اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102175956617485

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کاغذ سابلیمیشن چیست؟

کد: 140102175956617485

https://bit.ly/3yhth0Y

، تهران , (اخبار رسمی): کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر به کاغذ مخصوصی گفته می‌شود که در یکی از روش‌ های چاپ نوین به نام چاپ سابلیمیشن به کار رفته و یکی از اصلی‌ترین اجزای این روش محسوب می‌شود.

کاغذ سابلیمیشن چیست؟
دستگاه چاپ روی پارچه

شرکت فبتاک، ارائه‌دهنده انواع دستگاه چاپ روی پارچه و تمام تجهیزات وابسته به آن بوده و دارای سال‌ها تجربه در زمینه صنعت چاپ می‌باشد.

کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر به کاغذ مخصوصی گفته می‌شود که در یکی از روش‌ های چاپ نوین به نام چاپ سابلیمیشن به کار رفته و یکی از اصلی‌ترین اجزای این روش محسوب می‌شود. کاغذ سابلیمیشن نقش حامل رنگ و یا جوهر را در چاپ سابلیمیشن بر عهده داشته و دارای تفاوت‌های بسیاری نسبت‌ به کاغذهای معمولی است.

در چاپ سابلیمیشن در ابتدا طرح و تصویر موردنظر توسط پرینتر مخصوص سابلیمیشن بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ‌شده و در دما و حرارت ۲۰۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد جوهر از حالت جامد به حالت گاز که به آن روش تصعید گفته می‌شود تبدیل‌شده و توسط پرس حرارتی، طرح از سطح کاغذ سابلیمیشن روی سطح متریال انتقال‌ یافته و چاپ می‌شود. روی سطح کاغذهای سابلیمیشن با یک لایه کوتینگ پوشیده شده‌است. این لایه سبب جلوگیری از نفوذ جوهر به پشت و بافت کاغذ شده و هرچه کوتینگ بر روی کاغذ سابلیمیشن بیشتر باشد، طرح چاپ‌ شده توسط این کاغذ شفاف‌ تر و واضح‌تر خواهد بود.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با کاغذهای معمولی

همان‌طور که گفته شد کاغذهای سابلیمیشن دارای تفاوت‌های اساسی با کاغذهای معمولی بوده که هر کدام را به‌طور جداگانه در این مقاله بررسی خواهیم کرد.

  • کاغذ سابلیمیشن نسبت‌ به کاغذهای معمولی به‌ سختی تغییر شکل می‌دهند.
  • کاغذهای سابلیمیشن نسبت‌ به کاغذهای معمولی سخت‌تر پاره‌شده و در مقابل گرما و حرارت بسیار مقاوم هستند.
  • کاغذهای ترانسفر دارای یک‌ لایه کوتینگ بر سطح خود می‌باشند.
  • چگالی کاغذهای حامل بالاتر از کاغذهای معمولی بوده و می‌توانند جوهر را بر روی سطح خود نگه دارند همچنین کاغذ سابلیمیشن دارای مواد پر کننده‌ای بر بافت خود هستند که از نفوذ جوهر به پشت کاغذ جلوگیری می‌کند

مواد تشکیل‌ دهنده کاغذ سابلیمیشن

کاغذی سابلیمیشن به دلیل آنکه در دستگاه چاپ روی پارچه به کار رفته و باید از کیفیت و مقاومت خوبی نسبت‌ به سایر کاغذها باشد، از مواد خاصی تشکیل شده‌است که شامل موارد زیر است:

  • کاغذهای سابلیمیشن از خمیر چوب نرم و برخی اوقات از خمیر چوب سخت برای بالا بردن مقاومت کاغذ تشکیل‌ شده‌اند دارای یک‌ لایه پرکننده جهت عدم نفوذ جوهر به پشت کاغذ دارای لایه‌ی پرکننده جهت انتقال بیشتر جوهر به سطح متریال  دارای یک‌ لایه نسوز جهت مقاوم‌ سازی کاغذ در برابر گرما و حرارت

نکات قابل‌ توجه در هنگام خرید کاغذ سابلیمیشن

  • کاغذ سابلیمیشنی که خریداری می‌نمایید باید دارای ضخامت مناسب باشد.
  • اگر ضخامت کاغذ کم باشد، در هنگام چاپ ممکن است کاغذ بر اثر رطوبت جوهر پاره‌شده و یا در اثر حرارت بسوزد.
  • همچنین کاغذهایی که دارای ضخامت بالا هستند امکان دارد در هنگام چاپ حرارت کافی برای انتقال کامل جوهر از کاغذ به سطح وجود نداشته و طرح به‌طور کامل چاپ نشود.
  • بهترین ضخامت برای کاغذ سابلیمیشن کرماژ ۲۵ تا ۷۰ است.
  • کاغذ سابلیمیشن باید دارای سرعت بالایی در انتقال طرح بوده و تصویر را با کیفیت و وضوح بالای چاپ نماید. در سرعت بالا جوهر و رنگ مدت‌ زمان کمتری در مجاورت با حرارت قرار داشته و طرح به‌طور کامل منتقل می‌شود.
  • کاغذهای سابلیمیشن باکیفیت دارای لایه کوتینگ باکیفیت در سطح خود می‌باشند. کوتینگ نامرغوب سبب نگه نداشتن جوهر در سطح کاغذ شده و جوهر به درون کاغذ نفوذ نکرده و ممکن است با قرار گرفتن کاغذ حامل در مقابل حرارت بسوزد.
  • سرعت بالای خشک شدن جوهر بر روی کاغذ سابلیمیشن در طرح چاپ‌ شده توسط این کاغذ بسیار مهم بوده و هر چه سریع‌تر بر روی کاغذ خشک شود، چاپ باکیفیت‌ تر انتقال پیدا می ‌کند.
  • اگر کاغذی که خریداری می‌نمایید دارای چین‌ و چروک بوده و یا به‌ صورت رول تا خورده باشد، در هنگام چاپ تصویر به‌ درستی منتقل نشده و سبب افت کیفیت در چاپ سابلیمیشن می ‌شود.
  • عدم لکه و آلودگی در سطح کاغذ سابلیمیشن و همچنین کیفیت برند کاغذ در چاپ نهایی تاثیر داشته و بسیار حائز اهمیت است.

کاغذ سابلیمیشن کوالا  تمامی این ویژگی ها را داراست.

قیمت کاغذ سابلیمیشن

کاغذهای سابلیمیشن در برندهای متفاوتی در بازار عرضه‌شده که از لحاظ کیفیت با یکدیگر متفاوت می‌باشند. از برندهای مطرح می‌توان به برند معروف کره‌ای و هانسول اشاره کرد که به دلیل وارداتی بودن این کاغذها و نوسانات روزانه ارز و دلار، قیمت یکسانی نداشته و نمی‌توان هزینه مشخصی را برای آن‌ها تعیین نمود.

شرکت فبتاک، ارائه‌دهنده انواع دستگاه چاپ روی پارچه و تمام تجهیزات وابسته به آن بوده و دارای سال‌ها تجربه در زمینه صنعت چاپ است. این شرکت با بهره‌گیری از برترین تکنولوژی‌های دنیا، ماشین‌آلاتی را به مشتریان ارائه می‌دهد که بسیار کاربردی و به‌روز بوده و دارای تضمین کیفیت از سوی شرکت می‌باشند. جهت اطلاع از قیمت دستگاه چاپ روی پارچه علی الخصوص پرینتر سابلیمیشن آسترو و پریما و یا سایر تجهیزات مانند کاغذ سابلیمیشن، مرکب سابلیمیشن و غیره می‌توانید با این مجموعه تماس گرفته و با کارشناسان در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]