اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101255817017485

معرفی انواع دستگاه چاپ روی پارچه فبتاک

کد: 140101255817017485

https://bit.ly/3EhB6oc

، تهران , (اخبار رسمی): امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت‌ های گوناگون، دستگاه ‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ ای به‌ وجود آمده که علاوه‌ بر کیفیت در کارها، سبب سرعت بخشیدن به روند کاری و آسوده‌تر شدن عمل تولید شده‌است.

معرفی انواع دستگاه چاپ روی پارچه فبتاک
دستگاه چاپ پارچه

شرکت فبتاک تمامی قطعات و ملزومات دستگاه چاپ پارچه مانند کاغذ سابلیمیشن، پرینتر دستگاه، مرکب سابلیمیشن و قطعات یدکی را به مشتریان خود عرضه می کند.

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی در صنعت‌ های گوناگون، دستگاه ‌ها و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ ای به‌ وجود آمده که علاوه‌ بر کیفیت در کارها، سبب سرعت بخشیدن به روند کاری و آسوده‌تر شدن عمل تولید شده‌است.

یکی از این صنعت‌ ها، صنعت چاپ روی پارچه است که به دلیل گسترش علم در این صنعت، دستگاه ‌ها و روش‌ های گوناگونی جهت چاپ روی پارچه به‌ وجود آمده که بسیار کارآمد می ‌باشند.

دستگاه چاپ پارچه به دستگاهی گفته می‌شود که با به‌کارگیری اجزایی چون پرینتر و مرکب طرح را به روی پارچه انداخته و چاپ می ‌نماید.

انواع دستگاه چاپ روی پارچه

دستگاه ‌های چاپ روی پارچه دارای انواع متفاوتی هستند که در ادامه به بررسی آن‌ ها خواهیم پرداخت.

دستگاه چاپ روی پارچه سابلیمیشن (غیرمستقیم)

در چاپ به وسیله دستگاه سابلیمیشن، جوهر و یا رنگ در دما و حرارت ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد از حالت جامد به گاز (تصعید) تبدیل‌شده و سپس طرح مورد نظر توسط دستگاه بر روی پارچه نشسته و چاپ می ‌شود. چاپ به روش سابلیمیشن در ابتدا در کشور فرانسه در سال ۱۹۵۷ ظهور یافته و بعدها در آمریکا اولین ماشین چاپی که به روش تصعید عمل چاپ را انجام می‌داده‌است اختراع گردید. روش کار دستگاه سابلیمیشن به ۳ عنصر پرینتر، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن بستگی داشته و توسط این سه موارد چاپ بر روی پارچه با کیفیت و شفافیت بالایی انجام می‌شود.

برای چاپ به روش سابلیمیشن به مواردی چون چسب نسوز، کاغذ مخصوص سابلیمیشن، دستگاه پرس حرارتی، پرینتر جوهر افشان و مواد خام سابلیمیشن احتیاج می‌باشد. از مزایای چاپ به روش سابلیمیشن می‌توان به کیفیت و دقت بالا در چاپ، سرعت در روند کار، امکان انتخاب طرح‌های پیچیده و رنگی، درخشش و شفافیت طرح چاپ‌ شده، امکان نمونه‌گیری اولیه قبل‌ از چاپ، ماندگاری بالای چاپ بر روی پارچه حتی پس‌ از بارها شست‌وشو اشاره کرد.

در روش غیرمستقیم و چاپ سابلیمیشن، طرح انتخابی توسط پرینتر بر روی کاغذ سابلیمیشن چاپ‌ شده و سپس بر روی پارچه توسط دستگاه پرس حرارتی و یا کلندر سابلیمیشن به‌ صورت چاپ رولی چاپ می‌شود. در روش چاپ به‌ صورت غیرمستقیم، بهترین گزینه برای انتخاب متریال چاپی، پارچه‌های اکرولیکی و پلی استری هستند.

دستگاه چاپ به روش مستقیم

چاپ مستقیم تنها ۲۰ سال است که به ‌وجود آمده و در این زمان کم انقلاب بزرگی را در صنعت مد و پوشاک به وجود آورده‌است

چاپ مستقیم بر روی پارچه یا چاپ DGP (چاپ دیجیتالی) به یکی از روش‌ های چاپ گفته می‌شود که در این روش چاپ توسط فناوری جوهر افشان بر پایه آب صورت می‌گیرد. در روش مستقیم جوهر چاپگر توسط جوهر افشان به‌ صورت مستقیم بر روی پارچه افشانده شده و جوهر درون الیاف پارچه نفوذ می‌کند و چاپ صورت می‌گیرد.

در این روش به دلیل دیجیتالی بودن چاپ، طرح چاپ‌ شده از وضوح و شفافیت بالایی برخوردار بوده و گزینه مناسبی برای چاپ بر روی تی‌شرت می ‌باشد. از مزیت‌های این روش می‌توان به راه‌اندازی ساده دستگاه و راحتی اجرای فرآیند چاپ اشاره کرد. برای چاپ به روش دیجیتالی، در ابتدا ماده‌ای به نام کوتینگ بر سطح پارچه اسپری می‌شود تا جوهر و رنگ به‌ خوبی بر الیاف پارچه نشسته و چاب باکیفیت و با وضوح بالاتری صورت پذیرد.

از بهترین پارچه ‌هایی که می‌توان برای این چاپ استفاده کرد، پارچه‌های پشمی، پنبه ای، ابریشمی و کنفی هستند که کاملاً با این روش منطبق بوده و طرح با وضوح و کیفیت بالایی بر روی آن‌ها چاپ می‌شود.

شرکت فبتاک ارائه‌دهنده انواع دستگاه چاپ روی پارچه در ایران بوده و از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را در زمینه صنعت چاپ آغاز نموده‌است. شرکت فبتاک تمامی قطعات و ملزومات دستگاه چاپ پارچه مانند کاغذ سابلیمیشن، پرینتر دستگاه، مرکب سابلیمیشن و قطعات یدکی را به مشتریان خود عرضه کرده و دارای با کیفیت‌ترین دستگاه‌های چاپ از برترین برندهای دنیا می‌باشد. جهت اطلاع از قیمت دستگاه های چاپ پارچه از جمله پرینتر سابلیمیشن آسترو و پرینتر سابلیمیشن پریما و همچنین قیمت کاغذ سابلیمیشن با کارشناسان فبتاک تماس حاصل نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]