اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011175686417485

نکات مهم برای رسیدن به چاپ سابلیمیشن با کیفیت

کد: 140011175686417485

https://bit.ly/3ouUwzo

، تهران , (اخبار رسمی): کلمه سابلیمیشن (sublimation) به‌ معنای تصعید بوده و روش کار دستگاه هم بر پایه تصعید می‌ باشد. به اینگونه که دستگاه در فشار و دمای بسیار بالا مرکب را از حالت جامد به گاز تبدیل کرده (تصعید) و توسط کاغذ مخصوص ترانسفر، طرح انتخابی را به سطح پارچه و یا متریال‌ های دیگر منتقل می ‌کند.

نکات مهم برای رسیدن به چاپ سابلیمیشن با کیفیت
دستگاه چاپ پارچه

شرکت فبتاک تولید کننده و گرد آورنده‌ی انواع دستگاه چاپ روی پارچه، کاغذ سابلیمیشن فبتاک و تمامی ملزومات و تجهیزات دستگاه‌ های چاپ بوده و پیشرو در زمینه صنعت چاپ بر روی پارچه در ایران می‌باشد.

یکی از روش‌ های چاپ بر روی پارچه، چاپ سابلیمیشن است که توسط دستگاه چاپ پارچه انجام ‌شده و این دستگاه علاوه‌ بر چاپ بر روی پارچه، چاپ بر روی متریال‌ های دیگری چون چوب، فلز، ام دی اف و غیره را انجام می‌ دهد.

چاپ سابلیمیشن از اجزای مختلفی چون چسب سابلیمیشن، کاغذ مخصوص ترانسفر، مرکب سابلیمیشن، پرینتر و صفحه پرس تشکیل شده ‌است که هر کدام از این اجزا با همکاری یکدیگر عمل چاپ بر روی پارچه را انجام می ‌دهند. این روش چاپ جزو روش‌ های نوین بوده و استفاده از این دستگاه علاوه‌بر کارگاه ‌ها، در منازل و فضاهای کوچک هم امکان‌پذیر می‌باشد.

روش چاپ توسط دستگاه سابلیمیشن

کلمه سابلیمیشن (sublimation) به‌ معنای تصعید بوده و روش کار دستگاه هم بر پایه تصعید می‌ باشد. به اینگونه که دستگاه در فشار و دمای بسیار بالا مرکب را از حالت جامد به گاز تبدیل کرده (تصعید) و توسط کاغذ مخصوص ترانسفر، طرح انتخابی را به سطح پارچه و یا متریال‌ های دیگر منتقل می ‌کند. چاپی که توسط دستگاه چاپ روی پارچه انجام می ‌شود، باید با کیفیت بوده و برای رسیدن به یک چاپ با کیفیت راهکار هایی وجود دارد که در ادامه به بررسی هر یک از آن ‌ها خواهیم پرداخت.

راهکارهایی جهت رسیدن به چاپ باکیفیت سابلیمیشن

  • کیفیت در مرکب مصرفی

مرکبی که در دستگاه سابلیمیشن استفاده می‌شود باید مخصوص بوده و از هر مرکبی نمی‌ توان جهت چاپ با این دستگاه استفاده کرد. جوهر مخصوص باید با هد دستگاه سابلیمیشن سازگار بوده و دارای ویسکوزیته مناسب باشد. همچنین سرعت خشک شدن جوهر نباید خیلی زیاد و یا کم باشد تا مشکلی در چاپ ایجاد نشده و میزان نمک در این جوهر، میزان پخش ذرات رنگ‌دانه، مقدار اسیدی یا قلیایی بودن آن هم باید اندازه‌ ی استاندارد باشد تا چاپ باکیفیت بالاتری بر روی متریال صورت پذیرد.

  • تشخیص پشت‌ و روی کاغذ سابلیمیشن

برخی از کاغذ های سابلیمیشن که در بازار عرضه می ‌شوند، پشت‌ و روی آن ‌ها قابل‌ تشخیص بوده ولی برخی هم قابل‌ تشخیص نمی ‌باشند. بعضی از کاغذ های سابلیمیشن به دلیل وجود یک لایه کوتینگ بر سطح خود، براق‌ تر هستند و تشخیص آن ‌ها راحت‌تر می ‌باشد. در مورد سایر کاغذ های ترانسفر هم، انگشت خود را کمی خیس کرده و بر روی کاغذ بکشید، به دلیل وجود کوتینگ اگر کمی چسبنده بود، آن روی کاغذ است. چاپ بر قسمت رویی کاغذ ترانسفر نسبت به پشت آن بسیار با کیفیت‌ تر و واضح‌تر بوده و جوهر به‌ خوبی منتقل می‌شود، به‌ همین دلیل تشخیص پشت‌ و روی کاغذ سابلیمیشن در کیفیت نهایی چاپ بسیار تأثیرگذار می ‌باشد.

  • کیفیت کاغذ ترانسفر

ضخامت این کاغذ ها باید استاندارد بوده و نباید از حدی بیشتر و کمتر باشد. همچنین سرعت انتقال جوهر توسط این کاغذ ها باید بالا بوده و کوتینگ استفاده‌ شده بر روی آن‌ها باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند، زیرا وظیفه کوتینگ نگهداری جوهر بر سطح کاغذ و انتقال آن بر سطح موردنظر است و اگر از کیفیت پایینی برخوردار باشد، جوهر به‌ خوبی منتقل نشده و چاپ بی‌کیفیت می‌ شود. کاغذ سابلیمیشن باید فاقد آلودگی و لکه و چین‌ و چروک باشد و همچنین باید سطحی صاف و بدون خم شدگی داشته باشد.

  • دما و زمان پرس

در چاپ سابلیمیشن سه المان فشار، دما و سرعت پرس بسیار مهم بوده و در کیفیت چاپ بسیار تاثیرگذار می ‌باشند. برای مثال زمان بالای پرس سبب سوخته شدن پارچه و طرح، و زمان کم سبب انتقال کم جوهر به سطح می‌شود. و یا دمای بسیار بالاتر از حد استاندارد سبب خشک شدن پارچه و دمای کم باعث می‌شود جوهر به‌ خوبی بر روی پارچه منتقل نشده و کیفیت چاپ بسیار کم شود.

  •  رنگ‌پذیری متریال مورد استفاده

چاپ روش سابلیمیشن بر روی سطوحی که دارای پلیمر ها هستند قابل‌ انجام بوده و بسیاری از پارچه ‌ها علاوه ‌بر مواد مصنوعی، دارای الیاف طبیعی هم می‌ باشند و چاپ سابلیمیشن بر روی الیاف‌ های طبیعی قابل‌ انجام نبوده و ممکن است چاپ کم‌ رنگ و یا بی‌ کیفیت انجام شود. به‌ همین دلیل بهتر است از نرمکن های کمتری جهت شستشوی پارچه‌ ها استفاده شود تا چاپ با کیفیت‌ تر صورت پذیرد.

 از دیگر راهکارهای چاپ باکیفیت می‌توان به استفاده از ابزارهای باکیفیت، استفاده از فرمت و نرم‌ افزار های مناسب، نگهداری مناسب از ابزارها و استفاده از تجارب دیگران اشاره کرد.

شرکت فبتاک تولید کننده و گرد آورنده‌ی انواع دستگاه چاپ روی پارچه، کاغذ سابلیمیشن فبتاک و تمامی ملزومات و تجهیزات دستگاه‌ های چاپ بوده و یکی از بزرگ ‌ترین شرکت ‌های پیشرو در زمینه صنعت چاپ بر روی پارچه در ایران می‌باشد. توصیه می شود جهت مطالعه مقاله راهنمای خرید دستگاه چاپ پارچه اینجا را کلیک کنید.

شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از قیمت دستگاه‌ های چاپ روی پارچه و انواع آن‌ها توسط شماره‌ 02188235100 با شرکت فبتاک تماس گرفته و با تکنسین ‌ها و کارشناسان این مجموعه در ارتباط باشید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت فبتاک

شرکت فبتاک به عنوان برترین شرکت ارائه دهنده انواع دستگاه چاپ پارچه، دستگاه چاپ سابلیمیشن، کلندر سابلیمیشن، پرینتر سابلیمشن، کاغذ سابلیمیشن و مرکب سابلیمیشن آماده ارائه به روزترین تکنولوژی های روز در دنیا به شما صنعتگران گرامی است.

اطلاعات تماس
  • 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

تبلیغات و روابط عمومی