اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140107096748717485
در دسترس نیست

مقایسه کاغذ سابلیمیشن با کاغذ های معمولی

کد: 140107096748717485

، تهران , (اخبار رسمی): کاغذهای سابلیمیشن دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که با کاغذهای معمولی بسیار تفاوت داشته که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها پرداخته و هر کدام را به‌طور مجزا بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مقایسه کاغذ سابلیمیشن با کاغذ های معمولی
کاغذ سابلیمیشن

شرکت فبتاک، ارائه‌دهنده محصولاتی چون انواع دستگاه چاپ روی پارچه، جوهر سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن و غیره بوده و محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند.

یکی از عناصر مهم در چاپ روی پارچه به روش سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن است. دستگاه چاپ سابلیمیشن یا دستگاه چاپ پارچه یکی از روش‌ های بسیار نوین در صنعت چاپ روی پارچه بوده که از اجزای بسیار گوناگونی تشکیل‌ شده که یکی از اجزای آن کاغذ سابلیمیشن است. کاغذ سابلیمیشن یک کاغذ معمولی نبوده و نقش آن در دستگاه چاپ روی پارچه به این صورت است که ابتدا طرح توسط پرینتر مخصوص بر روی این کاغذ چاپ‌ شده و سپس توسط روش تصعید، طرح از روی کاغذ بر روی سطح پارچه منتقل‌ شده و عمل چاپ انجام می‌شود.

کاغذهای ترانسفر یا کاغذ سابلیمیشن از ساختاری چون خمیر چوب نرم، خمیر چوب سخت جهت افزایش مقاومت کاغذ، یک لایه نسوز، یک لایه‌ی پرکننده جهت جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت کاغذ و از یک‌ لایه نگهدارنده به‌منظور انتقال کامل طرح به سطح تشکیل شده‌است.

کاغذهای سابلیمیشن دارای ویژگی‌هایی می‌باشند که با کاغذهای معمولی بسیار تفاوت داشته که در ادامه به بررسی هر یک از آن‌ها پرداخته و هر کدام را به‌طور مجزا بررسی خواهیم کرد. پس در ادامه مطالب با ما همراه باشید.

مشخصات کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن دارای کیفیت‌های متفاوت از برندهای متفاوتی چون هانسول، کره‌ای و غیره بوده که هرکدام دارای ویژگی‌های بخصوصی هستند. ولی در کل می‌توان گفت که کاغذ سابلیمیشن مرغوب دارای یک‌ لایه کوتینگ باکیفیت بر سطح خود می‌باشد تا بتواند جوهر چاپ‌ شده بر روی خود را به‌ خوبی به سطح متریال منتقل کند. همچنین ضخامت این کاغذها به گونه‌ای است که در حرارت بالا از بین نرفته و آن‌قدر ضخیم نیست که حرارت از آن عبور نکند. سرعت انتقال و سرعت خشک شدن کاغذهای سابلیمیشن استاندارد بوده و به‌ همین دلیل طرح را با تمامی جزئیات و رنگ به سطح پارچه منتقل می‌کنند. این کاغذها بر سطح خود هیچگونه لکه و چین‌ و چروکی نداشته و در برابر رطوبت به‌ وجود آمده از جوهر، دارای مقاومت بالایی هستند.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با کاغذهای معمولی

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره شد، کاغذ سابلیمیشن جزو کاغذهای مخصوص چاپ بوده و دارای تفاوت‌های بسیار زیادی با کاغذهای معمولی می‌باشد که این تفاوت‌ها عبارت‌اند از:

  • وجود لایه کوتینگ

یکی از تفاوت‌های کاغذ سابلیمیشن با کاغذ معمولی، وجود لایه کوتینگ بر سطح کاغذهای سابلیمیشن است. این لایه نقش نگهدارنده جوهر بر روی کاغذ را داشته تا در هنگام چاپ تصویر و طرح موردنظر به‌طور کامل و با تمامی جزئیات بر سطح جسم منتقل شود و کاغذهای معمولی فاقد لایه کوتینگ بر سطح خود بوده و مناسب برای چاپ نیستند.

  • مقاومت در حرارت بالا

نحوه عملکرد دستگاه چاپ روی پارچه براساس حرارت و فشار بوده و حرارت آن در هنگام چاپ به بیش‌ از ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. به همین علت کاغذ سابلیمیشن توان مقاومت بالایی در برابر حرارت داشته و در این دما نسوخته و طرح را به‌طور کامل چاپ می‌نماید.

  • لایه پرکننده

کاغذ سابلیمیشن بر روی سطح خود دارای یک لایه‌ی پرکننده بوده که از نفوذ جوهر به پشت کاغذ و از پخش شدگی آن جلوگیری می‌کند. این ویژگی در کاغذهای معمولی وجود نداشته و جهت چاپ در دستگاه سابلیمیشن مورد استفاده قرار نمی‌گیرند.

  • مقاومت در برابر عدم تغییر شکل

یکی دیگر از اجزای تشکیل‌ دهنده دستگاه چاپ روی پارچه، جوهر سابلیمیشن است که این جوهر بر پایه آب بوده و در هنگام انتقال به سطح کاغذ سابلیمیشن، سبب خیس شدن کاغذ می‌شود. کاغذ سابلیمیشن در برابر رطوبت مقاوم بوده و پاره نشده و شکل و حالت اولیه خود را از دست نمی‌دهد. کاغذهای معمولی فاقد لایه پرکننده بوده و در تماس با رطوبت به‌ راحتی تغییر شکل داده و پاره می‌شوند.

  • تراکم بالا

چگالی و تراکم کاغذ در کیفیت چاپ نهایی بسیار تاثیر گذار است. به این صورت که اگر چگالی و تراکم بیش از حد زیاد باشد، منافذ کاغذ کوچک‌تر بوده و جذب جوهر کاهش‌ یافته و طرح چاپی کم‌رنگ‌تر می‌شود. بالعکس اگر تراکم بسیار کم باشد، منافذ کاغذ بزرگ‌تر و جذب جوهر افزایش‌ یافته و تصویر بی‌کیفیت چاپ می‌شود. کاغذهای سابلیمیشن دارای تراکم و چگالی بالاتری نسبت‌ به کاغذهای معمولی بوده و همچنین با ویسکوزیته جوهر مصرفی در دستگاه چاپ روی پارچه دارای تناسب و همخوانی می‌باشند.

شرکت فبتاک، ارائه‌دهنده محصولاتی چون انواع دستگاه چاپ روی پارچه، جوهر سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن و غیره بوده و محصولات خود را با بهترین کیفیت به مشتریان عرضه می‌کند. جهت مشاهده انواع دستگاه های چاپ پارچه مجموعه فبتاک کلیک کنید.

شرکت فبتاک مجموعه‌ای بسیار بزرگ و معتبر در صنعت چاپ بوده و هدف اصلی آن تولید محصولات مرغوب و متناسب با نیاز مشتری در صنعت چاپ است. شما می‌توانید جهت سفارش انواع دستگاه چاپ روی پارچه با شماره‌های درج‌ شده در سایت با این مجموعه تماس گرفته و با کارشناسان شرکت در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | نشریات و کتاب