اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011245707617946

هزینه های پیدا و پنهان ساخت یک وب سایت

کد: 140011245707617946

https://bit.ly/34TRPAD

، تهران , (اخبار رسمی): آیا این سوال ذهنتان را مشغول کرده که هزینه های معمول ساخت وب سایت چقدر است؟ این مطلب را برای شما آماده کردیم تا شفاف و واضح همه چیز را درباره هزینه های معمول ساخت وب سایت برایتان روشن کنیم.

هزینه های پیدا و پنهان ساخت یک وب سایت
هزینه های پیدا و پنهان ساخت یک وب سایت

آیا می دانستید که به غیر از هزینه توسعه وب سایت، هزینه های پنهان دیگری وجود دارد که ممکن است بودجه طراحی وب شما را کمی بیشتر کند؟

آیا این سوال ذهنتان را مشغول کرده که هزینه های معمول ساخت وب سایت چقدر است؟ این مطلب را برای شما آماده کردیم تا شفاف و واضح همه چیز را درباره هزینه های معمول ساخت وب سایت برایتان روشن کنیم.

آیا می دانستید که به غیر از هزینه توسعه وب سایت، هزینه های پنهان دیگری وجود دارد که ممکن است بودجه طراحی وب شما را کمی بیشتر کند؟

من قصد دارم برخی از این هزینه های پنهان را که شما باید از آنها آگاه باشید، اگر توسعه دهنده وب شما آنها را ذکر نکرد، به اشتراک بگذارم.

میزبانی وب

اگرچه بسیاری از ما می دانیم که وب سایت های ما بر روی سرورها میزبانی می شوند. این سرورهای میزبانی فایل ها را ذخیره و اجرا می کنند و در صورت درخواست مشتری (کاربران) صفحات وب را در قالبی خوانا ارائه می کنند.

به این ترتیب، هیچ قیمت ثابتی برای میزبانی وب وجود ندارد و قیمت آنها نیز به اندازه فضای ذخیره سازی مورد نیاز وب سایت شما و همچنین منابع مورد نیاز و پهنای باند بستگی دارد. برای مثال برخی از وب سایت ها ممکن است به 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیاز داشته باشند و برخی ممکن است به بیش از 20 گیگابایت نیاز داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

انتخاب کلمه کلیدی مناسب یک هنر است!

چگونه یک کسب و کار اینترنتی را در خانه شروع کنیم

اگر من در مورد یک وب سایت شرکتی ساده یا یک وب سایت تجارت الکترونیکی ساده صحبت کنم، آنها فضای زیادی را اشغال نمی کنند. یک بسته میزبانی وب اولیه با فضای ذخیره سازی 5 گیگابایتی (یا حتی کمتر از آن). باید برای این نوع وب سایت ها کافی باشد.

میانگین هزینه میزبانی

اکثر شرکت های میزبانی وب، به دلیل رقابت سخت در این حوزه میزبانی وب، بسته های مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند.

برای یک پلان میزبانی وب 5 گیگابایتی، ممکن است مجبور باشید سالانه حدود 550000 تومان بپردازید، اما برای یک پلان 20 گیگابایتی، ممکن است بیش از 1200000 تومان در سال بپردازید.

من به عنوان یک کارشناس وب مستر ، هر هفته با چندین مشتری بالقوه ملاقات می کنم. بعضی از آنها اصرار دارند وب سایتشان در سرور اختصاصی یا VPS اجرا شود! آخر سری را که درد نمی کند چرا دستمال می بندیم؟!!! هزینه یک سرور اختصاصی یا مجازی ایده آل از مثلا شرکتی مثل ایران سرور (که معتبر و قابل اعتماد هم هست). از 1000000 تومان در ماه شروع می شود. و هیچ لزومی ندارد این هزینه برای وب سایتی که شاید تا چندین ماه ترافیک بالایی را تجربه نکند!

نام دامنه

مشابه میزبانی وب سایت، شما همچنین باید هر سال برای یک نام دامنه هزینه کنید. اجازه دهید در اینجا یک تمایز واضح بین نام دامنه و میزبانی وب سایت ایجاد کنم.

همانطور که قبلاً در بالا ذکر کردم، سرورهای میزبانی وب فایل ها را ذخیره و اجرا می کنند و صفحات وب را به درخواست مشتری (کاربران) در قالبی خوانا ارائه می کنند، در حالی که نام دامنه آدرس مجازی وب سایت شما است.

نام دامنه معمولا ارزان تر از میزبانی وب سایت است. برای خرید یک دامنه، باید از 25000 تومان در دامنه های .ir در نظر گرفت. قیمت در دامنه ها ممکن است بسته به نوع TLD متفاوت باشد.

برخی از انواع TLD (com، .org، .net، .sg یا .com. sg).

تعمیر و نگهداری وب سایت

نگهداری وب سایت معمولاً در پیشنهاد توسعه وب گنجانده نمی شود.

اما بسیاری از مردم تعبیر اشتباهی دارند که بسته نگهداری وب سایت و بسته میزبانی وب یکی است. این کاملا غلط است!

پلان های میزبانی وب، می توانند یک قرارداد سالانه برای میزبانی وب سایت باشد. اما بسته پشتیبانی وب، قراردادی سالانه یا ماهانه برای روز رسانی و تغییرات در یک وب سایت است.

اگر قصد دارید تغییرات منظمی در وب سایت خود داشته باشید، باید یک توسعه دهنده وب را برای نگهداری وب سایت خود جذب کنید.

در صورت عدم وجود قرارداد تعمیر و نگهداری، ممکن است مجبور شوید به ازای هر به‌روزرسانی که می‌خواهید در وب‌سایت خود بگنجانید، به توسعه‌دهنده وب خود پرداخت داشته باشید. و ممکن است در نهایت بیش از قیمت تعمیر و نگهداری وب‌سایت بپردازید. پس توصیه می کنیم حتما یک پشتیبان استخدام کنید.

پلاگین ها و تم های پولی

اگر توسعه‌دهنده وب شما از هر یک از پلتفرم‌های CMS مانند وردپرس یا جوملا استفاده کرده است، باید بدانید که ممکن است چندین افزونه یا تم وجود داشته باشد که برای ساخت وب‌سایت شما استفاده شده است.

هنگامی که توسعه دهنده وردپرس را برای ساخت وب سایت خود استخدام می کنید، باید از او بخواهید که در مورد همه افزونه های پولی که ممکن است مجبور باشید هر سال هزینه پرداخت کنید، شما را آگاه کند.

تمام هزینه های مکرر آن افزونه ها باید به کل هزینه توسعه وب سایت و هزینه های نگهداری سالانه وب سایت شما اضافه شود.

نرم افزار شخص ثالث

این احتمال وجود دارد که وب سایت شما از هر یک از سیستم های شخص ثالث برای ادغام برخی از ویژگی ها مانند حسابداری، موجودی و غیره استفاده کرده باشد.

این نرم‌افزار شخص ثالث، مشابه پلاگین‌ها و تم‌های پولی، ممکن است هزینه‌های مکرر نیز داشته باشد. بنابراین، لازم است در مورد آنها بدانید و این هزینه ها را در کل هزینه توسعه و نگهداری وب سایت خود لحاظ کنید.

لینک های مفید:

طراحی و توسعه وب سایت حرفه ای - وب آرک

سئو و لینک بیلدینگ - سئو آرک

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]