اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140106206417517946

میل سرور چیست؟ آشنایی با سرور ایمیل

کد: 140106206417517946

https://bit.ly/3qu6E4d

، تهران , (اخبار رسمی): می‌توان گفت که میل سرور ( یا سرور ایمیلی ) سرویس پست الکترونیک انحصاری شماست. این یک ماشین یا برنامه است که مسئولیت مدیریت پیام‌ها را بر عهده دارد.

میل سرور چیست؟ آشنایی با سرور ایمیل
میل سرور چیست؟ آشنایی با سرور ایمیل - میل سرور چیست؟ آشنایی با سرور ایمیلی - می توان گفت که میل سرور

در واقع ایمیل عامل اصلی حملات سایبری است

میل سرور چیست؟ آشنایی با سرور ایمیلی – می‌توان گفت که میل سرور ( یا سرور ایمیلی ) سرویس پست الکترونیک انحصاری شماست.

این یک ماشین یا برنامه است که مسئولیت مدیریت پیام ها را بر عهده دارد. به عبارت دیگر، یک سرور ایمیل ایمیل ها را دریافت و تحویل می دهد، این کارکرد آن است.

بنابراین، هنگامی که ایمیلی ارسال می کنید، پیام شما معمولاً از طریق یک سری از سرورهای ایمیل می رود تا زمانی که به دست گیرنده برسد.

این فرآیند آنقدر سریع و کارآمد است که ساده به نظر می رسد. اما پیچیدگی زیادی پشت ارسال و دریافت ایمیل وجود دارد.

برای جلوگیری از سردرگمی، روشن است که عبارت ایمیل سرور بسته به زمینه می‌تواند معانی مختلفی داشته باشد. گاهی اوقات یک سرور ایمیل می تواند به معنای رایانه یا ماشینی باشد که دارای یک سیستم کامل است که شامل سرویس ها یا برنامه های مختلف است.

در مواقع دیگر، عبارت ایمیل سرور را می توان دقیقاً به عنوان مترادف برخی از این سرویس ها یا برنامه ها استفاده کرد.

در این پست در مورد موضوعات زیر بیشتر صحبت خواهیم کرد:

انواع سرورهای ایمیل: سرورهای خروجی و ورودی

هنگامی که از عبارت ایمیل سرور به معنای خدمات یا برنامه ها استفاده می کنیم، می توانیم سرورهای ایمیل را به ۲ دسته اصلی تقسیم کنیم: سرورهای ایمیل خروجی و سرورهای ایمیل ورودی.

SMTP، POP3 و IMAP

سرورهای ایمیل ورودی با نام های اختصاری POP3 (پروتکل اداره پست) و IMAP (پروتکل دسترسی به پیام های اینترنتی) شناخته می شوند.

قبل از اینکه از خود در مورد تفاوت بین IMAP و POP3 بپرسید، ما به شما پاسخ می دهیم. با IMAP، پیام ها در خود سرور ذخیره می شوند. در حالی که با POP3، پیام ها معمولاً در دستگاه، یعنی در رایانه یا تلفن همراه شما نگهداری می شوند.

به طور کلی، IMAP پیچیده تر و انعطاف پذیرتر از POP3 است.

روند ارسال ایمیل در ۴ مرحله چگونه است

برای تسهیل درک، ما یک فرآیند گام به گام اساسی برای ارسال ایمیل ایجاد کرده ایم. این یک نسخه بسیار ساده است، اما به شما این امکان را می دهد که بفهمید ایمیل چگونه ارسال و تحویل می شود. وارسی.

مرحله ۱: اتصال به سرور SMTP

هنگامی که ایمیلی ارسال می کنید، سرویس یا ارائه دهنده ایمیل شما، مانند Gmail، Exchange، Office 365 و Zimbra به سرور SMTP متصل می شود. آن سرور SMTP به دامنه شما متصل است و آدرس مشخصی دارد مانند smtp.iranark.com. یا smtp.example.com.

در این مرحله، سرویس ایمیل شما اطلاعات مهمی مانند آدرس ایمیل، متن پیام و آدرس ایمیل گیرنده را در اختیار سرور SMTP قرار می دهد.

مرحله ۲: پردازش دامنه ایمیل گیرنده

سرور SMTP اکنون آدرس ایمیل گیرنده را شناسایی و پردازش می کند. اگر برای شخص دیگری در شرکت خود، یعنی به همان دامنه، ایمیل ارسال می کنید، پیام مستقیماً به سرور IMAP یا POP3 هدایت می شود.

در غیر این صورت، برای مثال، اگر پیام را به شرکت دیگری ارسال می کنید، سرور SMTP باید با سرور ایمیل آن شرکت ارتباط برقرار کند.

مرحله ۳: شناسایی IP گیرنده

در این مرحله، سرور SMTP شما باید به DNS (سیستم نام دامنه) متصل شود تا سرور گیرنده را پیدا کند.

DNS مانند یک سیستم ترجمه کار می کند. این به تبدیل دامنه گیرنده به آدرس IP کمک می کند. به هر حال، IP یک شماره منحصر به فرد است که دستگاه یا سرور متصل به اینترنت را مشخص می کند.

SMTP به IP نیاز دارد تا عملکرد خود را به درستی انجام دهد، بنابراین می تواند پیام را به سرور گیرنده هدایت کند.

آیا این مطالب را دوست دارید؟ بنابراین احتمالاً این مقاله مرتبط در مورد یادگیری ماشین و کلان داده را دوست خواهید داشت!

مرحله ۴: تحویل ایمیل

اما همه چیز به این سادگی که به نظر می رسد نیست. به طور کلی، ایمیل شما تا زمانی که به سرور SMTP گیرنده برسد، از سرورهای مختلف SMTP نامرتبط عبور می کند.

در آنجا، اکنون ایمیل قابل خواندن است. و شما اصول اولیه سرورهای ایمیل ورودی و خروجی را می دانید. اما برای نتیجه گیری، هنوز باید در مورد حفاظت و امنیت ایمیل صحبت کنیم.

امنیت ایمیل

در اینجا ما یک فرآیند ساده شده را نشان می دهیم. ارسال و دریافت ایمیل شامل فرآیندها و پروتکل های متفاوت و پیچیده ای است که متاسفانه معمولا جعلی یا جعلی هستند.

در واقع ایمیل عامل اصلی حملات سایبری است که بیشترین استفاده را توسط مجرمان و مهاجمان برای ارتکاب کلاهبرداری دارد.

این بدان معناست که اگر کسب‌وکاری دارید و می‌خواهید آن را از تهدیدات دور نگه دارید، باید مراقب محافظت از ایمیل باشید. امنیت ایمیل شرکت شما باید چندین جنبه را در نظر بگیرد، از ایجاد خط مشی های داخلی برای استفاده از ایمیل تا اتخاذ راه حل های حفاظتی.

برای مثال، اگر از G Suite، Office 365، Exchange یا Zimbra استفاده می‌کنید، درباره نحوه بهبود حفاظت از این پلتفرم‌ها و در نتیجه اطلاعات و داده‌های شرکتتان بیشتر بخوانید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]