اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104126269817485

بهترین کاغذ سابلیمیشن چه کاغذی است؟

کد: 140104126269817485

https://bit.ly/3ukwcmy

، تهران , (اخبار رسمی): یکی از بخش‌های چاپ سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر است.با کاغذ سابلیمیشن می‌توان چاپ بر روی انواع پارچه و منسوجات را انجام داده و توسط حرارت دادن به این کاغذ چاپ بر روی سطح متریال انتقال داده می‌شود

بهترین کاغذ سابلیمیشن چه کاغذی است؟
کاغذ سابلیمیشن چیست

یکی از روش‌ های بسیار محبوب و پرطرفدار در صنعت چاپ‌های امروزی، چاپ به روش سابلیمیشن است. با استفاده از روش سابلیمیشن می‌توان چاپ بر روی انواع چوب، فلز، سرامیک، انواع پارچه و غیره را انجام داد. چاپ سابلیمیشن از بخش‌هایی چون کاغذ سابلیمیشن، جوهر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمیشن، دستگاه پرس، محل قرارگیری متریال و غیره تشکیل شده‌است. هر کدام از این اجزا دارای ویژگی‌ها و خصوصیت‌ های ویژه‌ای هستند که با همکاری با یکدیگر عمل چاپ بر روی سطح جسم را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهند.

همان‌طور که گفته شد یکی از بخش‌های چاپ سابلیمیشن، کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر است. توسط کاغذ سابلیمیشن می‌توان چاپ بر روی انواع پارچه و منسوجات را انجام داده و توسط حرارت دادن به این کاغذ چاپ بر روی سطح متریال انتقال داده می‌شود. کاغذهای سابلیمیشن براساس کاربردشان دارای انواع متفاوتی در بازار بوده و به دلیل تولید آن‌ها در شرکت‌های مختلف دارای کیفیت‌ها و قیمت‌های گوناگونی هستند.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

در پاسخ به این سوال که کاغذ سابلیمیشن چیست می توان گفت کاغذ سابلیمیشن و یا کاغذ ترانسفر به کاغذی گفته می‌شود که با کاغذهای معمولی بسیار تفاوت داشته و یک کاغذ خاص جهت چاپ است. در صنعت چاپ کاغذ سابلیمیشن، کاغذ حمل‌ کننده و یا انتقال‌دهنده نیز گفته می‌شود که طرح چاپی را توسط حرارت به سطح جسم منتقل می‌کند. روش کار کاغذ سابلیمیشن در دستگاه چاپ روی پارچه به این صورت است که ابتدا طرح و تصویر موردنظر توسط پرینتر سابلیمیشن بر روی کاغذ حمل‌ کننده چاپ‌ شده و به واسطه حرارت، جوهر از حالت جامد به گاز تبدیل‌شده و توسط پرس به سطح جسم موردنظر منتقل‌ شده و با تبدیل شدن جوهر در کسری از ثانیه از گاز به جامد، بر سطح جسم قرار گرفته و طرح موردنظر چاپ می‌شود. سطح کاغذ سابلیمیشن از یک‌ لایه کوتینگ تشکیل شده‌است. لایه کوتینگ جهت جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت کاغذ در سطح آن وجود داشته و هر چه میزان کوتینگ بر سطح کاغذ سابلیمیشن بیشتر باشد، طرح چاپی نیز شفاف‌ تر و بسیار با کیفیت‌تر خواهد بود.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با کاغذ معمولی

همان‌طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کاغذهای سابلیمیشن دارای تفاوت‌های بسیاری با کاغذهای معمولی هستند که از این تفاوت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

سطح کاغذهای سابلیمیشن برخلاف کاغذهای معمولی دارای یک‌ لایه کوتینگ میباشد. کاغذ سابلیمیشن دارای مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت است. کاغذهای سابلیمیشن برخلاف کاغذهای معمولی جوهر را بر روی سطح خود نگه‌داشته و دارای چگالی بالایی می‌باشند. کاغذهای سابلیمیشن یا ترانسفر و به‌ سختی تغییر شکل داده و مانند کاغذهای معمولی به‌ راحتی پاره نمی‌شوند. سطح کاغذهای حامل، دارای موادی جهت جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت کاغذ و انتقال طرح به‌طور کامل به سطح موردنظر می‌باشد.

ساختار تشکیل‌ دهنده کاغذ سابلیمیشن

کاغذهای سابلیمیشن از یک‌ لایه خمیر چوب نرم و مقداری از خمیر چوب سخت جهت مقاومت ساخته شده‌اند. همچنین در ساخت این کاغذها از یک‌ لایه نگهدارنده جهت نگهداری جوهر بر سطح کاغذ و انتقال کامل آن به سطح به‌ کار رفته و علاوه‌براین لایه، دارای ۲ لایه پرکننده برای جلوگیری از لوله شدن کاغذ و عدم عبور جوهر به پشت کاغذ و یک لایه نسوز جهت بالا بردن مقاومت کاغذ در برابر حرارت تشکیل شده‌است. کاغذهای سابلیمیشن در بازار به‌ صورت کاغذهای رول، کره‌ای، هانسول،A3،   A4 و غیره عرضه‌شده که هر کدام دارای کاربردهای متفاوتی جهت چاپ بر روی سطح متریال‌های متفاوت هستند.

قیمت دستگاه چاپ روی پارچه

قیمت دستگاه چاپ پارچه بسته به عوامل گوناگونی متفاوت بوده که از این عوامل می‌توان به برند شرکت تولید کننده دستگاه، ابعاد و اندازه دستگاه چاپ روی پارچه، تغییرات و قیمت ارز و دلار و همچنین مشخصات فنی دستگاه مانند پلاتر و تعداد هد های به‌ کار رفته، سرعت‌ عمل دستگاه و کیفیت و مرغوبیت آن اشاره کرد. البته که لازم است تکنیک های چاپ روی پارچه را نیز دانست.  بنابراین دلایل دستگاه چاپ روی پارچه دارای بهای یکسانی نبوده و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن تعیین نمود.

شرکت فبتاک، تولیدکننده و ارائه‌دهنده انواع دستگاه چاپ روی پارچه بوده و دارای سال‌ها سابقه در حرفه خود است. تمامی دستگاه‌های قابل‌ فروش در این شرکت همگی دارای بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت‌ها بوده و دارای ضمانت پس‌ از فروش از سوی شرکت می‌باشند. مشتریان می‌توانند جهت خرید انواع دستگاه چاپ سابلیمیشن در ابعاد متفاوت و یا اطلاع از قیمت دستگاه چاپ روی پارچه با این شرکت تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی