اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140105166339317946

چه کاربر باشید و چه صاحب یک کسب و کار اینترنتی خواندن این مطلب برای شما ضروریست

۷ چالش امنیتی وب سایت ها که باید بشناسید

کد: 140105166339317946

https://bit.ly/3zL74aA

، تهران , (اخبار رسمی): .این مقاله به طور کوتاه و خلاصه شما را با خطرات عمده‌ای که هر وب سایتی و حتی کاربری که می‌تواند با آنها رو به رو شود آشنا می‌سازد

۷ چالش امنیتی وب سایت ها که باید بشناسید
۷ چالش امنیتی وب سایت ها که باید بشناسید

اینکه مسائل امنیتی وب و تهدیدات دیجیتالی می توانند بر سیستم شما تأثیر بگذارند یا خیر، آنچنان مهم نیست. – امروز مساله فقط زمان است

مقاله ای که در پیش روی شماست با عنواع ۷ چالش امنیتی وب سایت ها که باید بشناسید، به این منظور تهیه و منتشر شده که شما را با خطراتی که ممکن است در وب سایتتان با آن ها دست و پنجه نرم کنید آشنا کند.

اما چه مواردی جزو چالش امنیتی وب سایت و تهدیدات بالقووه محسوب می شوند؟

تبدیل شدن به یک کسب و کار موفق و عبور از مرحله سخت و دشوار توسعه و افزایش ترافیک وب سایت شما را تبریک می گوییم! اما باید بدانید که این تازه شروع ماجراست!!!

شما ساعت های بی شماری را صرف تولید محتوا ، طراحی و تبلیغ وب سایت خود کرده اید. و چه بسا – هزینه ای بسیار زیاد – و اکنون کسب و کار شما رونق گرفته است. شما مشتریان خوشحال و برندی دارید که بخاطر خیلی از مشتریانتان ماندگار شده است. وب سایت شما امروز درآمدزایی می کند.

چه اتفاقی می افتد اگر ناگهان تمام تلاش و هزینه هایتان در یک روز نابود شود؟ یه جرقه کوچک! بووووم! ناگهان همه چیز مانند یک انبار باروت به هوا میرود! خب، این سناریو آنقدرها هم که به نظر می رسد دور از ذهن نیست.

تعداد و تنوع چالش امنیتی وب سایت ها در طول دهه گذشته افزایش یافته است. صاحبان وب سایت ها با جریانی به ظاهر بی پایان از خطرات داخلی و خارجی روبرو هستند.

همه اپراتورهای وب سایت باید تهدیداتی را که با آن مواجه هستند، آسیب هایی که این تهدیدات وب سایت می تواند ایجاد کند را درک کنند. و اقدامات پیشگیرانه را برای محافظت از تلاشهای خود انجام دهند.

تهدید شماره ۱: باج افزار یا (Ransomware)

باج افزار چیست؟

باج افزار یک چالش امنیتی وب سایت بالقوه و البته بسیار رایج به شمار می‌روند. آنها نرم افزارهای مخربی هستند که دسترسی مالک وب سایت را از وب سایت خود قطع می‌کنند.

و ادعا میکنند تا زمانی که پول «باج» به مهاجم پرداخت نشود، دسترسی را بازنمیگردانند. ۷۳ درصد از وب سایت های شرکت کننده در یک نظرسنجی که شرکت آویرا انجام داد باج‌افزار را بدترین چالش امنیتی وب سایت مرتبط با نفوذ به سیستم انتخاب کرده اند.

چه افرادی بیشتر مورد حمله باج افزار ها قرار می گیرند؟

MSP (پلتفرم های فروشگاهی و دارای مشتریان زیاد و یا درگاه های بانکی و ارائه دهندگان خدمات هم از این دست هستند). به دلیل دسترسی آنها به اعتبار مشتریان خود، اهداف با ارزشی برای مهاجمان باج افزار هستند. یک گزارش امنیتی در سال ۲۰۲۱ نشان می دهد که ۶۰٪ از حوادث وب سایت های MSP مربوط به باج افزار بوده است.

عوامل تهدید به سوء استفاده از فقدان درک یا دید در همه برنامه های مبتنی بر “ابر” که MSP ها استفاده می کنند، ادامه خواهد داشت.

کل وب سایت ها می توانند برای مدت کوتاهی به دلیل باج افزار آفلاین شوند. بدتر این است که در بسیاری از موارد، حتی اگر مبلغ باج افزار را پرداخت کنید، وب سایت شما می تواند غیرفعال بماند.

خرابی به دلیل تهدیدات امنیتی برای وب سایت ها، شامل باج افزار، هزینه های هنگفتی را متحمل می شود. برخی از نمونه های قابل توجه عبارتند از:

نمونه آسیب دیدگان باج افزار ها:

Cognizant، یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده است. که توسط گروه باج افزار Maze ضربه خورد و ۷۰ میلیون دلار هزینه های مختلف را فقط برای پاکسازی این حادثه پرداخت کرد. در نتیجه بسیاری از مشتریان خدمات Cognizant خود را به حالت تعلیق درآوردند.

CompuCom یک مورد دیگر است. بیش از ۲۰ میلیون دلار ضرر را به دلیل حمله باج افزاری که توسط گروه تهدید Darkside انجام شده بود، تجربه کرد. که اکثر سرویس های فعال کاربران آن را از بین برد.

فقط هزینه واقعی کسب و کار خود را تصور کنید اگر وب سایت شما تنها برای چند روز توسط باج افزار آفلاین شود:

  • هزینه باج (در صورت پرداخت آن، که اکنون می تواند صدها میلیون تومان باشد).
  • فروش از دست رفته.
  • کاهش بهره وری کارکنان به دلیل ناتوانی در انجام کارشان.
  • هزینه های اضافه کاری/مشاوره به کارشناسان IT که وظیفه رفع مشکل را دارند.
  • زیان های فروش آینده به دلیل آسیب شهرت.
  • ضررهای فروش آینده ناشی از کاهش رتبه بندی موتورهای جستجو به دلیل قرار گرفتن در لیست سیاه.

تهدید شماره ۲: بدافزار یا (Malware)

بدافزار، یکی دیگر از انواع رایج‌ چالش‌ امنیتی وب سایت ها. نرم‌افزار تهدیدآمیزی است که قصد آسیب رساندن یا غیرفعال کردن وب‌سایت‌ها و سیستم‌های رایانه‌ای را دارد. در سراسر جهان، روزانه ۳۰۰۰۰ وب سایت هک می شوند. علاوه بر این، ۴۳ درصد از کل نقض اطلاعات مربوط به مشاغل کوچک و متوسط است.

موتورهای جستجو مانند گوگل می توانند بدافزار را در وب سایت ها شناسایی کنند. با این حال، حدود ۱۲.۸ میلیون وب سایت در سراسر جهان آلوده به بدافزار هستند.

و حتی با ابزارهای پیچیده ای که موتورهای جستجو دارند. حدود ۸۸ درصد از این وب سایت های آلوده به بدافزار در لیست سیاه قرار نگرفته اند.

اگر وب سایت شما توسط بدافزار آلوده شود، بازدیدکنندگان ممکن است با این هشدار مواجه شوند که «این سایت ممکن است به رایانه شما آسیب برساند». پس از آن می‌توان از بازدید یا انجام معاملات در وب‌سایت شما توسط مشتریان شما جلوگیری شود که منجر به از دست دادن درآمد برای کسب و کار شما می‌شود. قرار گرفتن در لیست سیاه نیز به اعتبار برند شما آسیب می زند.

تهدید شماره ۳: حذف تصادفی فایل

چالش امنیتی وب سایت نیز می تواند از خطاهای ساده کاربر ناشی شود. بدترین حالت، یک اشتباه ساده می تواند کل وب سایت شما را از بین ببرد.

گاهی اوقات، یکی از کارکنان به طور تصادفی یک فایل محتوای مهم یا ورودی پایگاه داده را حذف می کند. و باعث از کار افتادن وب سایت می شود.

شایع ترین دلیل از دست دادن داده ها همچنان خطای انسانی است. و رایج ترین خطای انسان حذف تصادفی است. در واقع، طبق تحقیقات، اشتباهات کارمندان دلیل ۸۸ درصد از کل نقض داده ها است.

تهدید شماره ۴: فیشینگ یا (Phishing)

اصلا فیشینگ چیست و چطور انجام می شود ؟

فیشینگ روش غیرقانونی ارسال ایمیل‌های جعلی از طرف شرکت‌های واقعی در تلاش برای فریب دادن افراد به افشای اطلاعات شخصی مانند شماره شناسایی، رمز عبور و شماره کارت اعتباری است.

حتی با روش‌های مدرن فیشینگ مانند فیشینگ نیزه، فیشینگ قدیمی همچنان یک تهدید است:

  • کارمندان به طور متوسط سالانه ۱۴ ایمیل مخرب دریافت می کنند.
  • ۹۶ درصد از حملات فیشینگ از ایمیل به عنوان نقطه ورود استفاده می کنند.
  • نرخ کلیک ایمیل فیشینگ می تواند تا ۵۰٪ افزایش یابد.

ایمیل‌های شرکت و وب‌سایت تنها جایی نیستند که فیشینگ در آن می‌تواند ویران کننده باشد. کاربرانی که روی پیوندهای جعلی رسانه‌های اجتماعی کلیک می‌کنند، اکنون یکی از دلایل اصلی حملات فیشینگ هستند. هکرها اغلب صفحات لاگین جعلی ایجاد می‌کنند یا جریان‌های کاری ایمیل را از سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توییتر، لینکدین و اینستاگرام جعل می‌کنند. و از کاربران می‌خواهند که به صفحه وارد شوند. هنگامی که قربانی وارد سیستم می شود، اعتبار آنها به سرقت می رود و برای سرقت اطلاعات یا انجام حملات فیشینگ به دوستان و مخاطبین قربانی استفاده می شود.

تهدید شماره ۵: نقض اطلاعات دیتابیس یا (Data Breaches)

یکی دیگر از انواع چالش امنیتی وب سایت ها، نقض اطلاعات است. هر زمانی که برنامه های کاربردی یا سرورهای شرکت شما توسط عوامل غیر مجاز آلوده شده باشند، ممکن است این اتفاق بیفتد. در بسیاری از نقض‌های داده، داده‌های خصوصی مشتریان مانند شماره تلفن، آدرس پستی و جزئیات امنیت اجتماعی به سرقت رفته و به دست مجرمان می‌رسد.

برخی از موارد اخیر و قابل توجه نقض داده ها عبارتند از:

GiveSendGo، یک سایت جمع آوری کمک های مالی مسیحی، در فوریه ۲۰۲۲ در واکنش به اعتراضات کاروان آزادی، جایی که کامیون داران در خیابان های کانادا برای مخالفت با واکسیناسیون اجباری کووید-۱۹ تجمع کردند، ربوده شد. اطلاعات شخصی و سوابق حساس همه ۹۰۰۰۰ اهداکننده که به این ابتکار کمک مالی کرده بودند به سرقت رفت و پس از اینکه مهاجمان وب سایت را از بین بردند، در یک سایت درز آنلاین منتشر شد.

FlexBooker قربانی نقض داده‌ها شد که حدود ۳ میلیون کاربر آن را در دسامبر ۲۰۲۱ تحت تأثیر قرار داد. سرویس زمان‌بندی قرار، پیکربندی AWS خود را مورد سوء استفاده هکرهایی قرار داد که با نصب بدافزارهایی که به آنها امکان کنترل کامل سیستم را می‌داد، اطلاعات مشتری مانند اطلاعات راننده را به سرقت بردند. عکس‌های مجوز، فرم‌های پرداخت، اطلاعات تماس و رمزهای عبور و موارد دیگر. این امر شرکت را در طول انتقال سال ۲۰۲۲ تحت تأثیر قرار داد زیرا متخصصان مختلف از جمله حسابداران، مشاوران و وکلا پس از این حادثه خدمات را ترک کردند.

تهدید شماره ۶: خرابکاری کارکنان

کارمندان ناراضی می توانند خطرات امنیتی وب را ایجاد کنند و قربانی بعدی می تواند شما باشید. یک کارگر یا کارمند سابق ناراضی می تواند وب سایت شما را حذف کند و داده های مهم شرکت را با نام کاربری و رمز عبور منسوخ بدزدد. بر اساس یک گزارش، ۸۳ درصد از کارمندان سابق اعتراف کردند که حتی پس از ترک به حساب های شرکت قبلی خود دسترسی داشته اند. اگر یکی از این برنامه ها سرور وب شما باشد، کل وب سایت شما در معرض خطر سرقت داده یا خرابکاری قرار می گیرد.

تهدید شماره ۷: حملات DDoS

یک حمله انکار سرویس توزیع شده یا (DDoS) زمانی اتفاق می‌افتد که ربات‌ها پهنای باند یک سرور وب‌سایت مورد نظر را پر می‌کنند. که می‌تواند مانع از مشاهده ترافیک قانونی هر وب‌سایتی شود.

در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲، ۹۱۰۵۲ حمله DDoS رخ داد که ۴۴ درصد آن به اهداف مستقر در ایالات متحده انجام شد. محققان معتقدند که این ارتباط مستقیم با ناآرامی بین اوکراین و روسیه دارد.

حتی در سال ۲۰۲۱، حملات DDoS بسیار دیده و شناسایی می شد. مایکروسافت گزارش داد که تا می ۲۰۲۱، از ابتدای سال ۲۰۲۱ به طور متوسط روزانه ۱۳۹۲ حمله DDoS را کاهش داده است. این تعداد فقط در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۲۵۱۹۴۴ حمله ویژه را شامل می شود.

۳ راه ساده برای مقابله با تهدیدات امنیتی برای وب سایت ها

مرحله شماره ۱: بهبود آموزش، سیاست ها و رویه ها :

با افزایش تهدیدات امنیتی برای وب‌سایت‌ها، کسب‌وکارها ممکن است بخواهند ساختار سیاست‌های امنیتی شرکتی خود را تغییر دهند، آموزش‌های آگاهی را انجام دهند و فعالیت‌های حسابرسی منظم را راه‌اندازی کنند تا اطمینان حاصل کنند که کارکنان و فروشندگان به دستورالعمل‌های شرکت پایبند هستند.

سیاست های شرکت باید با نحوه عملکرد کسب و کار هماهنگ باشد. ایجاد خط مشی امنیت ایمیل، بایگانی و پشتیبان گیری خوب یکی از نمونه های کاهش ریسک در سازمان شما است. پرداختن به چالش‌های انطباق و امنیت وب یک شرکت مستلزم سیاست‌هایی است که مدیریت و حفاظت از پیام‌های الکترونیکی، وب‌سایت‌ها، پایگاه‌های اطلاعاتی، تجهیزات، امکانات و سیستم‌های پشتیبانی‌کننده از آنها را پوشش می‌دهد.

سیاست های شرکت شما موثر نخواهد بود مگر اینکه کارکنان آن را به طور کامل درک کنند. این بدان معناست که شرکت ها باید در آموزش های جامع آگاهی شرکت کنند. همه کاربران باید مقررات، حوزه های خطر و نحوه مدیریت صحیح داده های شرکت را درک کنند.

مرحله شماره ۲: حفاظت از داده ها:

بهترین راه برای جلوگیری از موارد اضطراری داده ها این است که در وهله اول از ورود افراد شرور به سرورها، پایگاه داده ها و پوشه های وب سایت خود جلوگیری کنید. از یک ابزار نرم افزار آنتی ویروس معتبر برای ایجاد یک مانع تهدید استفاده کنید. همچنین باید از زیرساخت‌های خود با ترکیب راه‌هایی برای مدیریت نفوذهای خارجی غیرمنتظره مانند حملات DDoS یا سایر تهدیدات امنیتی برای وب‌سایت‌ها محافظت کنید.

راه‌حل‌های متعادل‌سازی بار و خرابی، که ترافیک را بین چندین ماشین توزیع می‌کند و سرورهای از کار افتاده را دور می‌زند، یکی از راه‌های محافظت از وب‌سایت و کسب و کار شما است.

مرحله سوم: پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات شما:

کسب‌وکارهای هوشمند پشتیبان‌گیری منظم از داده‌های وب‌سایت را در رسانه‌های داخلی (سرورها، هارد دیسک‌ها، درایوهای نوری و ...) و رسانه‌های خارجی (پشتیبان‌گیری و ذخیره‌سازی ابری) انجام می‌دهند.

پشتیبان‌گیری از وب‌سایت یک عکس فوری از تمام اجزای مهم وب‌سایت شما، مانند فایل‌های محتوا، پوشه‌های کد، پایگاه‌های داده وب‌سایت، افزونه‌ها، افزونه‌ها یا تم‌ها است. از وب‌سایت‌ها باید با استفاده از رمزگذاری سرتاسر، مانند رمزگذاری ۲۵۶ بیتی درجه نظامی و لایه سوکت امن (SSL)، پشتیبان‌گیری شود تا از داده‌های شما در حین انتقال و در حالت استراحت محافظت شود.

بازیابی اطلاعات یک فرآیند مبتنی بر وب است که به مشتریان اجازه می‌دهد تا داده‌های وب‌سایت پشتیبان‌گیری شده در فضای ابری را مرور، انتخاب و بازیابی کنند. اغلب، کسب‌وکارها می‌توانند تمام داده‌های مرتبط وب‌سایت را به تاریخ خاصی بازیابی کنند.

با ایران آرک از خرابی های پرهزینه جلوگیری کنید

این فکر که وب سایت شما در حاشیه امنیت قرار گرفته است کاملا اشتباست. مجرمان سایبری وب سایت شما را هدف قرار می دهند و می خواهند به کسب و کار شما آسیب وارد کنند تا بتوانند سود ببرند.

متاسفانه آنها وجود دارند! دیگر مسئله این نیست که آیا مسائل امنیتی وب و تهدیدات دیجیتالی می توانند بر سیستم شما تأثیر بگذارند یا خیر – امروز مساله فقط زمان است.

تهدیدات امنیتی آنلاین و آفلاین برای وب سایت ها طیف گسترده ای از خطرات را برای کسب و کار شما ایجاد می کند. از جمله زیان مالی، سرقت داده ها و هویت، از دست دادن مالکیت معنوی اختصاصی، اعتبار نام تجاری آسیب دیده، و کاهش اعتماد مشتری.

مخاطرات بالا هستند. محافظت از کسب و کار شما در برابر این تهدیدات وب سایت در حال رشد دشوار است، اما مجموعه امنیتی ، پشتیبان و بازیابی اطلاعات ایران آرک می تواند به شما کمک کند.

پشتیبان گیری منظم

راه‌حل پشتیبان‌گیری درحال حاضر پیشرو در بازار است. که مشاغل در سراسر جهان از آن برای برنامه‌ریزی پشتیبان‌گیری خودکار از وب‌سایت‌های خود. نظارت بر در دسترس بودن و عملکرد سایت، و بازیابی داده‌های از دست رفته یا خراب با یک کلیک استفاده می‌کنند.

با پشتیبان‌گیری از وب‌سایت، هر روز یک کپی از پوشه‌های محتوای وب‌سایت شما و هر پایگاه داده مرتبط با وب‌سایت شما با استفاده از فناوری رمزگذاری پیشرفته، از راه دور در فضای ابری ذخیره می‌شود.

اگر فاجعه ای رخ دهد، می توانید نسخه پشتیبان خود را تنها با یک کلیک بازیابی کنید تا به سرعت وب سایت خود را زنده کنید.

به همین ترتیب، برای اطمینان از حفاظت از دارایی خود، توصیه می کنیم که هر کسب و کاری از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کند.

این کاری است که شرکت‌های نوآور برای محافظت از معیشت خود در برابر تهدیدات امنیتی وب‌سایت‌ها انجام می‌دهند و یک قدم جلوتر از رقبا می‌مانند.

  • چک لیست بازاریابی دیجیتالی رشد سریع وب سایت
  • پشتیبان گیری در وردپرس، چطور از وب سایت وردپرسی بک آپ بگیریم ؟

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]