اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140101265818217946

بلاک چین چطور کار می کند؟

بلاک چین چیست؟

کد: 140101265818217946

https://bit.ly/3OdaOrT

، تهران , (اخبار رسمی): بلاک چین چیست ؟ بلاک چینها یک پایگاه داده توزیع شده هستند. که بین گره های یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته شده است. به عنوان یک پایگاه داده، یک بلاک چین اطلاعات را به صورت الکترونیکی در قالب دیجیتال ذخیره می کند.

بلاک چین چیست؟
ساختار یک بلاک چین

اگر برق آن مکان قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ اتصال اینترنت آن قطع شود چه؟ اگر در آتش سوزی بسوزد چه؟ در هر صورت، داده ها از بین می روند یا خراب می شوند.

 

بلاک چینها یک پایگاه داده توزیع شده هستند. که بین گره های یک شبکه کامپیوتری به اشتراک گذاشته شده است. به عنوان یک پایگاه داده، یک بلاک چین اطلاعات را به صورت الکترونیکی در قالب دیجیتال ذخیره می کند.

بلاک چین ها بیشتر به دلیل نقش حیاتی خود در سیستم های ارزهای دیجیتال، مانند بیت کوین ، برای حفظ رکورد ایمن و غیرمتمرکز تراکنش ها شناخته می شوند. نوآوری در این فناوری این است که وفاداری و امنیت رکورد داده ها را تضمین می کند و بدون نیاز به شخص ثالث قابل اعتماد اعتماد ایجاد می کند.

یکی از تفاوت های کلیدی بین یک پایگاه داده معمولی و یک بلاک چین، نحوه ساختار داده ها است. یک بلوک چین اطلاعات را با هم در گروه هایی به نام بلاک جمع آوری می کند که مجموعه ای از اطلاعات را در خود نگه می دارد.

بلوک‌ها دارای ظرفیت‌های ذخیره‌سازی خاصی هستند و هنگامی که پر می‌شوند، بسته می‌شوند و به بلوک پرشده قبلی متصل می‌شوند و زنجیره‌ای از داده‌ها را تشکیل می‌دهند که به نام زنجیره بلوکی شناخته می‌شود. تمام اطلاعات جدیدی که به دنبال آن بلوک تازه اضافه شده است در یک بلوک جدید تشکیل می شود که پس از پر شدن به زنجیره اضافه می شود.

چرا تبلیغات زیادی در مورد این فناوری وجود دارد؟

بیت کوین برای حل مشکل  اعتماد سازی در ارز دیجیتال با استفاده از نوع خاصی از پایگاه داده به نام بلاک چین طراحی شده است. اکثر پایگاه‌های داده معمولی، مانند پایگاه داده SQL، فردی مسئول دارند که می‌تواند ورودی‌ها را تغییر دهد (مثلاً یک میلیون X دلار به خود بدهد).

بلاک چین متفاوت است زیرا کسی مسئول نیست. توسط افرادی که از آن استفاده می کنند اداره می شود. علاوه بر این، بیت‌کوین‌ها را نمی‌توان جعل کرد، هک کرد یا دوبرابر خرج کرد – بنابراین افرادی که صاحب این پول هستند می‌توانند به ارزش آن اعتماد کنند.

بلاک چین چگونه کار می کند؟

هدف این فناوری این است که اجازه دهد اطلاعات دیجیتال ثبت و توزیع شود، اما ویرایش نشود. به این ترتیب، یک بلاک چین پایه و اساس دفاتر غیرقابل تغییر یا سوابق تراکنش هایی است که نمی توان آنها را تغییر داد، حذف کرد یا از بین برد.

به همین دلیل است که بلاک چین ها به عنوان فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) نیز شناخته می شوند. امروزه برای استفاده از خدمات ارز دیجیتال نیازمند IP ثابت خارج هستید.

آسیب پذیری

تصور کنید که یک شرکت مالک یک مزرعه سرور با ۱۰۰۰۰ کامپیوتر است. برای نگهداری پایگاه داده ای که تمام اطلاعات حساب مشتری خود را در آن نگهداری می کند، استفاده می شود.

این شرکت دارای یک ساختمان انبار است که تمامی این کامپیوترها را زیر یک سقف قرار داده و کنترل کامل هر یک از این کامپیوترها و تمامی اطلاعات موجود در آنها را در اختیار دارد. با این حال، این یک نقطه ضعف ایجاد میشود.

اگر برق آن مکان قطع شود چه اتفاقی می افتد؟ اتصال اینترنت آن قطع شود چه؟ اگر در آتش سوزی بسوزد چه؟ در هر صورت، داده ها از بین می روند یا خراب می شوند.

بیشتر بخوانید:

  • چگونه از تبلیغات در وب سایت خود درآمد کسب کنید
  • چطور بک لینک با کیفیت ایجاد کنیم ؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]