اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140102286081717485

نکات مهم در بهبود کیفیت چاپ سابلیمیشن

کد: 140102286081717485

https://bit.ly/3PmIYKt

، تهران , (اخبار رسمی): کیفیت چاپ سابلیمیشن توسط دستگاه چاپ روی پارچه به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته و رعایت برخی نکات سبب وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر در چاپ می‌شود

نکات مهم در بهبود کیفیت چاپ سابلیمیشن
دستگاه چاپ پارچه

چاپ سابلیمیشن یکی از روش‌های نوین چاپ می‌باشد که به وسیله این روش می‌توان چاپ برروی انواع متریال ها را با کیفیت و وضوح بالا چاپ نمود. کیفیت چاپ سابلیمیشن توسط دستگاه چاپ روی پارچه به عوامل بسیار زیادی بستگی داشته و رعایت برخی نکات سبب وضوح بیشتر و کیفیت بالاتر در چاپ می‌شود.

روش چاپ سابلیمیشن یا روش تصعید به این صورت است که ابتدا طرح انتخابی توسط پرینتر سابلیمیشن بر روی کاغذ ترانسفر چاپ‌شده و با روش تصعید، جوهر از حالت جامد به گاز تبدیل و پس‌از پرس طرح از روی کاغذ بر روی سطح متریال انتقال‌یافته و جوهر به‌سرعت تبدیل به جامد شده و بر بافت پارچه نفوذ کرده و عمل چاپ انجام می‌شود.

دستگاه چاپ روی پارچه از اجزایی چون پرینتر دستگاه، کاغذ سابلیمیشن، هد دستگاه، یونیت کنترلر، تنظیم ارتفاع، هیتر، پمپ جوهر و جوهر مخصوص سابلیمیشن، کفه زیرین دستگاه و غیره تشکیل شده‌است و درجه یک بودن هر یک از این قطعات سبب بالا بردن کیفیت چاپ سابلیمیشن می‌ شود.

در ادامه مطالب به بررسی عوامل تأثیرگذار در چاپ سابلیمیشن پرداخته و هر یک از آن‌ها را مطالعه خواهیم کرد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

نکات قابل‌ توجه در چاپ سابلیمیشن

کیفیت چاپ سابلیمیشن به عوامل و رعایت برخی نکات قابل‌ توجه بستگی داشته که شامل موارد زیر می‌شود:

کاغذ سابلیمیشن

کاغذ سابلیمیشن یک کاغذ مخصوص بوده و تفاوت‌های بسیار زیادی با کاغذهای معمولی دارد. اگر دقت کرده باشید خواهید دید که یک طرف کاغذ سابلیمیشن از طرف دیگر به دلیل وجود لایه کوتینگ روشن‌تر و براق‌ تر می‌باشد. طرف براق کاغذ به روی کاغذ ترانسفر نامیده شده و در هنگام چاپ، باید دقت داشته باشید که از روی کاغذ استفاده کرده تا چاپی با کیفیت و با وضوح بالا داشته باشید. همچنین کاغذ سابلیمیشن را به مدت طولانی در مقابل نور قرار ندهید، زیرا نور سبب خرابی کاغذ و افت کیفیت چاپ می‌شود.

 

دما و فشار

با استفاده از چاپ سابلیمیشن می‌توان چاپ بر روی انواع متریال را انجام داد و هر متریال احتیاج به فشار و دمای مناسب با خود را دارد. همان‌طور که گفته شد روش چاپ به وسیله دستگاه چاپ روی پارچه به روش تصعید است که در دما و فشار مناسب جوهر از حالت جامد به گاز درآمده و پس از پرس، مجدداً به جامد تبدیل می‌شود. اگر دما به حد زیادی بالا باشد، حرارت زیاد سبب سوختن و کدر شدن رنگ و جوهر شده و اگر دما کم باشد، طرح به‌ درستی به سطح منتقل نشده و چاپ بی‌کیفیت می‌شود. بنابراین بسته به نوع متریال برای چاپ دما و فشار مخصوص آن متریال را تنظیم کرده تا چاپی با کیفیت و کامل داشته باشید.

 

پرینتر مناسب

پرینترهای به‌ کار رفته در چاپ سابلیمیشن، پرینترهای مخصوصی هستند که با جوهر سابلیمیشن سازگاری داشته و طرح را به‌ درستی پرینت می‌کنند. بنابراین سعی کنید از پرینتر مناسب برای چاپ سابلیمیشن استفاده کرده تا تصویر چاپ‌ شده دارای کیفیت بالا باشد. از پرینترهای مطرح و باکیفیت مخصوص چاپ سابلیمیشن می‌توان به پرینترهای مارک آپسون اشاره کرد.

 

تجهیزات درست

دستگاه چاپ روی پارچه از اجزایی چون جوهر و کاغذ مخصوص چاپ تشکیل شده‌است. این جوهرها و کاغذ های ترانسفر در بازار در کیفیت‌ها و قیمت‌های متفاوتی در بازار عرضه‌شده و قابل خریداری می‌باشند. سعی کنید برای بالا بردن کیفیت چاپ، از جوهر و کاغذهای باکیفیت و مرغوبی استفاده کنید. از برندهای مطرح جوهر در بازار می‌توان به برند inktek و از برترین مارک‌های کاغذ می‌توان به کاغذهای روغنی کره‌ای و کاغذهای پشت آبی و پشت قرمز اشاره کرد.

 

هد پرینتر

پرینترهای سابلیمیشن به‌ صورت جوهر افشان بوده و اگر به مدت طولانی از آن‌ها استفاده نشود، نازل آن دچار گرفتگی شده و چاپ با وضوح انجام نمی‌شود. همچنین گرفتگی هد، از انتقال جوهر جلوگیری کرده و در کیفیت چاپ تاثیر می‌گذارد. ازاین‌رو هد دستگاه را مرتب بررسی کرده و از تمیزی و سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

 

کاغذ های روغنی

یکی از مشکلات به‌ وجود آمده در کیفیت چاپ سابلیمیشن، استفاده از کاغذهای روغنی و دانه‌دانه شدن تصویر بر روی کاغذ است. برای رفع این مشکل از یک پنکه یا فن در بالای پرینتر استفاده کرده تا جوهر سریع‌تر خشک‌شده و طرح چاپی با کیفیت بالا بر سطح متریال انجام شود.

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل افزایش کیفیت در چاپ سابلیمیشن، آزمون‌ و خطا می‌باشد. تکرار چاپ و انجام مکرر آن سبب می‌شود که تجربه‌ی فرد در به دست آوردن بهترین کیفیت چاپ افزایش‌ یافته و چاپی مرغوب و با وضوح بالا را انجام دهد.

از دیگر عوامل تاثیرگذار در چاپ باکیفیت می‌توان به استفاده از تجارب دیگر افراد، آشنایی کامل با نرم‌ افزار های طراحی، استفاده از متریال‌های مناسب برای چاپ به وسیله دستگاه چاپ روی پارچه، سلامت دستگاه پرس حرارتی و غیره اشاره کرد.

 

جهت مطالعه انواع تکنیک های چاپ کلیک کنید.

شرکت فبتاک، پخش‌کننده انواع دستگاه‌ها و ماشین‌آلات صنعتی در زمینه چاپ بوده و تمامی تجهیزات مانند کاغذ سابلیمیشن، جوهر مخصوص، پرینتر، هد دستگاه و غیره را دارا می‌باشد. شرکت فبتاک با سال‌ها تجربه در عرصه صنعت چاپ و با بهره‌گیری از تجربیات خود توانسته‌ است به یکی از شرکت‌های پیشرو تبدیل‌شده و به فعالیت و پیشرفت‌های خود ادامه دهد.

در صورت دریافت اطلاعاتی همچون انواع تجهیزات و قیمت ماشین‌آلات از فبتاک و فروش دستگاه چاپ پارچه و همچنین فروش کاغذ سابلیمیشن با این مجموعه تماس گرفته و با کارشناسان آن در ارتباط باشید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی