اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140104246295017946

اگر در فروش محصولات خود در سایت جدیدتان به مشکل برخوردید این مطلب را بخوانید!

راهکارهای افزایش فروش در سایت

کد: 140104246295017946

https://bit.ly/3yOlcj7

، تهران , (اخبار رسمی): همانطور که ممکن است تا به حال متوجه شده باشید، اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است. به حدی که دنیای آنلاین به منبعی برای تعامل مصرف کنندگان با شرکت‌ها تبدیل شده است.

راهکار های افزایش فروش در سایت
با این حال، این واقعیت ساده که شما یک وب سایت ایجاد کرده اید تضمینی برای موفقیت نیست.

با این حال، این واقعیت ساده که شما یک وب سایت ایجاد کرده اید تضمینی برای موفقیت نیست.

راه کارها و راه حل‌های افزایش فروش در سایت از نگاه وب سایت ایران آرک.

همانطور که ممکن است تا به حال متوجه شده باشید، اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما است. به حدی که دنیای آنلاین به منبعی برای تعامل مصرف کنندگان با شرکت ها تبدیل شده است.

پس جای تعجب نیست که کاری که با وب سایت خود انجام می دهید می تواند تأثیر زیادی بر فروش و درآمد آنلاین شما داشته باشد. سوال اینجاست، دقیقاً یک وب سایت چقدر فروش را افزایش می دهد؟

بیایید دقیق تر به مساله بپردازیم.

همه چیز یعنی آنلاین بودن!

اینترنت به کانون تحقیقات برای مصرف کنندگان تبدیل شده است.

در واقع، آنقدر یکپارچه شده است که مصرف کننده مدرن می تواند قبل از خرید (بسته به نوع محصول) چیزی بین ۲۰ تا ۵۰۰ نقطه تماس مختلف ایجاد کند.

افزایش شدیدی در خرید های اینترنتی و ضریب نفوظ اینترنت در ایران که بالغ بر ۹۴ درصد گزارش شده وجود دارد. ضریب نفوذ تجارت الکترونیک در ایران در سال طبق آخرین آمار آن که مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده به شدت افزایش داشته.

به آمار زیر نگاه کنید:

  • ضریب نفوذ اینترنت طی سال ۹۸ تا ۹۹ با رشد ۳ درصدی به ۹۴ درصد رسید. از این مقدار سهم ضریب نفوذ اینترنت موبایل ۸۳ درصد و اینترنت خانگی ۱۱ درصد است. ضریب نفوذ اینترنت در خاورمیانه 67 درصد و در جهان ۵۶ درصد است.
  • بر اساس این آمار استفاده کاربران ایرانی از اینترنت خانگی ۱۳ درصد کاهش داشته و در نقطه مقابل ضریب نفوذ اینترنت موبایل با رشد ۶ درصدی مواجه شده است.
  • به طور کلی در ایران بیش از ۷۳ میلیون نفر کاربر اینترنت هستند، ایران از این حیث در جایگاه ۱۵ جهان قرار می‌گیرد.
  • طی سال گذشته ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران با رشد چشمگیر ۲۵ درصدی به ۱۴۲ درصد رسید. در حال حاضر بیش از ۱۱۸ میلیون خط تلفن همراه فعال در کشور وجود دارد.
  • طبق آمارها، با اضافه شدن ۷ میلیون کاربر جدید به شبکه‌های اجتماعی، تعداد کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی به ۴۷ میلیون نفر رسید، در واقع ۵۷ درصد کاربران ایرانی اینترنت از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

بنابراین، وقتی به این سوال فکر می کنیم: “یک وب سایت چقدر فروش را افزایش می دهد؟”، ارقام بالا نشان می دهد که وب سایت ها نه فقط در آینده بلکه همین حالا نیز برای مشاغل مهم ترین عنصر حیات محسوب می شوند.

وب سایت‌ها فرصت‌های فروش جدیدی را به ارمغان می آورند

داشتن یک وب سایت به لطف خواسته های مصرف کننده مدرن تبدیل به یک امر ضروری شده است. بدون آن، ایجاد اعتمادی که برای موفقیت در کسب و کار نیاز دارید، بسیار دشوار است.

اما، این بدان معنا نیست که وب سایت شما صرفاً جنبه نمایش یا پرستیژ داشته باشد. در واقع می تواند ارزش زیادی برای شما به ارمغان بیاورد – حتی فراتر از تکنیک های فروش آزمایش شده تر مانند:

بازاریابی تلفنی، بازاریابی بین المللی و غیره.

در واقع وب سایت یکی از موثرترین راه ها برای افزایش فروش است. برای درک دلیل این امر، در نظر بگیرید که می‌توانید:

به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کنید

یک تجارت همیشه با تعداد مشتریان بالقوه ای که به آنها دسترسی دارد محدود می شود.

اگر فقط در یک مکان فیزیکی به صورت محلی فعالیت می کنید، مجموعه مشتریان محدود می شوند.

از سوی دیگر، یک وب سایت می تواند شما را به هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد، در سراسر کشور و فراتر از آن متصل کند.

ارائه فروش و پشتیبانی ۲۴ ساعته

روش های سنتی فروش و پشتیبانی با ساعات کار محدود می شود. با این حال، با یک وب سایت، می توانید دسترسی شبانه روزی را برای مشتریان خود فراهم کنید.

اگر آنها میل ناگهانی برای خرید یکی از محصولات شما در ساعت سه صبح داشته باشند، هیچ چیز نباید مانع آنها شود.

پرسش‌های متداول و پایگاه‌های دانش نیز می‌توانند به مشتریان کمک کنند تا به تعدادی از سؤالات مختلف پاسخ دهند، بدون اینکه نیازی به تماس با پشتیبانی، انتظار در انتظار و غیره باشد.

یک وب سایت همیشه آماده ارائه خدمات به مشتریان شما در صورت نیاز است.

یک مرکز اطلاعات ایجاد کنید

مشتریان بالقوه برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کسب و کار شما به کجا می توانند مراجعه کنند؟

یک وب سایت نقطه تماس ایده آلی برای این کار است. به عنوان مثال، بازاریابی دیجیتال اغلب مشتریان را از طریق وب سایت یک شرکت می فرستد تا بتوانند اطلاعات بیشتری در مورد یک برند، محصول یا پیشنهاد خاص پیدا کنند.

اما حتی با بازاریابی سنتی‌تر برون‌گرا – تلویزیون، رادیو، مجلات و مواردی از این قبیل – مصرف‌کنندگان به احتمال زیاد در صورتی که برندی موارد مورد علاقه‌شان را ارائه نکنند، از چشم پوشی می کنند.

در همین حال نیز در بسیاری از مواقع مشتریان پس از دیدن یک تبلیغ مثلا تلوزیونی، آن برند را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند.

اگر وب‌سایتی ندارید، آنها جایی برای رفتن نخواهند داشت و فرصت مهمی را برای تعامل بیشتر با آنها از دست می‌دهید.

افزایش فروش در فروشگاه

داشتن یک وب سایت نه تنها به افزایش فروش آنلاین شما کمک می کند، بلکه فروش آفلاین بیشتری نیز ایجاد می کند. در واقع، تحقیق آنلاین و خرید آفلاین (و بالعکس) بیش از ۸۰ درصد از فروش بیشتر محصولات را به خود اختصاص می دهد.

این یعنی وجود یک وب سایت لزوما نیازی نیست که دربرگیرنده جنبه فروشگاهی آن باشد. گاهی تماس کافیست. بنابراین افزودن یک وب‌سایت به ترکیب، مرحله‌ای حیاتی در ماجراجویی مشتری ایجاد می‌کند که به سادگی در رویکردهای سنتی‌تر در دسترس نیست.

تعامل چند وجهی ایجاد کنید

یک وب‌سایت این فرصت را فراهم می‌کند که مشتری به شیوه‌ای چندوجهی‌تر بداند با چه کسی به عنوان یک کسب‌وکار آشنا شده است.

به عنوان مثال، این فرصت برای استفاده از عملکرد تعاملی و چند رسانه ای وجود دارد. هر محتوایی که تولید می کنید زمانی در ایجاد تعامل موثر می شود که ارزش واقعی را به مصرف کننده ارائه دهد.

مانند پاسخ دادن به نظرات، رفع نقص ها و مشکلات و سپاسگذاری از تعریف و تمجید ها. این به ایجاد وفاداری و در نهایت افزایش فروش کمک می کند.

می توانید از شیوه های مانند ویدیو های آموزشی، پنل های چت، تلفن های مستقیم و غیره …

سئو یک مساله مهم برای افزایش فروش در سایت

یکی از بزرگترین ملاحظات در مورد یک وب سایت سئو (بهینه سازی موتور جستجو) است. موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس ارتباط و سایر معیارها رتبه بندی می کنند.

به همین دلیل است که وقتی عبارات جستجو را در گوگل تایپ می کنید (یا هر کدام که موتور جستجوی انتخابی شما باشد)، نتایجی که برگردانده می شوند منعکس کننده چیزی هستند که به دنبال آن هستید. این در واقع ماهیت سئو است.

بنابراین، سئو را به عنوان راهی برای نشان دادن خدمات خود در نظر بگیرید، کاری که انجام می دهید یا می فروشید. این را می توان از طریق استفاده از کلمات کلیدی، پیوندها و محتوا و موارد دیگر انجام داد. از طریق سئوی دقیق و استراتژیک وب سایت خود، می توانید شانس خود را برای جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش افزایش دهید.

اگر می خواهید وب سایت خود را ایجاد کنید و ترافیک آنلاین را افزایش دهید، استفاده صحیح از سئو ضروری است.

سئو دو بخش دارد:

کیفیت ترافیک

بازدیدکنندگانی که دریافت می کنید باید واقعاً به دنبال محصولات و خدماتی باشند که شما ارائه می دهید. اگر کسی که به دنبال مجله تایم است در وب سایتی در مورد ماهیت متافیزیکی زمان بیفتد، هم برای بازدیدکننده و هم برای سایت مخرب است.

مقدار ترافیک

تشویق هر چه بیشتر افراد علاقه مند به کلیک کردن بر روی سایت شما، باعث افزایش ترافیک و فروش از طریق افزایش ارتباط می شود.

سئو بسیار مهم است زیرا برخلاف تبلیغات – که بخش قابل توجهی از نتایج جستجو را تشکیل می دهند – هزینه ترافیک ارگانیک چه ده یا ده میلیون بازدید کننده داشته باشید یکسان و رایگان است.

ارزش این را دارد که از یک متخصص سئو کمک بگیرید.

طراحی جذاب وب سایت را فراموش نکنید

وب سایتی که بازدیدکنندگان را با طراحی عالی جذب می کند، دارایی عظیمی است. نه تنها به این دلیل که بازدیدکنندگان از سایت شما به عنوان یک معیار برای تعیین قابل اعتماد بودن شما استفاده می کنند – در واقع، ۷۵ درصد از نظرات در مورد اعتبار وب سایت از طراحی وب سرچشمه می گیرد.

بنابراین، اگر وب سایت شما قدیمی یا نامرتب باشد، بازدیدکنندگان به شما اعتماد نخواهند کرد و به سادگی می پرند! و در عوض در سایت رقیب قرار می گیرند.

از طرف دیگر، طراحی وب عالی، بازدیدکنندگان را درگیر خود نگه می دارد. حداقل در این مورد، ظاهر واقعاً مهم است – ۳۸ درصد از مردم در صورت غیر جذاب بودن وب سایت، دیگر با آن ارتباط برقرار نمی کنند.

و نه تنها جلوه های بصری خوب بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، بلکه یک وب سایت با دقت طراحی شده کاربردی است و استفاده از آن آسان تر است.

بنابراین، نوسازی وب سایت شما برای تمیز و مدرن به نظر رسیدن این قدرت را دارد که واقعاً اعتبار شما را بهبود بخشد، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند و فروش آنلاین را افزایش دهد.

اگر وب سایت شلوغ یا کند و یا قدیمی دارید و می خواهید آن را بازسازی کنید پیش از آن حتما حتما و حتما با یک کارشناس سئو مشورت کنید.

چقدر انتظار افزایش فروش از طریق وب سایت می توان داشت

همانطور که خواندیم و دیدیم، وب سایت ها برای یک تجارت مدرن بسیار ضروری هستند و حتی می توانند فروش و درآمد را افزایش دهند. اما دقیقا چقدر؟

خوب، پاسخ این است: هر چقدر که شما بخواهید و البته برای آن تلاش کنید! و این به این دلیل است که همه چیز به تلاش و تاکتیک هایی که برای وب سایت خود به کار می گیرید وابسته است.

راه حل های پیشنهادی ایران آرک برای افزایش فروش در وب سایت

بیایید نگاهی به برخی از مهم‌ترین راه‌ حل ها از نگاه ایران آرک برای بهترین استفاده از وب‌سایت، بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش آنلاین بیندازیم.

بهینه سازی برای موبایل

طبق آماری که در ابتدای مطلب آوردیم اهمیت دادن به موبایل بسیار حیاتی است

موبایل در حال تبدیل شدن به یک راه محبوب برای دسترسی به اینترنت است. تقریباً ۷۰ درصد از تمام جستجوهای آنلاین در ایران در حال حاضر با دستگاه تلفن همراه انجام می شود.

و البته تا سال ۲۰۲۵، نزدیک به ۹۰ درصد از کاربران اینترنت تنها از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به اینترنت دسترسی خواهند داشت. ارقامی مانند این را نمی توان به سادگی نادیده گرفت.

بهینه سازی برای ترافیک موبایل و داشتن یک طراحی سازگار با موبایل ضروری است. به خصوص از تأثیر اندازه صفحه نمایش برای دستگاه های تلفن همراه آگاه باشید.

این می‌تواند ناوبری و پر کردن فرم را کاملاً نامناسب کند و ممکن است تصاویر را خیلی کوچک کند و تجربه کاربری را افتضاح کند. وب‌سایت‌های واکنش‌گرا نیاز به بارگذاری سریع تصاویر و فرم‌هایی دارند که دیدن آن‌ها نیز خوب است.

بهبود تجربه کاربری مشتری

نکته کلیدی در اینجا این است که همه چیز را تا حد امکان بدون نقص برای بازدیدکنندگان خود قرار دهید. این می تواند به سادگی اطمینان از همسویی صفحات فرود با محتوای بازاریابی باشد. حفظ ثبات در وب سایت شما به طور کلی مهم است زیرا به ایجاد یک تجربه کاربری خوب کمک می کند.

با این حال، احتمالاً مهمترین نکته فرآیند پرداخت است. تقریبا ۷۰ درصد از سبد های خرید فروشگاههای اینترنتی با ساختار پرداخت پیچیده رها می شوند، بنابراین این یک موضوع مهم است که باید به آن اهمیت داد.

اطمینان حاصل کنید که از موانع غیرضروری مانند قرار دادن مراحل بیش از حد در سفر خرید، اضافه کردن تعداد زیادی فیلد به فرم ها، یا عدم شفافیت کافی در مورد هزینه های حمل و نقل جلوگیری کنید. به طور کلی، این ضرب المثل قدیمی را رعایت کنید: هرچه ساده تر بهتر.

با دریافت نظرات و و ارائه نمونه کارها اعتماد ایجاد کنید

نماد اعتماد الکترونیکی معتبر یکی از راه های ایجاد اعتماد است.

ما قبلاً در مورد ارزش طراحی وب سایت در ایجاد اعتماد صحبت کردیم، اما یکی دیگر از روش های فوق العاده برای انجام آن استفاده از اثبات اجتماعی و در واقع تایید هویت مالک سایت است. مانند نماد اعتماد الکترونیک – مشتریان اینگونه راحت تر به شما اعتماد خواهند کرد.

دریافت نظرات مشتریان از تجربه خرید خود از شما نیز می تواند بسیار موثر باشد. اینکار دیگران را نیز تشویق به اعتماد می کند. این یک پدیده روانی است که در آن افراد تمایل به پیروی از اعمال دیگران دارند.

خوب است که کاربران ورودی به سایتتان بدانند که سایر مشتریان درباره شما به عنوان یک برند چه فکر و چه احساسی دارند.

این کار به ویژه در یک محیط B2B مفید است و ترکیب بازخورد مستقیماً از مشتریان راضی یا از طریق استفاده ویدیو ها یا عکس های دریافتی از مشتریان ( مانند سرویس باز شود دیده شود در دیجی کالا ) و بررسی نقل قول ها و رتبه بندی سایت می تواند بسیار قدرتمند باشد.

حتی ممکن است بخواهید خودتان از مشتریان خود نظرسنجی کنید تا ببینید آنها در مورد شما چه فکری می کنند و سپس نتایج را در وب سایت خود به اشتراک بگذارید.

به این ترتیب می‌توانید سؤالاتی را که می‌پرسید و در نتیجه داده‌هایی را که می‌توانید به مشتریان بالقوه ارائه دهید انتخاب کنید و به شما امکان می‌دهد مفیدترین بینش‌ها را جمع‌آوری کنید.

ارائه پشتیبانی بهتر و تاثیر آن در افزایش فروش در سایت

یکی از کارهایی که با انجام آن می توانید به راحتی فروش خود را از دست بدهید، عدم ارائه پشتیبانی از بازدیدکنندگان سردرگم یا کسانی است که سؤال دارند.

داشتن ظرفیت ارائه اطلاعات و اطمینان خاطر برای از بین بردن هرگونه عدم قطعیت بسیار مهم است. بدون این پشتیبانی، مشتریان بالقوه می‌توانند به آمار دیگری از نرخ پرش تبدیل شوند.

با افزودن یک پایگاه دانش یا حداقل بخش پرسش‌های متداول، دسترسی سریع و آسان به پاسخ‌های متداول‌ترین سؤالات را برای بازدیدکنندگان فراهم کنید.

از چت بات ها نیز می توان برای ارائه نوع مشابهی از خدمات استفاده کرد، اما به شیوه ای تعاملی تر و جذاب تر.

با این حال، خوب است که اهمیت لمس انسان را به خاطر بسپارید، و افزودن یک بعد اضافی به پشتیبانی انسانی که از طریق چت زنده ارائه می‌کنید، واقعاً می‌تواند به شخصی‌سازی تجربه مشتری کمک کند.

دسترسی به چت زنده در طول فرآیند خرید ممکن است تفاوت بین خرید یا ناامید مشتری باشد.

کنترل بر روی مشتریان و حفظ آنها

هنگامی که یک بازدیدکننده با آمدن و درگیر شدن با وب سایت شما علاقه خود را به شما نشان داد، اجازه ندهید از بین انگشتان شما بلغزد. این می تواند یک فروش بالقوه از دست رفته باشد.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید بالقوه ها را علاقه مند نگه دارید. استفاده از پیشنهادات پاپ آپ و فراخوان برای اقدام زمانی که بازدیدکنندگان در محل هستند، معمول است.

اما مراقب باشید که بازدیدکنندگان را با چیزهای بیش از حد تحت فشار قرار می دهند. آنها را به طور کامل به تعویق بیندازید.

ارسال مجدد پیام نیز گزینه خوبی است. برای مثال، اگر بازدیدکننده ای در خبرنامه شما ثبت نام کرد، حتما پیشنهادات مربوطه را در آینده برای او ارسال کنید. ایمیل‌های رها کردن سبد خرید بسیار مؤثر هستند و نرخ تبدیل قابل توجه ۱۸.۶۴ درصدی دارند.

ایجاد فوریت

هنگامی که بازدیدکنندگان به سایت شما رسیدند، ایجاد حس فوریت به آنها کمک می کند تا آنها را برای خرید متقاعد کنید.

چند گزینه وجود دارد که می توانید به سراغ آنها بروید. یکی این است که با افزودن عملکردی که در مورد “فقط X عدد باقی مانده” از محصولات خاص صحبت می کند، رویکرد کمبود را انتخاب کنید.

بازدیدکنندگان به طور غریزی نمی خواهند فرصت را از دست بدهند. مسیر دیگر استفاده از تایمرهای شمارش معکوس در پیشنهادات است که نشان داده شده ۸.۶ درصد افزایش در تبدیل ایجاد می کند.

یادتون باشه همه چیز به مشتری بستگی داره!

یادتان باشد شاید مالک وب سایت شما باشید، اما برای مشتریان شما وجود دارد. مهم نیست که چه اقدامات خاصی انجام می دهید، همیشه تأثیر آن را روی مشتری در نظر داشته باشید.

گیر افتادن در ایجاد وب سایتی که فکر می کنید جالب به نظر می رسد بسیار آسان است، اما در نهایت برای پیمایش و استفاده به یک کابوس تبدیل می شود.

خود را به جای مشتری بگذارید و بپرسید، “آیا این زندگی من را آسان تر می کند؟” این مطمئن ترین راه برای استفاده بیشتر از وب سایت و افزایش فروش برای کسب و کار شما است.

با این حال، این واقعیت ساده که شما یک وب سایت ایجاد کرده اید تضمینی برای موفقیت نیست.

بیشتر بخوانید:

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آرک ایران

ایران آرک یک تیم متشکل از جوانان با انگیزه و علاقه مند به دیجیتال مارکتینگ است که به صورت جدی به هدف توسعه و رشد فکر می کنند، ما آرزوی بزرگی در سر داریم، آرزوی ما تحقق پذیر است و غیر ممکن نیست، ما تلاش می کنیم سعی می کنیم به بهترین شکل ممکن خدمات خود را ارائه دهیم و پشتیبانی بی نقصی را به مشتریانمان ارائه دهیم تا رضایت آنها را جلب کنیم. ایران آرک می خواهد بهترین باشد و بی شک روزی این اتفاق خواهد افتاد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]