگام شروع سال تحصیلی به دنبال تولیدی مقنعه برای انتخاب بهترین جنس و مدل آن گشته ایم. خوشبختانه صنعت پوشاک و اکسسوری های حجاب به خصوص مقنعه پیشرفت چشمگیری داشته و مدل های متنوع آن انتخاب را برای ما ساده می‌کند. اما ملزومات جدید آن کدامند؟

آشنایی با انواع اکسسوری حجاب همان طور که گفته شد، یکی از راه های ایجاد تمایل در دختران از کودکی تا جوانی خرید ملزومات متنوع حجاب است. این کار باعث می‌شود پوشش آن ها جنبه تکراری پیدا نکند و بانوان برای مراسم مختلف انتخاب متنوعی از حجاب را داشته باشند. ملزومات جدیدی که امروزه برای پوشش و عفاف در موقعیت های متفاوت استفاده می‌شود شامل موارد زیر است:

شال هدشال توربان ساق دست

از توربان بیشتر در مجالس رسمی مانند عقد و عروسی استفاده می‌شود و اکثر مدل های آن به شکل زیبایی تزیین می گردد. هدشال نیز که با عنوان هد ضربدری نیز شناخته می‌شود، برای حفظ حجاب بیشتر هنگام پوشیدن شال یا روسری مورد استفاده قرار می گیرد و بر جذابیت آن نیز می افزاید.

راه های ترغیب جوانان به رعایت حجاب خانواده به عنوان اولین اجتماع می تواند بیشترین تاثیر را در این امر داشته باشد. تشویق دختران از سنین کودکی به حجاب با بیان داستان‌های شیرین و هم چنین دادن هدیه های ویژه مانند ملزومات حجاب به آن‌ها می تواند اولین مرحله باشد. هم زمان با رشد فرزندان باید سیره انبیا و امامان را به صورتی جذاب به آن ها فهماند. از هر گونه اجبار و تنبیه در رابطه با نوع پوشش باید در سنین کودکی خودداری نمود چراکه خاطرات بدی را در ذهن آن ها ثبت می‌کند.

حرف آخر

جوانی حساس ترین دوره زندگی هر انسانی است که همواره او را بر سر دوراهی انتخاب و شک و دو دلی قرار می دهد. در رابطه با مقوله حجاب نیز به همین شکل است. اگر شاکله شخصیت جوان در سنین کودکی به درستی ترسیم شده باشد و والدین برای تربیت فرزندان خود مطالعه کنند و بهترین روش را برگزینند، دیگر تصمیم گیری و تشخیص انتخاب درست در سن جوانی سخت نمی‌شود.

در این صورت است که جوانان درک می‌کنند داشتن حجاب و عفاف پیش از همه به نفع خودشان است و در مرحله بعدی به سلامت و ایمنی جامعه کمک می‌کند. در نتیجه حجاب اجباری و استفاده از زور دیگر هیچ جایگاهی نخواهد داشت.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051334*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

مد و لباس | روانشناسی و موفقیت