اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011075663417485

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کد: 140011075663417485

https://bit.ly/3ITcC65

، تهران , (اخبار رسمی): کاغذ سابلیمیشن را میتوان به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان چاپ سابلیمیشن دانست. در واقع میتوان گفت از کاغذ سابلیمیشن که با عنوان کاغذ ترانسفر نیز شناخته می شود، جهت انتقال چاپ بر روی انواع محصولات پارچه پلی استر استفاده می شود.

کاغذ سابلیمیشن چیست | قیمت کاغذ سابلیمیشن و انواع آن
کاغذ سابلیمیشن

فبتاک همواره کوشیده است با تکیه بر دانش فنی و تجربیات گذشته مناسب ترین کاغذ سابلیمیشن با بهترین کیفیت موجود در بازار را به تولید کنندگان عزیز ارائه نماید.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ سابلیمیشن را میتوان به عنوان یکی از اصلی ترین ارکان چاپ سابلیمیشن دانست. در واقع میتوان گفت از کاغذ سابلیمیشن که با عنوان کاغذ ترانسفر نیز شناخته می شود، جهت انتقال چاپ بر روی انواع محصولات پارچه پلی استر استفاده می شود.

برخی از محصولات پارچه پلی استر عبارتند از: روسری، شال، انواع لباس، پرده، انواع کالای خواب و … .

برای اینکه بدانیم چه کاغذی مناسب چاپ بر روی پارچه مورد نظر ماست، لازم است ابتدا انواع کاغذ سابلیمیشن را بشناسیم.

انواع کاغذ سابلیمیشن

 کاغذ سابلیمیشن بر اساس گرماژ، عرض و نوع کوتینگ در دسته های متفاوتی تقسیم بندی می گردد.

تقسیم بندی کاغذ سابلیمیشن بر اساس گرماژ آن

بنا به تولید محصولات پارچه ای پلی استر گوناگون کاغذ سابلیمیشن در گرماژ مختلف تولید می شود، اصولاً هر چقدر پارچه مورد نظر ضخیم تر باشد از کاغذ سابلیمیشن ضخیم تری جهت انتقال چاپ استفاده می گردد.

به عنوان مثال جهت چاپ بر روی پارچه روسری که پارچه ی نازکی است از کاغذ سابلیمیشن 25 گرم استفاده می شود. در حالیکه از این کاغذ نمیتوان جهت چاپ بر روی فرش یا تابلوی فرش استفاده کرد، چرا که که معمولاً برای پارچه های ضخیم تر مرکب بیشتری استفاده می شود که کاغذ های گرماژ پایین توان تحمل وزن این میزان از مرکب را نخواهند داشت و در گرماژ پایین بدون شک سبب چروکیدگی کاغذ در هنگام چاپ شده و احتمال خرابی هد ها را به دنبال خواهد داشت، و یا اینکه در هنگام انتقال چاپ بر روی بر روی پارچه احتمال پس دادن مرکب به کار و ایجاد خسارت به دستگاه کلندر و یا پرس حرارتی وجود خواهد داشت.

عموماً میتوان گفت کاغذ های سابلیمیشن در گرماژ زیر ارائه میگردند:

18، 19 ،22 ،25 ،35 ،36 ،38 ،40 ،42 ،45 ،50 ،52 ،55 ،60 ،62 ،65 ،70 ،75 ،90 ،100، 120، 360

در میان گرماژ ذکر شده کاغذ های سابلیمیشن با گرماژ 25، 30، 35، 40، 45 و 50 گرم معمولاً از محبوبیت بیشتری نزد تولید کنندگان برخوردار هستند.

تقسیم بندی کاغذ سابلیمیشن بر اساس عرض آن

براساس تولید محصولات نهایی پارچه پلی استر، عرض کاغذ های سابلیمیشن متفاوت است.

به عنوان مثال کاغذ عرض 120 سانتی متر جهت چاپ پوشاک ورزشی استفاده میشود، کاغذ عرض 320 سانتی متر جهت چاپ برای تولید انواع رو تختی و یا ملحفه استفاده می گردد. کاغذ عرض 162 سانتی متر را میتوان محبوب ترین عرض کاغذ سابلیمیشن دانست.

از کاغذ های سابلیمیشن عرض 162 با گرماژ متفاوت میتوان جهت چاپ انواع روسری، رو مبلی، پارچه طاقه ای و … استفاده نمود.

تقسیم بندی کاغذ سابلیمیشن بر اساس کوتینگ آن

معنای لغوی واژه  کوتینگ (coating) در زبان انگلیسی معادل پوشاندن در زبان فارسی است، جهت جلوگیری از نفوذ جوهر به بافت کاغذ، روی کاغذ های سابلیمیشن را با ماده ای با عنوان کوتینگ می پوشانند.

کوتینگ ها بنا به نوع کاغذ های متفاوت دارای فرمولاسیون متفاوت هستند. نوع تولید کوتینگ ها نیز متفاوت می باشد، برخی از کوتینگ ها دارای فرمولاسیون ارزان و برخی دیگر دارای فرمولاسیون گران هستند. معمولاً کوتینگ هایی با فرمولاسیون گرانتر دارای پوشانندگی و عدم نفوذ پذیری بیشتر مرکب می باشند.

کاغذ های کوتینگ دار

کاغذ های کوتینگ دار پوشش زیادی دارند که این پوشش مانع جذب مرکب توسط کاغذ می گردد.

میزان پوشش کوتینگ

 بنا به استراتژیک کاغذ سابلیمیشن در کارخانه های متفاوت میزان پوشش و نوع فرمولاسیون کوتینگ ها متفاوت می باشد .

معمولاً کاغذ های سابلیمیشن درجه یک دارای 5 گرم کوتینگ با کیفیت در هر مترمربع می باشد.

کاغذ سابلیمیشن هانسول کره (Hansol)

یکی از تأمین کنندگان اصلی و قدیمی کاغذ سابلیمیشن ارائه شده توسط فبتاک شرکت بزرگ هانسول واقع در شهر سئول در کره جنوبی می باشد.

ویژگی های کاغذ سابلیمیشن هانسول

هانسول یکی از زیر شاخه های شرکت سامسونگ در کره میباشد که در جهت تولید انواع کاغذ فعالیت می نماید، کاغذ سابلیمیشن نیز یکی از محصولات ارائه شده توسط این شرکت است. بنا به استراتژی بازار هانسول، کاغذهای سابلیمیشن هانسول درگرماژ، عرض، کوتینگ و بیس متفاوت است که این تفاوت ها منجر به تولید انواع کاغذ سابلیمیشن در کیفیت های گوناگون جهت استفاده در بازار های متفاوت شده است.

بدین ترتیب طبیعی است که استراتژی بازار و محصولات هانسول در کشور های اروپایی با افریقایی متفاوت باشد.

عوامل اصلی تفاوت در کیفیت کاغذ های سابلیمیشن هانسول عبارتند از:

  • پایه تشکیلی کاغذ
  • نوع کوتینگ
  • میزان کتینگ در هر متر مربع

پایه تشکیلی کاغذ: کاغذ های استفاده شده جهت تولید کاغذ سابلیمیشن دارای پایه تشکیلی یکسان نمی باشد. این تفاوت در رطوبت و نوع پالپ و درجه خلوص پالپ مصرفی جهت تولید کاغذ نمود پیدا میکند.

نوع کوتینگ: بنا به نوع بیس کاغذ جهت تبدیل به کاغذ سابلیمیشن و همینطور سیاست ها ی هزینه ای هانسول، فرمولاسیون کوتینگ جهت تولید کاغذ سابلیمیشن متفاوت است. کوتینگ ها میتواند از نوع گران تر یا ارزان تر باشند که قطعاً بر روی کیفیت نهایی کاغذ سابلیمیشن تأثیر خواهد گذاشت.

میزان کوتینگ در هر متر مربع: با توجه به استراتژی تولید و بازار هانسول میزان کوتینگ مصرفی در هر متر مربع یکسان نمیباشد. برای مثال در برخی از انواع کاغذهای سابلیمیشن هانسول شاهد استفاده از 2-3 گرم کوتینگ در هر متر مربع هستیم، درحالیکه در برخی دیگر از انواع کاغذ سابلیمیشن هانسول این میزان به 5 تا 6 گرم در هر متر مربع نیز میرسد طبیعتاً میزان کوتینگ مصرفی بالاتر در هر متر مربع میتواند باعث بالا رفتن کیفیت کاغذ سابلیمیشن شود.

در نهایت بنا به توضیحات ارائه شده در هنگام مذاکره جهت تأمین کاغذ با شرکت هانسول به خریداران شاید 5 نوع مختلف کاغذ سابلیمیشن 50 گرم و در عرض 160 پیشنهاد گردد که دارای پایه تشکیلی، نوع کوتینگ و میزان کوتینگ متفاوت در هر متر مربع باشند.

فبتاک همواره میکوشد تا بهترین و در عین حال اقتصادی ترین کاغذ هانسول اصل را به شما تولید کنندگان و همکاران گرامی ارائه نماید، و در نهایت،مهم ترین نکته پیوستگی کاغذ سابلیمیشن در موجودی انبار فبتاک میباشد. ما همواره اطمینان حاصل میکنیم که شما عزیزان دغدغه ای بابت سفارش کاغذ هانسول اصل نداشته باشید.

قیمت کاغذ سابلیمیشن

در فبتاک همواره قیمت دستگاه ها و همچنین ملزومات چاپ بصورت رقابتی تعیین و مشتریان عزیز اعلام می گردد. با توجه به نوسانات قیمتی موجود توصیه می شود جهت دریافت قیمت کاغذ سابلیمیشن با بخش فروش فبتاک تماس حاصل نمایید. کارشناسان ما پاسخگوی شما عزیزان هستند.

فبتاک همواره کوشیده است با تکیه بر دانش فنی و تجربیات گذشته مناسب ترین کاغذ سابلیمیشن با بهترین کیفیت موجود در بازار را به تولید کنندگان عزیز ارائه نماید.

نوع و میزان همکاری شما عزیزان ما را بر آن داشته است که همواره موجودی کاغذ سابلیمیشن خود را ثابت نگاه داشته تا بتوانیم سفارشات شما بزرگواران را به صورت جامبو، پالت و رول عرضه نماییم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش