اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 14001202572147613

طراحی بسته بندی مدرن و جذاب از دیدگاه مشتری

مشتریان چه بسته بندی هایی را در سال 2022 می پسندند؟

کد: 14001202572147613

https://bit.ly/3vdBpOF

، تهران , (اخبار رسمی): در تحقیقات و بررسی های صورت گرفته، مشتریان در مواجه با یک بسته بندی به موارد مختلفی از جمله بهداشت وایمنی، طول عمر، آسانی استفاده و تاثیر روی محیط زیست اهمیت می دهند. در این مطلب به شرح این موارد و راهکارهایی برای طراحی یک بسته بندی کارآمد می پردازیم.

مشتریان چه بسته بندی هایی را در سال 2022 می پسندند؟
مشتریان چه بسته بندی هایی را در سال 2022 می پسندند؟

وقتی در مورد عوامل موثر خرید مشتریان در یک فروشگاه صحبت می کنیم، تنها محصول داخل بسته بندی مهم نیست، نحوه بسته بندی و جزئیات آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

همه تولید کنندگان می دانند که بسته بندی در جذب مشتری و افزایش فروش تاثیر زیادی دارد.

 حالا که بسته بندی تا این حد مهم است، چگونه بسته بندی خود را طراحی کنیم؟

بسیاری در جواب این سوال می گویند: چاپ یک طرح متفاوت و خاص روی جعبه. ولی امروزه یک بسته بندی چشم نواز و شاخض به تنهایی تضمین انتخاب مشتری نیست، بلکه افراد به عوامل دیگر مانند تجدید پذیری نیز دقت می کنند. بر اساس گزارشی که در آمریکا با نام " در ذهن مشتریان چه می گذرد؟ " بسیاری از خریداران عنوان کرده اند که عوامل زیر در بسته بندی یک محصول برایشان مهم است:

  • بهداشت و ایمنی مواد غذایی 77 درصد
  • طول عمر محصول 67 درصد
  • آسانی استفاده 61 درصد
  • تاثیر روی محیط زیست 43 درصد

علاوه بر این مشتریان بیان کردند که بیش از پیش به برند محصول در خریدشان اهمیت می دهند و پرسونا و ماموریت برند برایشان خیلی مهم است. به عنوان مثال برند هایی که در بسته بندی از پلاستیک استفاده نمی کنند و دوستدار محیط زیست هستند.

پس نتیجه میگیریم که یک بسته بندی خوب می تواند فروش را افزایش دهد و در بلند مدت نرخ بازگشت مشتری را به صورت چشم گیری بالا ببرد.

در ادامه 4 مورد مهم از نظر مشتریان را بررسی می کنیم:

بهداشت و ایمنی مواد غذایی

ایمنی مواد خوراکی برای مشتریان و صاحبان فروشگاه ها بسیار مهم است. مشتریان دوست دارند محصولات تازه استفاده کنند و فروشندگان دوست دارند محصول روی قفسه ها با کیفیت بماند و فاسد نشود. در دوسال گذشته پاندمی کرونا تاثیر زیادی روی کسب و کارهای دلیوری و پیک ها داشت. افراد در قرنطینه خانگی تمایل به خرید اینترنتی داشتند و پیک های ارسال با حجم بالایی از کار روبرو بودند، همین تاثیر و تاخیر در ارسال باعث افزایش اهمیت بسته بندی شد. کسب و کارها می بایست بسته بندی هایی استفاده می کردند که محصول را در زمان طولانی تری تازه و سالم نگه دارد.

این موضوع در بسته بندی محصولات حساس و گرم که به سرعت فاسد می شوند اهمیت بیشتری دارد. به عنوان مثال در بسته بندی فست فود، جنس بسته بندی و طراحی آن تاثیر مستقیمی روی حفظ کیفیت آن دارد. جعبه فست فود می بایست در طول زمان ارسال از محصول محافظت کند و روی کیفیت آن تاثیر نداشته باشد.

این موضوع نه تنها کیفیت بسته بندی بلکه طراحی آن را هم تحت تاثیر قرار داده است. این روزها تولید کنندگان بیشتر از کلمات تازه، سالم و با کیفیت روی بسته بندی هایشان استفاده می کنند. همین عبارات ساده به مشتریانی که در ترس این بیماری همه گیر هستند اندکی دلگرمی می دهد که محصولی که خریداری می کنند سالم است. با توجه به تغییرات روحیه وذهنیت افراد، علاوه بر متن، طراحی بسته بندی در سال 2022 با سال های گذشته متفاوت خواهد بود.

طول عمر محصول

بدیهی است که محصولات با بسته بندی بهتر عمر طولانی تری دارند. یک مثال خوب برای این مورد نوشیدنی هایی هستند که به دلیل بسته بندی های چند لایه نیازی به مواد نگه دارنده ندارند و بسیار سالم تر از سایر انواع مشابه هستند.

آسانی استفاده

آیا تا به حال شده است که در هنگام باز کردن بسته بندی محصول مقداری از آن روی زمین بریزد و هدر برود؟ شما تنها نیستید!!! بسیاری از افراد این موضوع را یک تجربه بسیار بد می دانند و در آینده آن محصول را خریداری نمی کنند. در مقابل آن بعضی محصولات به سادگی از بسته بندی خارج شده و لذت آنباکسینگ آن در ذهن مشتری می ماند.

تجزیه پذیر بودن

با توجه به آسیب های زیست محیطی در سال های اخیر، مشتریان بیش از پیش در جستجوی بسته بندی های دوستدار محیط زیست و تجزیه پذیر هستند. بر اساس تحقیقات انجام شده در سال 2021 در آمریکا محصولات با لیبل تجزیه پذیر 16 درصد افزایش فروش نسبت به قبل داشته اند و در مقایسه با انواع مشابه با قیمتی بالاتر به فروش می رسند. در تحقیی دیگر که توسط محقق McKinsey انجام شده است 60 تا 70 درصد شرکت کنندگان عنوان کردند که تمایل دارند هزینه بیشتری برای محصولاتی که دوستدار محیط زیست هستند بپردازند.

حال چگونه از این گرایش مشتریان به نفع خود استفاده کنیم؟ با 3 راهکار بسیار ساده:

  • بسته بندی های غیر ضروری را حذف کنید. به عنوان مثال، بسیاری از مواد غذایی ابتدا در بسته های پلاستیکی و سپس در جعبه بسته بندی می شوند. با استفاده از جعبه سلفون دار می توان پلاستیک را حذف کرد.
  • از مواد تجزیه پذیر در بسته بندی استفاده کنید. یک مثال ساده استفاده از بسته بندی مقوایی و کاغذی به جای بسته بندی پلاستیکی است.
  • در مورد دغدقه های محیط زیستی با مشتری خود سخن بگویید. انتشار مطلب مناسب در سایت و شبکه های اجتماعی یا تبلیغات مناسب می تواند ماموریت برند شما را در ذهن مشتری تثبیت کند.

در آخر به این نکته توجه داشته باشید که بسته بندی یک موضوع متغیر در زمان است و همواره می بایست با تغییر نیاز و دغدغه های مشتری بسته بندی نیز تغییر کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

چاپ و بسته بندی تاپ پک

شرکت تاپ پک با پیش از 8 سال فعالیت در زمینه طراحی و ساخت بسته بندی فست فود (پیتزا، ساندویچ، برگر، سوخاری، سیب زمینی و ...)، جعبه های محصول خاص و همچنین انواع پاکت های کاغذی (کرافت، تحریر، گلاسه و....) آماده پذیرش سفارشات شما می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت تاپ پک دیدن کنید.

اطلاعات تماس
  • 021889*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان