اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010075609517491

آشنایی با روش کاهش صدا با عایق صوتی دیوار اتاق

روش های عایق صدای دیوار

کد: 140010075609517491

https://bit.ly/3z5oRZh

، تهران , (اخبار رسمی): مشکل عایق صدا معمولاً تا زمانی که ساکنان شکایت نکنند مطرح نمی شود. عایق صدا در طول ساخت و ساز آسان تر از انجام آن بعد از عمل است، اما محصولاتی وجود دارند که به شما امکان می دهند بدون حذف دیوار خشک، عایق صوتی موثری اضافه کنید.

روش های عایق صدای دیوار
عایق صوتی

بسیاری از مشکلات صوتی تنها پس از اتمام ساخت و ساز بوجود می آیند. همسایگان پر سر و صدا ممکن است در همسایگی نقل مکان کنند، یا یک پروژه مسکونی جدید ممکن است باعث افزایش سر و صدا در محله شود.

مگر اینکه یک ساختمان یا یک اتاق در یک ساختمان به طور خاص برای ساکت بودن ساخته شود، مشکل عایق صدا معمولاً تا زمانی که ساکنان شکایت نکنند مطرح نمی شود. عایق صدا در طول ساخت و ساز آسان تر از انجام آن بعد از عمل است، اما محصولاتی وجود دارند که به شما امکان می دهند بدون حذف دیوار خشک، عایق صوتی موثری اضافه کنید. استراتژی عایق صوتی بهینه به سطح کاهش نویزی که می‌خواهید برسید بستگی دارد، و این تا حدی به فرکانس منبع صدا بستگی دارد. مواد عایق صدا که مکالمات با صدای بلند را فیلتر می کنند ممکن است در برابر صداهای ترافیکی یا طبل بی اثر باشند.

چگونه دیوار مشترک را عایق صدا کنیم | پرسپت با وجود زندگی آپارتمان نشینی و وجود دیوارهای مشترک بین اتاق‌ها و آپارتمانها همه افراد به نوعی از وجود سر وصدای موجود و تردد بین اتاق‌ها رنج میبرند پرسپت

اگر تنها چیزی که می خواهید این است که صدای همسایه هایتان را مسدود کنید تا بتوانید خواب خوبی داشته باشید، ممکن است بتوانید این کار را با نصب یک لایه اضافی از دیوار خشک مخصوص یا پرده های عایق صوتی آویزان انجام دهید. با این حال، اگر هدف شما ایجاد یک پیله برای عقب نشینی از دنیای پر سر و صدا است - یا ایجاد یک استودیوی ضبط - احتمالاً باید دیوار خشک را بردارید و موادی را به قاب اضافه کنید.

گروه ونوس – عایق صوتی دیوار – مجری عایق صوتی، حرارتی و برودتیاجرای عایق صوت بر روی دیوارهای مشترک منازل مسکونی با عایق پشم سنگ و کناف نصب سریع و راحت با حداقل میزان اشغال فضای موجود توسط کادر حرفه ای گروه ونوسگروه ونوس

رتبه بندی انتقال صدا

اثربخشی مواد عایق صدا با رتبه بندی STC (کلاس انتقال صدا) آن اندازه گیری می شود. سازندگان این را در یک موقعیت آزمایشی تعیین می کنند که در آن یک سیگنال با شدت شناخته شده از یک اتاق از طریق یک مانع با ضخامت مشخص به اتاق دیگر منتقل می شود، جایی که شدت صدا در چندین فرکانس مختلف اندازه گیری می شود. اندازه‌گیری‌ها یک منحنی ایجاد می‌کنند، زیرا تلفات انتقال با فرکانس صدا متفاوت است. رتبه بندی STC یک مانع خاص با مقایسه منحنی با منحنی های مرجع استاندارد STC تعیین می شود.

برخی از مواد ممکن است صداهای آواز را فیلتر کنند اما به صداهای بم اجازه عبور می دهند.

در حالی که رتبه بندی STC یک ماده عایق ایده ای از توانایی عایق صدا آن را ارائه می دهد، اما تمام داستان را بیان نمی کند. شماره STC فقط فرکانس‌های کمتر از 125 هرتز را در نظر می‌گیرد و بسیاری از صداهایی که باعث شکایت می‌شوند، مانند صداهای ترافیکی و صداهای باس که از بلندگوهای قدرتمند می‌آیند، در فرکانس‌های کمتر از آن لرزش دارند. برخی از مواد در مسدود کردن صداهای فرکانس پایین بهتر از سایرین هستند، حتی اگر ممکن است رتبه بندی STD پایین تری داشته باشند. در پایان، ماهیت صدایی که می خواهید مسدود کنید، تعیین کننده اصلی ماده عایق است که باید استفاده کنید.

چهار استراتژی برای کاهش صدا

فیزیک انتقال صدا از طریق دیوار کمی پیچیده است، اما اساساً چهار روش برای کاهش آن و ایجاد محیطی آرام‌تر در اتاق وجود دارد.

جرم را افزایش دهید.

 صدا در یک ماده سبک راحت تر از مواد متراکم حرکت می کند. مواد سنگین مانند شیشه، بتن و فلز همگی مانع انتقال صدا می شوند. گاهی اوقات افزودن یک لایه اضافی از دیوار خشک به دیوار تنها کاری است که باید انجام دهید تا نویز را تا حدی راحت کاهش دهید.

ارتعاشات را جذب کنید.

 لایه ای از مواد جاذب صدا، صدا را در دیوار جذب می کند به همان روشی که بالش صدای فریاد ناامید کننده را در طول یک جلسه درمانی جذب می کند. عایق فایبر گلاس درجاتی از جذب صدا را فراهم می کند، اما بهترین جاذب صدا در دیوار، عایق پشم سنگ است که متراکم است و در عین حال به اندازه کافی متخلخل برای جذب ارتعاشات است.

پشم سنگ چیست؟ | پرسپت پشم سنگ و ویژگی های آن پشم سنگ یک عایق صوتی حرارتی با الیاف معدنی می‌باشد. ماده اولیه‌ی عایق پشم سنگ، بازالت است که از گروه سنگ‌های آذرین و بازمانده فعالیت‌های پرسپت

ارتعاشات را خنثی کنید.

 مواد بسیار متراکم مانند وینیل بارگذاری شده با جرم (MLV) در برابر لرزش مقاومت می کنند، بنابراین وقتی امواج صوتی از آنها عبور می کنند، دامنه امواج کاهش می یابد. این مواد برای پوشاندن لوله ها و کانال های پر سروصدا در داخل دیوار موثر هستند. MLV به صورت رول عرضه می شود و می توانید آن را پشت دیوار خشک نصب کنید.

سیستم کانال ارتجاعی

پوشش دیوار را از قاب جدا کنید. 

صدا از دیوار عبور می کند زیرا مواد دیوار ارتعاشات را منتقل می کنند. اگر تخته دیواری را از قاب جدا کنید، صدا مسیر مستقیمی از طریق دیوار نخواهد داشت. یکی از روش‌های انجام این کار، اتصال کانال‌های فلزی انعطاف‌پذیر به ناودانی‌ها است که به دیوار خشک اجازه می‌دهد تا "شناور" شود و توانایی آن در انتقال امواج صوتی را کاهش دهد. یا می‌توانید دیوار را با ردیف‌های ناودانی پلکانی بسازید که به‌گونه‌ای چیده شده‌اند که دیوارپوش‌های دو طرف دیوار به ناودانی‌های مختلف متصل شوند.

عایق صدا در حین بازسازی

لایه هایی از مواد عایق صدا.

اگر با دیوارهای بدون پوشش یا دیوارهای ساختمانی از ابتدا کار می کنید، گزینه های عایق صوتی بیشتری خواهید داشت. شما می توانید یک روش جذب صدا، مانند نصب عایق پشم سنگ، را با یک روش جداسازی مانند کانال ارتجاعی یا ناودانی های تکان دهنده ترکیب کنید. اگر به کانال‌ها یا لوله‌های پر سر و صدا دسترسی دارید، می‌توانید قبل از نصب آن‌ها را با مواد ضد صدا مانندعایق الاستومری بپوشانید..

عایق الاستومری چیست؟ | پرسپت عایق الاستومری سبک وزن و منعطف لاستیکی است، که به عنوان عایق حرارتی و برودتی به کار گرفته می شود. عایق الاستومریک در شکل لوله ای، رولی و ورق پرسپت

 هنگامی که دیوارها را می پوشانید، یک دیوار خشک دولایه نصب کنید، یا دیوار خشک عایق صدا را نصب کنید، که دارای یک هسته سنگین از فلز یا مواد دیگر برای اضافه کردن جرم اضافی است. به طور خلاصه، می توانید از هر چهار روش عایق صدا برای به دست آوردن حداکثر کاهش صدا استفاده کنید.

اجرای عایق صدا در حین بازسازی | پرسپت برنامه های بازسازی شما هر چه که باشد، می توانیم پیشنهاد کنیم عایق صدا را به معادله اضافه کنید. دلایل زیادی برای عایق صدا در حین بازسازی وجود پرسپت

عایق صوتی پس از ساخت

بسیاری از مشکلات صوتی تنها پس از اتمام ساخت و ساز بوجود می آیند. همسایگان پر سر و صدا ممکن است در همسایگی نقل مکان کنند، یا یک پروژه مسکونی جدید ممکن است باعث افزایش سر و صدا در محله شود. هنگامی که انجام یک بازسازی کامل برای کاهش نویز غیرعملی است، نصب دیوار خشک جدید با پشتی از چسب جاذب نویز اغلب جایگزین مناسبی است. دیوار خشک جرم اضافی اضافه می کند و چسب دیواره خشک را از سطح دیوار جدا می کند در حالی که خود به عنوان یک جاذب صدا نیز عمل می کند. چسب سبز رایج ترین چسب جاذب صدا در بازار است.

یک لایه دیوار خشک 5/8 سانتی با یک بار چسب جاذب صدا در پشت آن می تواند STC 52 تولید کند که عایق صوتی خوبی محسوب می شود. صداهای بلند تولید شده توسط آلات موسیقی یا بلندگوها فقط صداهای ضعیف مجاور اتاقی با این سطح از عایق صدا هستند. احتمالاً مکالمات و صداهای سر و صدای ترافیک اصلا شنیده نخواهد شد.

روش های عایق صوتی آسان

فوم آکوستیک پشت چسبی

ب ا قرار دادن استراتژیک پانل های فوم می توانید انتقال نویز را از 25 تا 30 درصد کاهش دهند.
افرادی که به دنبال یک راه حل آسان عایق صدا هستند که شامل بازسازی کم یا بدون بازسازی هستند، گزینه های مختلفی دارند.

چطور فوم آکوستیک را نصب کنیم؟ | پرسپت چطور فوم آکوستیک را نصب کنیم؟ وقتی اتاقی را تصور می کنید که در آن به فوم آکوستیک نیاز است، احتمالاً ابتدا به یک استودیوی ضبط فکر می کنید. صدا برای هنرمندان ضبط پرسپت

پانل های فوم آکوستیک

 پانل های فوم لاستیکی سبک وزن می توانند به طور قابل توجهی انتقال صدا را از طریق دیوار کاهش دهند. این پانل ها دارای چسب موقت یا دائمی هستند و به راحتی نصب می شوند، اما دارای معایبی هستند. آنها تزئینی نیستند و زمانی که در اتاقی که منبع صدا در آن قرار دارد نصب می شوند بهترین کار را دارند. با این حال، آنها می توانند به سرعت کمک های اضطراری ارائه دهند.

پانل‌های آکوستیک را کجا نصب کنیم؟ | پرسپت اگر به دنبال بهبود آکوستیک صدا در خانه یا محل کار خود هستید، پانل های آکوستیک یک راه حل عالی هستند. پانل های آکوستیک معمولاً از پشم معدنی فشرده یا فوم پیچیده شد پرسپت

پرده های عایق صدا 

اگر نمی خواهید فوم را به دیوارهای خود بچسبانید، می توانید به جای آن پرده ها را آویزان کنید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که یک میله روی دیوار نصب کنید تا آنها را از آن آویزان کنید. می‌توانید با پرده‌های معمولی محافظت صوتی داشته باشید، اما پرده‌های آکوستیک که از پشم مقاوم در برابر آتش یا مواد دیگر ساخته شده‌اند، صدای بیشتری را نسبت به پرده‌های معمولی جذب می‌کنند و همچنین عایق حرارتی هستند.

پارتیشن های آکوستیک 

شاید شما نمی خواهید چیزی به دیوارهای خود بچسبانید. در این صورت، پارتیشن‌های صوتی ممکن است از همسایه‌های پر سر و صدا یا صداهای ترافیک به شما تسکین دهند. برخی از این واحدهای مستقل دارای ضریب کاهش نویز (NRC) 1.0 هستند، که به این معنی است که تمام صدای فرود را جذب می کنند. از آنجایی که آنها کل دیوار را نمی پوشانند، همچنان سر و صدا خواهید شنید، اما در سطح کمتری.

یک قفسه کتاب 

پوشاندن یک دیوار پر سر و صدا با یک قفسه کتاب و پر کردن آن با کتاب می تواند راه موثری برای مسدود کردن صداها از آن دیوار باشد. ممکن است ساخت یک قفسه کتاب راحت تر از نصب دیوار خشک جدید باشد و اگر روی قفسه کتاب را با پارچه های آکوستیک بپوشانید، متوجه کاهش قابل توجه نویز در اتاق خواهید شد.

عایق صوتی اتاق خواب | پرسپت چگونه یک اتاق خواب را عایق صدا کنیم برای یک فضای سینمای خانگی یا یک اتاق موسیقی، هدف این است که صدا را در داخل اتاق نگه دارید تا به مناطق پرسپت

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه عایق ونوس

گروه ونوس فعالیت خود را به طور رسمی از سال ۸۸ آغاز کرد. فعالیت اصلی این گروه در زمینه ی طراحی و اجرای انواع دکوراسیون داخلی و خدمات عایق های صوتی می باشد. گروه ونوس شامل دو کادر مجرب و مجزا شامل طراحان متخصص و مجریان با تجربه در زمینه عایق های صوتی، حرارتی و برودتی و اجرای دکوراسیون داخلی و خارجی می باشد. گروه طراحی و کارشناسی گروه طراحی شامل طراحان حرفه ای و آشنا با به روز ترین طراحی های مدرن دنیا و حرفه ای ترین نرم افزار های طراحی می باشد. خوشبختانه وجود این افراد در گروه تا حد زیادی باعث راهنمایی مشتریان و کمک در تصمیم گیری نهایی آنها شده است. گروه اجرایی و عملیاتی گروه اجرایی نیز از افراد با تجربه و آموزش دیده ای تشکیل شده است. هر کدام از افراد در حیطه شغلی خود به صورت کاملا حرفه ای مشغول فعالیت می باشند. خبره بودن کادر اجرایی موجب سهولت در تصمیم گیری مشتریان و از همه مهم تر صرفه جویی در هزینه های نهایی می گردد. این ویژگی در نهایت رضایت مشتریان محترم را در پی دارد. در گروه ونوس فعالیت افراد با تجربه در کنار هم موجب می شود که علاوه بر زیبایی شناختی طرح ها امکان سنجی طرح ها نیز مورد بررسی قرار گیرد. ونوس سعی دارد تا طرح مورد نظر در حد یک ایده باقی نماند و به مرحله اجرا برسد. این گروه تا کنون توانسته است تمامی پروژه های خود را با موفقیت و از همه مهم تر رضایت کامل مشتریان به پایان برساند. امید است زین پس نیز بتواند به یاری پروردگار و حمایت شما مشتریان محترم مسیر تعالی خود را با موفقیت طی کند.

اطلاعات تماس
  • 021332*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل