اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140012065730617485

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با دیگر کاغذ ها در چیست؟

کد: 140012065730617485

https://bit.ly/3pfrjIX

، تهران , (اخبار رسمی): کاغذ سابلیمیشن یکی از کاغذ های مخصوص در صنعت چاپ است و این کاغذ به دلیل دارا بودن ویژگی‌ هایی خاص، بسیار متفاوت از کاغذ های معمولی است. کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر در چاپ سابلیمیشن استفاده‌ شده و به‌عنوان انتقال ‌دهنده طرح جهت چاپ بر روی متریال‌ های گوناگون ایفای نقش می‌کند.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با دیگر کاغذ ها در چیست؟
کاغذ سابلیمیشن

فبتاک مجموعه‌ ای بزرگ و پیشرو در صنعت چاپ بوده و شما می توانید جهت خرید دستگاه چاپ روی پارچه و کاغذ سابلیمیشن این شرکت را به عنوان یک شرکت معتبر انتخاب نمایید.

کاغذ سابلیمیشن یکی از کاغذ های مخصوص در صنعت چاپ است و این کاغذ به دلیل دارا بودن ویژگی‌ هایی خاص، بسیار متفاوت از کاغذ های معمولی است. کاغذ سابلیمیشن یا کاغذ ترانسفر در چاپ سابلیمیشن استفاده‌ شده و به‌عنوان انتقال ‌دهنده طرح جهت چاپ بر روی متریال‌ های گوناگون ایفای نقش می‌کند.

در این چاپ ابتدا طرح موردنظر توسط پرینتر مخصوص سابلیمیشن بر روی کاغذ ترانسفر پرینت شده و سپس طرح توسط کاغذ سابلیمیشن در دمای ۲۰۰ تا ۲۳۰ درجه سانتی‌گراد و با تبدیل مرکب از حالت جامد به گاز (تصعید) در زمانی بسیار کوتاه بر روی سطح شی‌ء منتقل و عمل چاپ صورت می ‌پذیرد. از این ‌رو به دلیل خاصیت تصعیدی مرکب سابلیمیشن، به این نوع چاپ، چاپ تصعیدی هم گفته می ‌شود.

در ادامه این مطلب به بررسی ساختار، مشخصات کاغذ های سابلیمیشن و همچنین تفاوت آن با سایر کاغذ ها خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید

ساختار تشکیل‌ دهنده کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن از ترکیب خمیر چوب سفت جهت افزایش مقاومت آن‌ و خمیر چوب نرم تشکیل شده است. روی این کاغذ شامل سه لایه است. یک  لایه به نام لایه کوتینگ که جهت انتقال بیشتر مرکب عمل کرده و به لایه بعدی بنام لایه نسوز که از سوختن کاغذ سابلیمیشن در برابر در دمای بالا جلوگیری و سبب افزایش مقاومت آن ‌ها در حرارت می‌ شود. لایه سوم به نام لایه پرکننده است که از نفوذ مرکب به پشت کاغذ جلوگیری می‌ کند و همچنین این لایه در برابر خمیدگی و لوله شدن از کاغذهای سابلیمیشن محافظت می ‌کند.

تفاوت کاغذ سابلیمیشن با کاغذ معمولی

از جمله تفاوت هایی که کاغذ سابلیمیشن با دیگر کاغذ ها دارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بیشتر در برابر تغییر شکل و پاره شدن :

ساختار مرکب مخصوص سابلیمیشن بر پایه آب بوده و به‌ همین دلیل این مرکب سبب خیس شدگی کاغذ سابلیمیشن در هنگام چاپ می ‌شود. اگر مقاومت کاغذ در برابر رطوبت و خیس شدگی پایین باشد، کاغذ پاره ‌شده و عمل چاپ به‌ خوبی صورت نمی‌گیرد. از این ‌رو از کاغذ های سابلیمیشن که مقاوم در برابر آب هستند در این نوع چاپ استفاده می ‌شود.

  •  مقاوم در برابر حرارت بالا :

همانطور که گفته شد، چاپ سابلیمیشن در دمای بیش‌ از ۲۰۰ درجه سانتی ‌گراد انجام می ‌شود و این دما بسیار بالا بوده و کاغذ سابلیمیشن توان تحمل آن را داشته و در این دما تغییری در ساختار آن ایجاد نمی‌ شود و طرح را به‌ خوبی به سطح موردنظر منتقل می ‌کند.

  •  دارا بودن یک لایه‌ کوتینگ :

یکی از اصلی‌ ترین تفاوت ‌های کاغذ سابلیمیشن با سایر کاغذ ها، وجود یک لایه کوتینگ جهت انتقال مرکب به سطح در این کاغذ ها است. لایه کوتینگ بر سطح کاغذ سابلیمیشن، سبب جذب سریع جوهر و انتقال آن به سطح می‌شود که این خاصیت در کاغذهای معمولی وجود نداشته و چاپ با کاغذ های عادی به‌ درستی صورت نمی ‌پذیرد.

  • جذب مرکب و پخش نشدن آن :

کاغذ سابلیمیشن به دلیل وجود لایه ‌هایی بر سطح خود در هنگام چاپ و پرینت طرح، جوهر را به هیچ عنوان به اطراف طرح پخش نکرده و به دلیل وجود لایه کوتینگ، جوهر را به‌ سرعت جذب و به سطح انتقال می ‌دهد.

  •  فشردگی، تراکم و چگالی بالا نسبت‌ به کاغذ های معمولی :

تراکم و چگالی کاغذ در کیفیت چاپ بسیار تأثیرگذار است. اگر تراکم کاغذ پایین بوده و دارای منافذ بزرگ‌ تری باشد، جذب جوهر افزایش‌ یافته و یا بالعکس اگر تراکم زیاد و منافذ کوچک‌تر باشد، جذب جوهر کم و طرح چاپی کم‌رنگ و یا به ‌طور کامل چاپ نمی ‌شود. از این‌ رو کاغذ های سابلیمیشن نسبت به دیگر کاغذ ها دارای چگالی بیشتر و متناسب با ویسکوزیته جوهر سابلیمیشن می‌ باشند.

  •  دارای مواد پرکننده بین الیاف کاغذ سابلیمیشن :

کاغذ های ترانسفر دارای موادی به نام مواد پرکننده در ساختار خود هستند که این مواد از عبور جوهر به پشت کاغذ جلوگیری کرده و به‌ خوبی کل سطح این کاغذ ها را پوشش داده‌ است که کاغذ های معمولی فاقد این ویژگی می ‌باشند.

  •  عدم تغییر شکل :

کاغذ های سابلیمیشن به دلیل ساختار خاص خود در هنگام فرایند چاپ و پرینت جوهر بر سطح خود و همچنین قرار گرفتن در دما و حرارت بسیار بالا تغییر شکل نداده و استحکام و شکل اولیه خود را حفظ می ‌نمایند.

قیمت کاغذ سابلیمیشن

کاغذ های سابلیمیشن در بازار در انواع مدل و برند های کره‌ ای‌ نظیر هانسول، رول و غیره وجود داشته و دارای کیفیت‌ های مختلفی می ‌باشند. از این‌ رو این کاغذ ها دارای قیمت ‌های متفاوتی بوده و نمی توان هزینه مشخصی را برای آن ها در نظر گرفت.

شرکت فبتاک مجموعه‌ ای بزرگ و پیشرو در صنعت چاپ بوده و شما می توانید جهت خرید دستگاه چاپ روی پارچه ، کاغذ سابلیمیشن، دستگاه پرینتر و سایر ملزومات و تجهیزات مورد نیاز برای چاپ، این شرکت را به عنوان یک شرکت معتبر انتخاب نمایید. زیرا شرکت فبتاک، علاوه‌ بر دقت در کیفیت محصولات خود، تأکید بر فروش آن‌ ها با مناسب‌ترین قیمت در بازار داشته و جلب رضایت مشتری یکی از بزرگترین اهداف این مجموعه می ‌باشد.

مشتریان می‌توانند جهت خرید دستگاه چاپ روی پارچه، آشنایی با انواع دستگاه چاپ و همچنین اطلاع از قیمت تجهیزات چاپ سابلیمیشن، توسط شماره‌های 02188235100 با این شرکت تماس گرفته و با اپراتورهای این تیم در تماس باشند.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش