اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104206285717946

چطور وزن میلگرد را محاسبه کنیم؟ حتما این مطلب را بخوانید

جدول وزن میلگردها و نحوه محاسبه آن

کد: 140104206285717946

https://bit.ly/3RmvEH3

، تهران , (اخبار رسمی): استفاده از جدول وزن میلگرد، برای اطلاع از سایز و وزن هر سایز میلگرد اهمیت بالایی دارد. وزن میلگرد یکی از عوامل موثر بر قیمت و حتی تعیین کننده کیفیت آن است، بنابراین اولین چیزی که مصرف کننده پس از خرید این محصول باید به آن توجه کند وزن آن است.

جدول وزن میلگرد ها و نحوه محاسبه آن
ابتدا باید سطح مقطع را در طول میلگرد ضرب کنیم تا حجم آن به دست آید. پس از محاسبه حجم میلگرد بر حسب

ابتدا باید سطح مقطع را در طول میلگرد ضرب کنیم تا حجم آن به دست آید. پس از محاسبه حجم میلگرد بر حسب سانتی متر مکعب، کافی است چگالی فولاد را در واحد سطح ضرب کنیم.

استفاده از جدول وزن میلگرد، برای اطلاع از سایز و وزن هر سایز میلگرد اهمیت بالایی دارد. وزن میلگرد یکی از عوامل موثر بر قیمت و حتی تعیین کننده کیفیت آن است، بنابراین اولین چیزی که مصرف کننده پس از خرید این محصول باید به آن توجه کند وزن آن است. می توان گفت وزن میلگرد برابر با نیرویی است که میتواند تحمل کند؛ به‌همین‌دلیل، دانستن وزن این قسمت از سازه برای محاسبه وزن سیستم و توان آن توسط مهندسان پروژه بسیار حائز اهمیت است.

محاسبه

روش محاسبه وزن میلگرد و فرمول محاسبه وزن ، به این‌صورت است که ابتدا باید سطح مقطع را در طول میلگرد ضرب کنیم تا حجم آن به دست آید. پس از محاسبه حجم میلگرد بر حسب سانتی متر مکعب، کافی است چگالی فولاد را در واحد سطح ضرب کنیم. چگالی فولاد کربنی بدون آلیاژ به دلیل میزان بالای آهن آن، به چگالی آهن خالص جذب می‌شود.

چگالی آهن 8.7 گرم بر سانتی متر مکعب است؛ البته وزن میلگرد فولادی نیز با فرمول‌های زیر قابل مقایسه است. جرم میلگرد فولادی نیز برابر با چگالی آهن در نظر گرفته می شود. وزن هرشاخه به اندازه و طول اختصاص داده شده به هر شاخه بستگی دارد.

برای محاسبه وزن میلگرد می توان از فرمول زیر استفاده کرد:

وزن میلگرد = 1000 / (شعاع * شعاع * 3.14 * ارتفاع * 7.8)

در فرمول فوق، شعاع و طول بر حسب میلی متر وارد شده و عدد 8.7 نشان دهنده چگالی فولاد است. اهمیت محاسبه وزن میلگرد با استفاده از فرمول یا جدول وزن میلگرد مهم است، زیرا برخی از تولیدکنندگان میلگرد، میلگردهایی غیراستاندارد با وزن کم تولید می‌کنند. این یراق آلات با جداول وزن میلگرد مطابقت ندارد و دارای خواص مکانیکی بر خلاف نیاز مشتری است.
چنین میلگردی در هنگام استفاده در فرآیندهای ساختمانی یا صنعتی نمی تواند بار مورد نیاز را تحمل کند و منجر به خسارات اقتصادی و جانی می‌شود.

جدول وزن میلگرد

جدول وزن میلگرد ها با توجه به برند های مختلف را در این پیوند می توانید مشاهده کنید. در ستون اول جدول زیر اسم برندها و در سطر اول سایزهای مختلف میلگرد را مشاهده می‌کنید. جدول وزنی هر شاخه در برندهای مختلف(kg)

میلگرد اصفهان و سایر برندها در اندازه های ۸ تا ۳۲ آورده شده است. همچنین برای محاسبه آنلاین می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید تا قیمت ها را به روز مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید

  • انواع میلگردها – تعریف اندازه امپریال در میلگرد ها چیست؟
  • جدول اشتال میلگرد

سخن پایانی

از آن‌جاکه، وزن میلگرد کارخانه‌های مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، اطلاع از وزن هر سایز میلگرد و محاسبه آن به روش فرمولی و استفاده از جدول وزن اهمیت بالایی دارد. کمک گرفتن از جدول وزن میلگرد، باتوجه به‌اینکه عامل وزن، یکی از فاکتورهای موثر بر تعیین قیمت میلگرد است؛ برای تعیین هزینه نهایی پروژه ها اهمیت دارد. 

سورن استیل عرضه‌کننده انواع میلگرد های کلاف و میلگردهای ساختمانی.

در صورتی که به مشاوره برای خرید میلگرد نیاز دارید حتما به سایت ما سر بزنید! ما شرایط ویژه فروش برای مشتریان خود آماده کرده ایم...

برو به سایت ما

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان